Aloha, een tijdje geleden was ik hier ook al met een probleem. Dat werd heel netjes opgelost en hoop dat het ook met dit gaat.Onderstaand de code waar het mis gaat het index gedeelte werkt, maar dat is om iets aan te geven.
hij pakt standaard de eerste if. Hij kent de variabelen intkaart 1 & 2. Maar hij wil ze niet afwegen met 0 or 8 or 16 or 24. Dit zou wel moeten. Hoe het in m`n hoofd zit is: Als waarde intKaart1 overeenkomt met bijv 0 en intkaart2 komt overeen met 8 dan...
Dit is nodig omdat ik het type kaart met elkaar moet vergelijken, harten7 met bijvoorbeeld een klaver7 . ( 0 en 8 )
Mocht je je afvragen waarom ik
Dat is heel erg makkelijk hij pakt die waardes dan namelijk niet.
Ik dacht dit probeer ik ook bij de eerste code, maar dan kom ik er niet uit hoe ik het neer moet zetten zodat het werkt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| If Index = intPos(1) Or Index = intPos(2) Or Index = intPos(3) Then
If intKaart1 And intKaart2 = 0 Or 8 Or 16 Or 24 Then
pbxCard(intPositie1).Visible = False
pbxCard(intPositie2).Visible = False
blnKaartKlik = False
Msgbox "kaart 1 = " & intKaart1 & "kaart 2 = " & intKaart2
ElseIf intKaart1 And intKaart2 = 1 Or 9 Or 17 Or 25 Then
pbxCard(intPositie1).Visible = False
pbxCard(intPositie2).Visible = False
blnKaartKlik = False |
hij pakt standaard de eerste if. Hij kent de variabelen intkaart 1 & 2. Maar hij wil ze niet afwegen met 0 or 8 or 16 or 24. Dit zou wel moeten. Hoe het in m`n hoofd zit is: Als waarde intKaart1 overeenkomt met bijv 0 en intkaart2 komt overeen met 8 dan...
Dit is nodig omdat ik het type kaart met elkaar moet vergelijken, harten7 met bijvoorbeeld een klaver7 . ( 0 en 8 )
Mocht je je afvragen waarom ik
code:
heb staan en niet 1
| If Index = intPos(1) Or Index = intPos(2) Or Index = intPos(3) Then |
code:
1
| If Index = intPos(1) Or intPos(2) Or intPos(3) Then |
Dat is heel erg makkelijk hij pakt die waardes dan namelijk niet.
Ik dacht dit probeer ik ook bij de eerste code, maar dan kom ik er niet uit hoe ik het neer moet zetten zodat het werkt.