Toon posts:

Audio voorkant pc aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 423 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met mijn pc de mogenlijkheid om aan de voorkant een extra hoofdtelefoon en microfoon aan te sluiten. Toen ik dit probeerde kwam er tot mijn teleurstelling geen geluid uit, en gaf de microfoon geen signaal door. Na de kast opengeschroefd te hebben zag ik dat deze aansluitingen helemaal niet aangeloten waren op het moederbord. Er zit al wel een 5-tal draadjes met rechthoekige zwarte stekkertjes in de achterkant van de ingangen. Op deze stekkertjes staat:
SPK L
SPK R
M IN
G
M BIAS

Ik weet zelf niet waar deze stekkertjes in moeten, dus heb ik de handleiding van mijn mobo (AOpen AX4B-533) erbij gepakt. Hier staat dit over het connecten van de front audio:
Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/3797/frontaudio1mg.th.jpg

Weet iemand op welke manier ik de stekkertjes aan moet sluiten? Alvast bedankt.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 17:26:
[...]
SPK L is speaker links
SPK R is speaker rechts
M IN microfoon
G is ground
M BIAS geen idee
[..]
dus gewoon speaker links op pinnetje PHONE_R, ground op pin GND etc. Is niet zo moeilijk :)

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

SPK L = SP-OUT L
SPK R= SP-OUT R
M IN = MIC IN 1
G = Ground =GND
M BIAS hoef je niet noodzakelijk aan te sluiten volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
oke ik ga het nu proberen... alleen zit mijn lan-kaart in de weg. Het is toch niet erg dat ik deze een PCI- poort lager zet?

• under-world

under-world

ooh-la dots

Nee dat zal niet snel wereldschokkende problemen veroorzaken.

Verwijderd

Topicstarter
het werkt, ik heb nu aan de voorkant geluid en kan de microfoon daar gebruiken. Maar nu is het geluid aan de achterkant weg :? De microfoon kan ik achter nog wel gewoon gebruiken.. Het moet toch mogenlijk zijn om aan de achterkant boksen en aan de voorkant een hoofdtelefoon aan te sluiten en deze beide werkend te krijgen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 19:25 ]

• under-world

under-world

ooh-la dots

Klinkt als een softwareinstelling. Check eens bij de software van je geluidskaart de speakerinstellingen. Soms zit er een knopje waarmee je de uitgangen kan configureren. Check ook het boekje van je geluidskaart of moederbord, daar kan het ook in staan. (Loop voor de zekerheid ook het hele mengpaneel even na of er knopjes op mute staan ofzo)

[ Voor 16% gewijzigd door under-world op 19-10-2005 19:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik kan de lijningang veranderen in achterluidsprekeruitgang, en ik kan de microfooningang veranderen in centrum- /subwooferuitgang. Ik heb bij volumeregeling niks op mute staan. Maar dit alles helpt niks, alleen aan de voorkant heb ik geluid 8)7

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

heb je wel meer bij moederborden :)
dan moet je kiezen of geluid achter of geluid van voor maar niet alle 2.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
hmm maar als ik alleen achter geluid probeer te krijgen doet ie het ook niet. En zelfs als ik het geluid aan de voorkant weer uitschakel door de stekkertjes er weer uit te halen, krijg ik achter geen geluid |:(

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb je die jumper wel weer teruggezet aangezien je de vooraansluiting niet meer gebruikt? Lees ook die 3e regel onder "Front Audio Connector". Dat lijkt me de schakelaar voor voor (zonder jumper) of achter (met jumper) geluid :)

[ Voor 24% gewijzigd door Grrrrrene op 19-10-2005 20:32 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:30

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Grrrrrene schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 20:31:
Heb je die jumper wel weer teruggezet aangezien je de vooraansluiting niet meer gebruikt? Lees ook die 3e regel onder "Front Audio Connector". Dat lijkt me de schakelaar voor voor (zonder jumper) of achter (met jumper) geluid :)
Inderdaad, dikke kans dat je met een jumper aan moet geven of je de audio aansluitingen op de voorkant van je case wilt gebruiken of aan de achterzijde. Ik heb hier een Asus mATX bordje (type weet ik zo niet) waar dit ook het geval bij is. Vond ik erg iritant ... :D

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 19-10-2005 20:50 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
ah jammer dan moet ik toch nog stekkertjes verwisselen als ik mijn koptelefoom wil gebruiken :'(

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:22

smallboy

N/A

Als het je alleen om een koptelefoon te doen is, koop dan een splitter. Dan kan je zowel je boxen als je koptelefoon aansluiten. Moet alleen wel het volume een beetje kloppen, niet dat ie voor je koptelefoon veel te hard staat als je enigzins geluid wilt hebben uit je boxen.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-12 00:45

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

gooi je er toch gewoon een splitter tussen aan de achterkant, op het moment dat je je koptelefoon gebruikt zet je gewoon je speakers uit met de knop..

[edit] mm, spuitje met een nummertje boven de 10 :P

[ Voor 16% gewijzigd door hufkes op 19-10-2005 20:58 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je kunt ook 2 extra aansluitingen bijmaken, die de jumpers moeten vervangen, zodat je wel voor en achter tegelijkertijd geluid hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Gertjan! schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 21:05:
Je kunt ook 2 extra aansluitingen bijmaken, die de jumpers moeten vervangen, zodat je wel voor en achter tegelijkertijd geluid hebt.
hoe moet ik die 2 extra aansluitingen maken dan?

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je huidige aansluiting met een mesje de metalen-aansluiting uit het plastic halen. En dan daar een draadje met aansluiting aan het metaal solderen.
Pagina: 1