Dvd/Cd-rom uitwerpen met welke toetsencombinatie?*

Pagina: 1
Acties:
  • 377 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144230

Topicstarter
Ik wilde een schone tiger installatie doen, dus ik de tiger DVD erin doen, vanuit daar opstarten en Schijf wissen. Dan wilde ik verder gaan met de installatie, maar dat lukte niet omdat ik eerst Panther moest installeren, en dan Tiger eroverheen. Ik wist dat dus niet omdat ik mijn Mac Mini pas 1 dag heb. Hoe kan ik nu de Tiger DVD uit mijn Mac Mini halen? De ject knop op het keyboard werkt niet.

Ik heb met Google gezocht maar ook daar kan ik niks vinden. in de search vind ik ook niks bruikbaars.

Het moet toch mogelijk zijn om een DVD/CD uit de Mac te halen, zonder hulp van het besturingssysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

Opnieuw opstarten en tijdens de hele opstartprocedure de c op je toetsenbord ingedrukt houden
CD komt er dan vanzelf weer uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Zover ik weet vraagt alleen de Tiger-upgrade DVD naar een Panther installatie. Maar eigenlijk is het Panther óf nieuwer. Dus Tiger over Tiger werkt ook goed :)
Maar aangezien je de schijf gewist hebt (en niet laten doen door de installer) heb je dit niet. Kortom, eerst 'even' Panther installeren. :|

Wat ik wel apart vind is dat je de Mini pas 1 dag hebt en alsnog een 'upgrade' schijf erbij hebt. Want Tiger is al uit sinds 31 April 2005. En ze Mini is in de tussentijd zelfs nog geupgrade.

Over jouw vraag, F12 vasthouden is 'Eject' maar ik weet niet of dat zo vanuit de installer kan, maar dan zal GSL's antwoord vast wel voldoen. :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:43
Ewww... Doet Apple ook aan pure "upgrade" disks? Yuck! Dat wist ik niet!

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 23:57

mace

Sapere Aude

Ik heb dit ook eens gehad met een ibook, op f12 rammen did the trick.

Ik vind het echt belachelijk dat apples geen eject knop hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144230

Topicstarter
Bedankt! De c ingedrukt houden werkte niet, F12 echter wel. Ik ga nu dan maar Panther er terug op zetten, en dan Tiger er overheen. Eerlijk gezegd ben ik ook niet zo blij met deze manier, maar het is niet anders. Had natuurlijk liever een losse Tiger DVD gehad. Ik heb mijn Mac mini gekocht bij een authorized dealer in Eindhoven, niet een officiele Apple store dus. Misschien kwam deze nog uit een oude voorraad. Maar we doen het er maar mee.

Of zou ik deze cd's kunnen ruilen voor een ''echte'' Tiger DVD? Lijkt me zelf sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MaCe1337 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 17:34:
Ik vind het echt belachelijk dat apples geen eject knop hebben 8)7
Kwestie van wennen. De cd er doodleuk uit kunnen halen terwijl je PC er nog mee bezig is is ook niet alles.

Maar anyway, twee gouden tips bij een bokkende drive:
1. paperclip
2. opstarten met de muisknop ingedrukt

edit: oh ja, F12 fungeert als eject-knop op non-Pro keyboards. De Pro keyboards van Apple die meegeleverd worden hebben een speciale eject-knop.

[ Voor 16% gewijzigd door Wortelsoep op 19-10-2005 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

cailin_coilleach schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 17:33:
Ewww... Doet Apple ook aan pure "upgrade" disks? Yuck! Dat wist ik niet!
Dat is voor de Mac's waar nog Panther is meegeleverd na de release van Tiger. Kostte destijds €17.50 voor de upgrade.

[ Voor 18% gewijzigd door Oxi op 19-10-2005 17:48 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:32
Als je de muisknop ingedrukt houdt tijdens het opstarten wordt de cd-rom/dvd ook uitgeworpen, dit nog even al extra tip :).

En nog even een titel edit "DVD eruit, hoe?" > "Dvd/Cd-rom uitwerpen met welke toetsencombinatie?*".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

*arg* ik was al aan het twijfelen of c wel de juiste toets was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:32
GSL schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 22:25:
*arg* ik was al aan het twijfelen of c wel de juiste toets was...
C = Opstarten van cd/dvd
Pagina: 1