Toon posts:

doe dit niet....

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hi, ok, ik heb eersgister mijn waterkoeling maar weer es geinstalleerd, gister het eerste element gemaakt van mijn nieuwe radiator. tot zover alles goed. nou wilde ik vannnacht toch wel rustig maffen, dus ik de compu uit en de stekker van de pomp eruit.
nu was ik heel even een klein beetje vergeten dat de compu nog op autoboot stond, om 7.30.... en de pomp stond dus niet aan...
hij heeft 2!!!! uur zonder waterflow gerunned, en het is een duron 700 @ 850 @ 1.575 V. toen ik eidenlijk opstond deed ik zoals gewoonlijk mijn monitor aan, geen beeld?
hmmz, de gebruikelijke check van de cpu (mijn kast staat enigzins open..) resulteerde in een zeer luid en hartgrondig F*CK! het hele waterblok was van de cpu af! ok, snel uit t ding, ff uit hijgen, en de gewone luchtkoeling erop, piep! jajjaja, ok, windows laden, HIJ DOET T NOG!!! dus mensen, je ziet t, aan het eind, zedig leven en gebedjes helpen :) oftewel, gebruk geen autoboot met waterkoeling... tenzij je een koele oplossing er voor hebt.

Be careful out there....

Verwijderd

looool
pietzakske}:O

Verwijderd

Ehh mooi...

Maar waar heb je waterkoeling voor nodig als je je Duron op 'maar' 850MHz hebt lopen. :o
De meesten halen dat met een standaard koelermastertje nog op hun sloffen. :)

Verwijderd

Topicstarter
als beginpunt... hij moet nog verder, maar mijn radiator is nog niet klaar, dus mijn koeloppervlak valt ff tegen..

Verwijderd

Ik wil foto's zien!!!!! :PP

• Da_BoR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:41
uhm mischien tip om het de volgende keer te voorkomen
ik doe zelf nie aan waterkoeling maar het lijkt mij mischien handig om je waterkoeling te laten schakkelen met een relais
(dus een voeding vanuit je pc pakken, relaitje eraan en daarmee de hoofdspanning van je pomp schakkelen, dan gaat je koeling aan zodra en zolang je pc aanstaat :)

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:33
Mijn duron 600 @ 950 trekt het ook nog met 2 fannetjes, wordt wel 83 graden met 100 CPU (koetje) maar morgen komt er al een superorb op, en dan 2 extra fan's, dan zien we wel weer verder.

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben wel van plan ja, om de pomp via een andere schakeling te doen zodat ie meteen aan gaat..
oja, foto's, umm, ik zal kijk of ik morgen een digicam kan lenen, de radiatoren zijn echt super simpel, ik had nog alu plaat liggen, dus met de schaar van de buurman lekker weze knippen. van school kon ik 3 meter (!) koperen buis meenemen, 8mm buiten, 5 mm binnen. ik zal morgen ook wel ff een foto nemen van de cpu, achterop het ding zit een garantie sticker, die nu bijna zwart is, volgens mij is ie bijna in de fik gevlogen. ook de thermalpaste was helemaal knisperig :)
echt fried dus.. maar hij doet t nog!

Verwijderd

Op woensdag 17 januari 2001 15:19 schreef Warbringer het volgende:
Mijn duron 600 @ 950 trekt het ook nog met 2 fannetjes, wordt wel 83 graden met 100 CPU (koetje) maar morgen komt er al een superorb op, en dan 2 extra fan's, dan zien we wel weer verder.
ik zou ipv die superorb maar gewoon een coolermaster cooler tot 1.2 GHz nemen... die koelen nl. veel beter dan zo'n superorb plus dat die superorb nog es klote plaatsen is...
condensators op je mobo die in de weg zitten enzo...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 17 januari 2001 15:56 schreef ScorpionY het volgende:

[..]
ik zou ipv die superorb maar gewoon een coolermaster cooler tot 1.2 GHz nemen... die koelen nl. veel beter dan zo'n superorb
Hoe kom je daar nou bij?? Je lult echt uit je nek. Plus dat ik zelf de beruchte SuperOrb/KT7 combo heb, en het monteren lukt prima als je het voorzichtig doet. Super Orb is een van de beste koelers die er is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Waar gaat het nou over? Over iemand die zijn pompje was vergeten aan te zetten? En niet over de passing van heatsinks op moederborden.

Verwijderd

Je moet je pomje met je PC-on switch verbinden ! En je kan ook bv een sleutel - beveiliging erop zetten zodat ie geen stroom krijgt ofzo !

Verwijderd

Ik ga op m'n Palomino toch wel effe een PEP 66-T monteren ofzo . Twordt alleszinds een Alpha , kheb er nu een van bij Loveno , en ik ben er VERLEKKERD op , beste koeler die ik ooit heb gehad !

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:33
Op woensdag 17 januari 2001 16:00 schreef Exirion het volgende:

[..]
Hoe kom je daar nou bij?? Je lult echt uit je nek. Plus dat ik zelf de beruchte SuperOrb/KT7 combo heb, en het monteren lukt prima als je het voorzichtig doet. Super Orb is een van de beste koelers die er is.
Ik was dus ook gewoon van plan om die SuperOrb (tot 1.5 Ghz) te monteren op mijn Asus A7V, iemand iets op tegen ofzo? Als het niet gaat/ergens op moet letten graag posten.

I want to live forever, so far.. so good.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53

Opa

Nu Multifocaal!

Gekke vraag, Hoeba..

had je MBM lopen en zo ja, had je de alarmfunctie ingeschakeld?

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 17 januari 2001 16:32 schreef Warbringer het volgende:

[..]
Ik was dus ook gewoon van plan om die SuperOrb (tot 1.5 Ghz) te monteren op mijn Asus A7V, iemand iets op tegen ofzo? Als het niet gaat/ergens op moet letten graag posten.
De Asus A7V heeft geen condensatoren rondom de socket zitten, dus dan heb je geen enkel probleem met het plaatsen van een Super Orb. Bij KT7 past het allemaal net, maar het gaat nog best makkelijk.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Haal bij de plaatselijke electronica boer een 5V relaitje (voor 220V uiteraard) en hang die aan de 5V van je USB connector. Compu aan = Pompje aan :)
Makkelijker kan niet.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Herman> volledig mee eens..

Wat onzin topic..
Hij doet het dan echt nog wel hoor.. en 1,575 voltjes ook nog eens .. waar maken we ons druk om...gaap...

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

[offtopic]
Hoe doe je dat autoboot¿ [Via ja BIOS¿]
[offtopic]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-02 12:02

JWR

Hey jongens, dit is gewoon een waarschuwing, het is geen vraag! Dat snappen jullie toch ook wel?!

Hij is zich gewoon kapot geschrokken dat hij geen koeling meer had.

Dus als je je PC aan laat springen op een tijdstip zorg dan wel dat alles goed staat aangesloten.

groeten,

JWR

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 januari 2001 19:11 schreef JWR het volgende:
Hey jongens, dit is gewoon een waarschuwing, het is geen vraag! Dat snappen jullie toch ook wel?!

Hij is zich gewoon kapot geschrokken dat hij geen koeling meer had.

Dus als je je PC aan laat springen op een tijdstip zorg dan wel dat alles goed staat aangesloten.

groeten,

JWR
pezies, dat was het! wilde gewoon dat aangeven, meer niet. dus, doe er je profijt van!
Pagina: 1