inetprobleem: Pings kort, hops lang, emule wel, firefox niet

Pagina: 1
Acties:

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn broer heeft een vreemd probleem:

Firefox werkt niet, maar Emule wel.
Dus ik op onderzoek uit, dus met ping en tracert aan de slag geweest.
Mijn bevindingen:
Een ping geeft korte tijden, die bij een normale connectie te verwachten zijn.
Maar een tracert geeft ook normale tussentijden, maar het duurt extreem lang tussen elke hop, en na een stuk of 7 hops geeft-ie request-timeouts.

De kabelmodem is een Motorola van Casema (serienummer weet ik niet, maar niet die ene met VOIP).

Ik heb geen flauw idee wat het kan zijn, DNS iig niet, IP van google heeft zelfde probleem.
Al lijkt het soms wel alsof-ie bij het opzoeken van een URL in de DNS wel een soort timeout geeft (maar soms weer niet).

De time-out-tijd in FF heb ik about:config héél hoog gezet, maar dat maakt niet uit.

En heel soms heeft-ie spontaan wél internet.
De monteur van Casema is vorige week langsgeweest en heeft 'iets' met de modem gedaan en deze daarna goed bevonden (probleem is er al een paar maanden), maar uiteindelijk is er niets veranderd.

Computer ligt het niet aan, mijn laptop heeft hetzelfde probleem. Kabel is ook prima.
Modem hoort okee te zijn, ik (noch iemand anders) heeft er nooit iets aan gewijzigd.

Wat is hier gaande? :?

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 19-10-2005 17:17 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-04 16:00

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

anandus schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 17:09:
Maar een tracert geeft ook normale tussentijden, maar het duurt extreem lang tussen elke hop, en na een stuk of 7 hops geeft-ie request-timeouts.
Komt waarschijnlijk doordat tracert standaard de namen van de hops probeert te resolven
Doe eens tracert -d target Door het meegeven van de optie "-d" wordt deze name-resolving uitgezet, zie ook "tracert /?" Dat sommige hops niet responden komt waarschijnlijk gewoon omdat deze niet antwoorden op ICMP requests (soort firewall instelling). Ook niets om je zorgen over te maken,

Wat is nu concreet het probleem, dat alleen FF niet werkt? Alle andere internet-programma's werken wel?

[ Voor 6% gewijzigd door Question Mark op 19-10-2005 19:30 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Question Mark schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 19:29:
[...]

Komt waarschijnlijk doordat tracert standaard de namen van de hops probeert te resolven
Doe eens tracert -d target Door het meegeven van de optie "-d" wordt deze name-resolving uitgezet, zie ook "tracert /?" Dat sommige hops niet responden komt waarschijnlijk gewoon omdat deze niet antwoorden op ICMP requests (soort firewall instelling). Ook niets om je zorgen over te maken,
Ik kan het nu niet testen bij mij broer, maar zal binnenkort even proberen.
Het verklaart waarschijnlijk wel waarom het zo lang duurt, maar toch korte tijden aangeeft.
Wat is nu concreet het probleem, dat alleen FF niet werkt? Alle andere internet-programma's werken wel?
FF niet, IE niet, maar MSN messenger bijvoorbeeld ook niet.

Overigens werkt naast Emule, Bitspirit ook.
Windowsupdate en AVG-update heb ik niet geprobeerd.

Overigens heb ik alles ook geprobeerd met firewall en AVG uitgeschakeld.

Het lijkt heel erg op een DNS probleem, maar dan zou MSN messenger toch moeten werken?

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 19-10-2005 19:46 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu