Toon posts:

IP interne sever

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb thuis sinds een paar jaar een netwerkje. Nu heb ik ook een server draaien in dat netwerk. Alle computers hebben een vast IP-adres.
Ik heb (beetje omslachtig) op alle pc's de hosts-file aangepast zodat jarno.no-ip.com verwijst naar het IP-adres van mijn server.

Dit heeft tot nu toe altijd perfect gewerkt, maar sinds een paar weken dus niet meer... Hij geeft de bekende "De pagina kan niet worden weergegeven.".
Ik heb niets veranderd in mijn settings en het werkt op geen enkele pc meer.
Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen?
Zou een DNS-server soelaas bieden? Ik heb echter geen domein...

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Is het IP adres van je server veranderd?

Download my music on SoundCloud

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Er is niks veranderd in het hosts bestand?
Staat de server nu niet per ongeluk op dhcp te draaien?

Verwijderd

Topicstarter
ShellGhost schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:53:
Er is niks veranderd in het hosts bestand?
Staat de server nu niet per ongeluk op dhcp te draaien?
Nee dat doet normaal mijn SpeedTouch Pro, maar ik heb gekozen voor vaste IP's omdat ik nogal veel router. Aan die speedtouch hangt een domme router (switch eigelijk)
Dus ik heb nergens DHCP aanstaan.

-> Er is niets aan het IP veranderd

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:52:
Zou een DNS-server soelaas bieden? Ik heb echter geen domein...
1) Geef je server een vast ip adres en zorg er voor dat de DHCP server niet in die range uitdeelt (of alles vaste ip's).

2) Als je een interne DNS server hebt hoef je geen publiek domain te hebben. Ik fake de computers altijd door gewoon een zone aan te maken voor de website die ik intern wil laten werken. Je mag het echt helemaal zelf bepalen in dat geval.
Stel op je clients de server als DNS server in, en op de DNS server zelf maak je een paar forwards naar de DNS server van je ISP.

[edit]
Ah ok @ post boven me.
Kan je de server wel pingen? Je kan onder je netwerk instellingen meen ik instellen dat hij je hosts bestand moet gebruiken en/of niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 16:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:57:
[...]

[edit]
Ah ok @ post boven me.
Kan je de server wel pingen? Je kan onder je netwerk instellingen meen ik instellen dat hij je hosts bestand moet gebruiken en/of niet.
Pingen lukt, IP rechtstreeks in browser lukt ook,...
Enkel jarno.no-ip.com wil maar niet lukken. Die DNS heb ik wat schrik van, de DNS van mijn ISP, is dat niet gewoon de dns van mijn speedtouch pro (modem + router)?

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Als je zin hebt in hobbyen kun je een caching name server opzetten die tevens de name resolving voor je lokale netwerkje doet.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Pagina: 1