Toon posts:

Hoe kan ik kabel internet op meerdere comp???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een kabelaansluiting en daar wil ik 4 computers op aansluiten is een hub dan het makkelijkst en goedkoopst??

Of zijn er ook nog andere mogelijkheden??

Verwijderd

Ehm, ff de search optie van GoT gebruiken, en oppassen wat je hier post. Je provider kijkt waarschijnlijk ook wel mee 8-)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 10:54
Wel het makkelijkst. Wil je echt goedkoper, dan leg je BNC aan. Iedereen geeft die rotzooi weg voor nix, maar het is dan ook nix :)

Nee, gewoon 1 PC inrichten als servertje. SyGate erop (of Linux) en die samen met de andere aan een hubje hangen.
Beetje zooi instellen en klaar :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Een linux server inrichten met 2 netwerkaarten: 1 naar de kabelmodem en 1 naar de HUB van het binnennetwerk (of coax kan natuurlijk ook).

Al je interne PC's zijn dan ook direct beveiligd.

Verwijderd

Probeer 'ns FreeBSD, doet z'n werk ook prima.

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Koop een routertje.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

hub.. goedkoop ja.. en dan wat netwerkkaartjes.. met op de de compu met kabel.. een proxy server draaien..

Verwijderd

Topicstarter
Thxx Ik ga meteen aan DE SLAG

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Als we hier spreken over een chello kabel account met de terayon modem dan kan je zo wel zeggen dat sygate/wingate etc. niet werken... Windows ME en windows 2000 hebben wel een goede ondersteuning er voor maar soms wil dat ook wel eens niet meewerken (zoals bij mij). Dan is er nog de manier met een hub en die moet ik nog even uitproberen... :)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Verwijderd

Jasperen,

ik kwam onlangs op http://www.barracuda-central.org
op http://www.barracuda-central.org/net.html
en dan klikken op Homenetwerk sharing
vond ik ook mijn antwoorden en link.
:*

Groeten,
WH

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 17 januari 2001 14:30 schreef jasperen het volgende:
Ik heb thuis een kabelaansluiting en daar wil ik 4 computers op aansluiten is een hub dan het makkelijkst en goedkoopst??

Of zijn er ook nog andere mogelijkheden??
Anderen hebben al heel veel duidelijk gemaakt, maar denk effe hier aan:

Lijkt me logisch dat het interne netwerk uit statische IP adressen bestaan ( dus 1 vast IP nummer ). gewoon 192.168.x.xxx

Zet in de netwerkinstellingen van de clients de "gateway" naar het IP adres van de server. Dat is het enige wat je bij de clients moet doen. ( Control Panel -> Network -> Configuration (TABblad) -> TCP/IP van je netwerkkaart aanklikken -> Properties -> Gateway(TABblad) -> IP nummer van de server invoeren. )

Het "KAN" handug zijn om IPX/SPX en NetBeUI te installen voor IN je netwerk. Maar nie installen bij je INTERNET kaart. Anders heb je grote kans dat je geen verbinding meer heb.

C:\>_

Verwijderd

Je moet gewoon zo'n 'Network Gamers Kit' kopen, dat zijn 2 10 MBit kaartjes, waarvan 1'tje met een ingebouwde HUB waar je 4 PC's op aan kan sluiten.
Werkt prima!:)

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:50
Quote:
---------------------------------------
Als we hier spreken over een chello kabel account met de terayon modem dan kan je zo wel zeggen dat sygate/wingate etc. niet werken...
---------------------------------------

Dit is niet waar. Ik zit nu met een paar vrienden lekker te internetten/netgamen. Internet wordt gedeeld door op een Windows98 computer met twee netwerkkaarten Sygate 4.0 te gebruiken.
Het netwerkkaartje dat aan de kabelmodem (inderdaad een Terayon) zit is een 3Com 10Mbit en de kaart voor het interne netwerk is een Intel 100Mbit. Op deze manier loopt het lekker snel en goed.
Waar je op moet letten bij de Terayon is dat als je van netwerkkaart wil wisselen, dat je eerst met de oude kaart er nog in met Winipcfg het IP adres "released" en het dan met de nieuwe kaart erin weer "request".

Verwijderd

Ik gebruik zelf het proggy IShare..werkt perfect. Je hoeft helemaal nix in te stellen. Het fopt je client pc's dat het direct met het net verbonden is...zullen vast wel meer van zulke progs zijn, maar alleen deze ken ik en het werkt wel goed. (als je het kan vinden tenminste)

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 09:42
Is het niet zo als je 2 pc's op win2000 hebt draaien (waarvan een de server is met 2 nics) dat je dat internet sharing van win2000 hebt !?
Zoiets zit toch in win2000 ingebakken ?

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Gewoon op je server win200 knallen. En dan het vinkje bij je uitgaande netwerkkaart aan zetten voor internet sharring. Bij win2K hoef je daarna nog niet eens opnieuw op te starten.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Verwijderd

Gebruik een internetshare-programma
op http://www.barracuda-central.org
onder Netwokrign staat hier stuk over en downloaden kan daar ook,
je kan ook FreeSCO of Linux gebruiken en een simpel 486-tje inrichten als router/gateway,staat daar ook beschreven..

Succes,
WH
Pagina: 1