Ik snap er geen snars van. Heb 2 tabellen:
Nu wil ik alle onderwerpen met een bepaalde formid laten zien en deze sorteren op de laatste timestamp van de Post van een bepaald onderwerp.
Ik had daarvoor het volgende bedacht
Dit werk helaas niet (sorteerd niet correct) en als ik o.onderwerpid weg haal bij "SELECT DISTINCT o.onderwerpid" en vervang door *, dan geeft ie netzoveel resultaten als dat er posts zijn en dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| +--------------+ +--------------+ | Posts | | Onderwerpen | +--------------+ +--------------+ | postid | | onderwerpid | | timestamp | | naam | | onderwerpid | | forumid | | gebruikerid | +--------------+ | post | +--------------+ |
Nu wil ik alle onderwerpen met een bepaalde formid laten zien en deze sorteren op de laatste timestamp van de Post van een bepaald onderwerp.
Ik had daarvoor het volgende bedacht
SQL:
1
2
3
4
| SELECT DISTINCT o.onderwerpid FROM Onderwerpen o, Posts p WHERE o.forumid = 1 AND o.onderwerpid = p.onderwerpid ORDER BY p.timestamp |
Dit werk helaas niet (sorteerd niet correct) en als ik o.onderwerpid weg haal bij "SELECT DISTINCT o.onderwerpid" en vervang door *, dan geeft ie netzoveel resultaten als dat er posts zijn en dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling.