Toon posts:

[Gateway]Mhz

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goede dag allemaal,
Ik heb een best wel oude gateway mobo hier liggen, het heeft een kloksnelheid van 747mhz en het is een Intel Pentium 3-prosessor met 512 MB werkgeheugen

Mijn vraag is hoe kan ik die 747mhz verhogen? Nieuwe mobo kopen? of nieuwe prosessor?
Ik heb op diverse (zoek)sites gezocht naar informatie maar kon niets vinden. Ik zou het erg op prijs stellen als u mij zou helpen.

Groeten,
Neonflow

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 21:50

Piggen

Lekker bakkie

Een nieuwe processor is dan de enige mogelijkheid, aangezien er in zo'n Gateway PC (en in veel andere merk-PC's) een Intel-moederbord zit, waar geen processorinstellingen op te veranderen zijn.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:36

-ET-

Phone Home

Die mhz kan je verhogen door er een nieuwe processor op te zetten. Tot hoever je kan gaan hangt van het moederbord icm de chipset af.

Vaak staat in het boekje van het moederbord ook de maximale processor die op het bord kan.

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 07:07

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Gewoon laten zo, 512 is niet al te weinig voor die tijd..
Ik denk dat je er perfect Windows XP op kunt draaien of desnoods een linux/windows server van kunt maken.
Overklokken heeft denk ik te weinig nut voor zo'n (oud) moederbord.

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Neonflow, welkom op GoT zoals je tijdens het registreren, verwachten wij op GoT een grote mate van zelfwerkzaamheid zie ook De werking van het forum in het kort ;)

Je kan er evt een andere cpu erop prikken, of overklokken. Zoek daar eens verder op, dit is vrij makkelijk te vinden en al best vaak voorgekomen. Daarom gaat je topic dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.