Nero problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WausMaus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-03 08:19
Ik krijg steeds de volgende foutmelding als ik een cd probeer te branden met nero:

code:
1
2
3
4
5
.Power-on, reset of herinstelling van busapparaat plaatsgevonden.
.Kon Write niet uitvoeren
.Logische eenheid bijna gereed
.>>> 34:05.52 <<<
.Brandproces mislukt met 2x (300 Kb/s)

Kan dit liggen aan een te lichte voeding in de kast? Ik heb geen idee hoeveel Watt dat ding heeft maar er zitten op het moment 2 cdroms in en 1 dvd rom en aardig wat insteekkaarten. Kan het zijn dat de voeding te licht is en dat ik daarom deze vage foutmelding krijg?!

Verwijderd

Nah Nero zuigt gewoon, probeer een ander proggie hoop yer sjit worx.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Heb je wel auto insert notification uitstaan?

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Je bent wel zwaar lomp als je zonder argumenten beweert dat nero zuigt... Het is gewoon HET brandprogramma met de meeste mogelijkheden enz enz

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

misschien is het de voeding. Of misschien is je writer gewoon zo brak dat hij kapot is...you never know :)

maargoed, laten we eerst proberen het op te lossen. Auto insert moet inderdaad uit staan. Kan je wel ergens doen in het configuratiescherm (duhh..) bij je cd-rom speler. Het kan zijn dat je brander een autorun bestand op de cd zet, en windows opeens denkt van: HE! een autorun cd, eens ff opstarten. Dan kan het dus mis gaan.

Voor de voeding kanje het volgende proberen:
haal de niet nodige insteek-kaarten eruit (zet maar allemaal, behalve de videokaart en misschien de scsi kaart). Haal je dvd er ook af, of je cd, maar net waarvan je af kopieerd.

Brand dan een cd en kijk hoe het gaat. Als het dan altijd wel goed gaat kan het goed aan je voeding liggen denk ik. (maar dat probleem heb IK nog nooit gehoord verder hoor..)

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
1. Nero.., versie ???

2. Voeding.., vermogen ???

3. Writer.., herkent 'ie em ???

4. Writer.., liefst master op IDE2

5. Ram.., hoeveel ???, zo te zien niet jou probleem, maar veroorzaakt vaak
"buffer underrun" (is dit de goede term???)

• WausMaus
Update:

(Systeem is niet van mij dus ik moest even gaan kijken)

Het is een Abit BX-6 Mobo met een P2-400 Proc
en een gare philips 2spd brander. Auto insert staat uit. En de brander staat single master op de 2de ide kabel.

Maar ik heb nu nog een vager probleem gevonden dat er misschien mee te maken heeft:

Als ik de bios in ga kun je daar je voltages aflezen en dat gaat bij de meesten goed:

+3.3 Voltage = 3.22
+5 Voltage = 5.00
-5 Voltage = 0.0 !!!! <--- What the f*ck?!
+12 Voltage = 12.34
-12 Voltage = -12.21

Als ik dan windows inga en motherboard monitor install en die bekijk begint hij al gelijk te piepen en zegt dat het -5 voltage op -6.2 volt loopt en dat dat 10 % buiten de gestelde marge is.

Aaaarghh... Wat is dit een voedingsprobleem, sensor probleem of een mobo probleem?

Alvast bedankt!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
is duidelijk een voedingsprobleem, ik zie alleen niet in hoe dat je brander kan verzieken ....

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• WausMaus
Ik heb er inmiddels een andere voeding in gedaan maar ik blijf de zelfde informatie uitlezen: Bios -5 = 0.0 Volt
en Motherboard monitor: -5 = -6.2 Volt
Pagina: 1