Toon posts:

Asus EAX600xt/td op 600:880

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik haal zieke kloksnelheden door een beetje over te klokken met Ati Tray Tools, namelijk 599(core) en 880(mem). Standaard snelheden zijn 500 & 742. Nu heb ik niet geprobeerd om nog verder te komen (Is ook niet nodig, want ik heb NFSU2 pas alleen nog op mijn nieuwe pc en die draait perfect op 1280x1024 4xAA), maar ik heb geen last van artifacts oid.

Toch ben ik bang om mijn kaart te slopen, dat hij bijvoorbeeld te heet wordt ofzo... Ik had namelijk op google gezocht naar wat een x600xt aan overclock kon halen en toen kwam ik bij een review waar stond dat ze telleurgesteld waren met een overclock van 550 & 802.

Ik heb de stock fan erop zitten (met leuk lichtje erin :> ) en ik weet ook niet hoe goed deze is... Nou heb ik de temperatuur gemeten met ati tray tools, maar deze geeft 52 graden aan, overgeclockt of niet...
Ook heb ik met speedfan bekeken, alleen weet ik hier niet van welke mijn videokaart is... of dat deze er uberhaupt tussenstaat:
Tmp1: 29 graden (cpu) Tmp2: 42 graden (?) Temp3: 27 graden (?) Hd0: 37 graden Hd1: 38 graden

Ook heb ik op GoT en tweakers gezocht naar informatie over de kaart, maar niemand blijkt deze kaart haast te hebben... :( Het is ook maar toeval dat ik hem heb, ik had hem toevallig voor goedkoop (80eurie) op de veiling van Mycom gekocht (aanrader overigens voor mensen die een pcie kaart zoeken).

Dus als iemand anders ervaring heeft met de x600xt of een betrouwbaar programma weet om temperatuur te meten... Post gerust dan :)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

kijk eens met everest :)
kan je ook de temps van het geheugen zien op je kaart.
de koelers op de asus kaarten koelen wel aardig, alleen ze koelen het geheugen niet.
als je tussen de koeler en kaart kijkt zie je er veel ruimte tussen zitten.
ik heb hierom een ati silencer 5 rev2 erop gezet zodat het geheugen ook goed wordt gekoeld. ;)

ik heb dan wel een x800xt vivo .

[ Voor 6% gewijzigd door chucky666 op 19-10-2005 16:26 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Okeeee bedankt!
GPUcore is 52 graden (54 stressed)
GPUgeheugen is 34 graden (39 stressed)
Lijkt mij in ieder geval geen reden om van koeler over te stappen... toch?
Maar toch vindt ik het vreemd dat de temperatuur niet toeneemt bij meer mhz... Of is dit alleen als ik de voltage omhoog doe?
In ieder geval, ik heb 3dmark bijna gedownload... dan ga ik die ff 5xtjes achter elkaar draaien op gewoon en daarna op de overclock, is kijken wat dit met de temperaturen doet. Ow ja en even kijken naar de gruwelijk hoge scores natuurlijk voor een kaart van 80 euro >:).

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 17:44 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:39:
Okeeee bedankt!
GPUcore is 52 graden.
GPUgeheugen is 34 graden.
Lijkt mij in ieder geval geen reden om van koeler over te stappen... toch?
Maar toch vindt ik het vreemd dat de temperatuur niet toeneemt bij meer mhz...
je moet wel kijken als je je videokaart flink aan het stressen bent natuurlijk.
dus ff lekker een tijdje een zwaar spel spelen en dan kijken wat de temps zijn. (alt/tab)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-08 18:16
Let er wel op dat de levenduur van je kaart er niet op vooruit gaat met zo'n hoge clock. Ik zou m zekr niet 24/7 op deze snelheid laten draaien.

Mijn advies is om er een Zalman of een Arctic Silencer erop te zetten. Koelt beter en mis kan wel nog hoger komen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Let er wel op dat de levenduur van je kaart er niet op vooruit gaat met zo'n hoge clock. Ik zou m zekr niet 24/7 op deze snelheid laten draaien.
Kijk dat bedoel ik, levensduur... Ik wil deze kaart niet binnen de kortste keren weggooien, maar ik zat eigenlijk aan 2.5 jaar te denken ofzo.
Maar is het nou zo dat ook al zijn de temperaturen laag, zo'n hoge clocksnelheid toch je kaart verneukt?

Verwijderd

Topicstarter
Okee ik heb dus die temperaturen(core:54/mem:39), maar hoge clocksnelheden zijn dus zowiezo niet goed?

Verwijderd

Atitool kan ook van zichzelf dat 3d view doen, samen met rivatuner kan je uitvogelen wat bijv je Idle temps zijn en maximale Temp. Om je een voorbeeldje te geven gebruikte ik het zelf ook.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lism.1/coolingx800.jpg

Ik twijfelde of ik eerst met de stock cooler door wou gaan omdat ik 'm gemod had naar x800XT (x800pro bij default)..

Verwijderd

Topicstarter
Okee, Ik heb dus ff 2 uur need for speed gespeeld op de overclock en dan gaat het scherm er ineens uit. Het geheugen wordt steeds warmer namelijk...

Verwijderd

Geheugen kan het wel hebben, maar het is ook je core die de chrash doet. Als jij aant stressen bent word je hele systeem warm, Je chipset, CPU , Videokaart, Omgevingstemperatuur (om zeg maar mee af te koelen) word ook warmer en dus alle apparatuur word warmer.
Pagina: 1