Toon posts:

[2003] Server Policies - opstarten heel traag*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk op een kantoor bij een verzekerings bedrijf, en we werken hier met een windows 2003 / windows 2000 en een NT server. Alle clients gebruiken windows XP maar kunnen met een terminal wel op de windows 2003/2000 servers inloggen. Nu merk ik dat de gebruikers in dit gebouw er een lange tijd doen om op te starten(laden van netwerkconfiguratie). Dat is dus voor het inloggen, als het goed is laad die dan alle policy's van windows 2003 die aan staan voor de clients (zijn er best veel). Nou wil ik het sneller maken want het begint mensen te irriteren en het werkt gewoon niet fijn.
Weet iemand daar iets op?

Ik heb wel een idee, dat is om alle policy's die niet echt van belang zijn elke keer op te starten bij alle clients om die in een .reg file te zetten en ze zelf op de client te zetten zodat het toch wat sneller gaat. Is dit mogelijk en is het een goed idee?

Bedankt alvast als iemand hier iets over weet. (het zijn ongeveer 26 computers op het netwerk)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 16:19 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Policies in een regfile zetten is geen goed idee (en vaak ook niet haalbaar) - de grote vraag is, wijzen al je DNS servers van je clients wel naar de Domain Controller, en wijzen alle domain controllers wel enkel naar de domain controllers?

Je hebt niet toevallig een 'andere' DNS server opgegeven bv? :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
als je veel policy's op pc niveau hebt dan is het aan te raden om het 'user' gedeelte van de computer policy uit te zetten (scheelt je weer wat parse tijd) , als je veel policy's hebt is dat iig tijdswinst

en idd zoals ele zegt, staat je dns wel goed? check ook je eventlog van je clients op scecli meldingen

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Bedankt voor de reacties en sorry dat het zolang duurde om te replyen.
Ik heb even gepraat met de systeembeheerder waar ik mee werk en die heeft de reacties ook even gelezen. Ik had het iets verkeerd gezegt toen ik het over die reg file had, ik bedoelde het meer dat wanneer je opstart dat je die policy's maar 1 keer van de server afhaalt en in het registry of zoiets zet zodat je ze niet elke keer moet laden. Over de DNS heb ik ook gekeken en die wijzen allemaal goed gelukkig. Het user gedeelte van de policy's uitzetten zal best wel helpen bij het opstarten, want je zou denken als ze 1 keer zijn geladen dat het genoeg is. Want die computers staan hier toch nog wel even. Zijn die policy's dan bewaard ook in een registry file?
Oh ja en zwelgje, wat bedoelde je met scecli? ik zal inderdaad is over denken om het usergedeelte uit te zetten, maar zou de client deze settings dan onthouden?

Het belangrijkste zou gewoon zijn om het opstarten sneller te maken voor de clients, en het enigste waar ik aan kan denken is de policy's omdat dat het langste duurt en er best veel zijn.

Alvast bedankt, heeft best veel geholpen. Hoop dat iemand nog wat antwoorden op mijn vragen heeft

Verwijderd

Je kan indd even kijken welke policies overbodig zijn en of jullie dubbele policies hebben.

bijvoorbeeld bij computer configuratie de messenger starten op disabled staat en deze ook bij de user configuratie.

Je kan proberen zoveel mogelijk policies user of computer based te doen, zodat je er 1 kan uitschakelen.

Verwijderd

en idd zoals ele zegt, staat je dns wel goed?
Als DNS niet goed aangegeven staat dan worden de policies toch helemaal niet geladen? Dit is het "grote" probleem van AD. AD met een brakke DNS verwijzing is |:(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:52:
Ik had het iets verkeerd gezegt toen ik het over die reg file had, ik bedoelde het meer dat wanneer je opstart dat je die policy's maar 1 keer van de server afhaalt en in het registry of zoiets zet zodat je ze niet elke keer moet laden.
Over het laden van de policies moet je je normaal gesproken niet echt druk maken - je moet wel hele gekke dingen doen wil je daar in de problemen komen.

Als je dat vermoed zou je de extended messages kunnen aanzetten tijdens het logon process, je krijgt dan "Applying user policies" oid te zien tijdens het opstarten waarmee je wat meer inzicht krijgt in hoeveel tijd je policies nou daadwerkelijk gebruiken :)
Het belangrijkste zou gewoon zijn om het opstarten sneller te maken voor de clients, en het enigste waar ik aan kan denken is de policy's omdat dat het langste duurt en er best veel zijn.
Je zal wat concreter moeten worden - wat is er precies traag? Is het bv. ook traag met een user die pas net aangemaakt is?

Wat is veel policies btw? En hoe staan je clients verbonden met de server? Is dat via een 100mbit netwerk of via een 512kbit lijntje? :)

Verwijderd

Mocht het over een traag lijntje gaan dan moet je even de slow link policy aanvinken. Dat lost dat probleem iig op.

En zoals de rest al zegt het kan ook ergens anders aan liggen.

Probeer eens een test user aan te maken in een test OU en dan inloggen met die test user. De OU dan even zonder GPO. Dan kan je testen of het probleem bij de GPO ligt.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Maken jullie ook gebruik van software restriction policies want dat vertraagt inloggen namelijk enorm.

Verder policies die eenmalig zaken zetten zijn de zogenaamde "non manageble" policies ofwel een instelling wordt 1 keer gezet en niet verwijderd als een policy wordt gedisabled of verwijderd.

Als je nou eens begint met je in te lezen in hoe policies werken en wat de kracht ervan is wordt het troubleshooten over een tijd ook gemakkelijker.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mutsje schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 08:24:
Maken jullie ook gebruik van software restriction policies want dat vertraagt inloggen namelijk enorm.

Verder policies die eenmalig zaken zetten zijn de zogenaamde "non manageble" policies ofwel een instelling wordt 1 keer gezet en niet verwijderd als een policy wordt gedisabled of verwijderd.

Als je nou eens begint met je in te lezen in hoe policies werken en wat de kracht ervan is wordt het troubleshooten over een tijd ook gemakkelijker.
gebruik maken van een redirection policy mbt desktop/startmenu vertraagt de boel ook (in terminalserveromgevingen vooral) maar daar heeft ms een patch voor

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1