Exchange 2003 Uitgaande mail

Pagina: 1
Acties:

• Frank_hoorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2021
Beste Tweakers,

Ik ben een beetje aan het stoeien met een exchange 2003 trial. Het begint zowaar al ergens op te lijken, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om mailtjes naar een extern mail adres te sturen.

In het boek wat ik hier heb staat dat ik een smtp connector moet maken, maar dan wordt het allemaal erg onduidelijk.

Moet ik een aanpassing doen in de DNS, of kan ik ergens opgeven dat alles via smtp.xs4all.nl verstuurd moet worden.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:47

lier

MikroTik nerd

Zoek eens op smart host (dus alles versturen naar je Iprovider) of zoek een naar IIS en SMTP (voor op basis van DNS versturen).

Wat lukt niet ?

BTW: Als je "In het boek wat ik hier heb staat dat ik een smtp connector moet maken, maar dan wordt het allemaal erg onduidelijk." al moeilijk vindt, waarom wil je dan een Exchange server op zetten ?

[ Voor 42% gewijzigd door lier op 19-10-2005 16:13 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Frank_hoorn
Ik kan dus geen mail naar een extern adres ( bv hotmail ) sturen. Ik krijg dan de melding:

"Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: test
Verzonden: 19-10-2005 16:00

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

naam@planet.nl op 19-10-2005 16:01
Het e-mailadres kan niet worden gevonden. Het is mogelijk dat de geadresseerde inmiddels is overgestapt naar een andere e-mailorganisatie, of dat het adres een fout bevat. Controleer het adres en probeer het nogmaals.
<server.bedrijfsnaam.nl #5.1.8 smtp;553 5.1.8 <naam@bedrijfsnaam.nl>... Domain of sender address naam@bedrijfsnaam.nl does not exist> "

Intern versturen gaat ook alles goed, en van een extern adres naar een intern adres wil ook m.b.v. POPBeamer.

Ik dacht er zelf ook aan dat als ik bij mijn smtp connector de smart host smtp.xs4all.nl zou neerzetten dat het dan moest werken....maar dit is dus niet het geval.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
smarthost moet zondermeer werken, je hebt het ingevuld en (hoeft niet maar mag wel) de smtp service geherstart :?

A wise man's life is based around fuck you

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Doe gewoon eens de internet mail wizard draaien? In de ESM helemaal bovenaan rechtermuisklik. Ideaal voor een beginner :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Frank_hoorn
Overigens. Wat moet er bij adres space properties ingevuld worden.

Als ik SMTP selecteer, staat er bij e-mail domain een *

moet ik dit laten staan ?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Frank_hoorn schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:18:
Overigens. Wat moet er bij adres space properties ingevuld worden.

Als ik SMTP selecteer, staat er bij e-mail domain een *

moet ik dit laten staan ?
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;265293

* Zwelgje checked history topicstarter..

[ Voor 8% gewijzigd door Zwelgje op 19-10-2005 16:20 ]

A wise man's life is based around fuck you

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd dan? Wat dat zie ik totaal niet terug. Eveneens lijkt het me heel sterk dat het niet werkt als je de internet mail wizard hebt doorlopen. Dan heb je ergens al iets gesloopt ;) Lees ook de Policy - Network Troubleshooting eens goed door. We verwachten hier dat je zelf uitgebreid inzet toont. Tevens had je topic beter gepast in Software Algemeen, waar we Exchange bespreken :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1