[MCE 2005] TV-out na reboot disabled*

Pagina: 1
Acties:

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-02 14:54
Hoi,,even een probleempje, waar ik niet uitkom.

Ik heb een MCE-bak gebouwd met de volgende config:
Asus P4P800 DeLuxe
P4 3.0 GHz
512 MB DDR440
Asus Radeon 9950 128 MB
2x Haupage PVR150

Toen ik de TV-out voor het eerst op de TV aansloot (via een scart-blok), werd de Tv niet herkend. De optie "Detectie van de Tv forceren loste dit probleem op, en we hadden beeld op de TV. Echter na een reboot, was de tv-out uitgechakeld en moest ik deze handmatig inschakelen. Hij werd dus wel herkend.
Nu heb ik al van alles geprobeerd. De tv-out FAQ goed gelezen natuurlijk. Resolutie staat op 800x600, 60 Hz. Wanneer het systeem uit Hybernate komt, is er er wel automatisch beeld op de TV, maar dat is vrij logisch. alleen na een reboot, is de tv-out weer uitgeschakeld en moet ik deze handmatig inschakelen. aangezien dit systeem in de woonkamer komt te staan, zonder monitor er aan vast, is dit niet werkbaar.
Ik heb ook geprobeerd om het systeem op te starten zonder de monitor aan tre sluiten, maar ook dan geen beeld op de TV.
Het vreemde is, dat in de pre-boot fase van windows, er wel beeld is op de TV. De Tv-out werkt dus gewoon. Echter zodra de desktop begint te laden, verdwijnt het beeld op de TV.
Weet iemand hier een oplossing voor?

Een workaround heb ik eventueel wel. Je kan namelijk schema's definieren voor de verschillende weergave instellingen. Ik heb dit inmiddels zo ingesteld dat wanneer ik op F10 druk, de tv-out weer automatisch aangezet wordt. Echter, omdat er geen toetsenbord aan het syteem komt te hangen, zou ik dit moeten automatiseren. Nu heb ik wel een vb-scriptje gevonden om de F10 ten uitvoer te brengen, maar blijkbaar werkt dit niet wanneer ik dit vbs-je in de programma groep opstarten zet. Er zal waarschijnlijk een pauze in geprogrameerd moeten worden, maar ik zou niet weten hoe.

iemand iedeëen om dit probleem op te lossen?

• roelke
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-03 21:52
probeer eens andere drivers van de videokaart

[ Voor 28% gewijzigd door roelke op 19-10-2005 16:12 ]

I've GoT a solution

• gooddaddy
Vergeten te vermelden. Heb de laatste twee versies van de catalayst drivers geprobeerd. Geen verschil

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03 13:34
Ik ervaar bovenstaande probleem ook. Dit is gekomen sinds ik MCE2005 opnieuw heb moeten installeren ivm problemen. Hierbij heb ik ook de nieuwste ATI Catalyst driver geinstalleerd (5.9). Ik had eerst 5.7. Met versie 5.7 had ik geen problemen... ik heb nog niet geprobeerd de oude versie te installeren maar ben dat wel van plan. Ik weet dat je bij ATI drivers het beste eerst de oude kunt verwijderen alvorens je de nieuwe (in dit geval welliswaar de oudere versie) installeert.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• gooddaddy
Ik had in eerste instantie 5.9. Daarmee had ik het probleem. Maar het probleem treedt ook op met 5.10. Zijn de oudere drivers nog ergens te downloaden?

• gooddaddy
kick

iemand nog ideëen?

• gooddaddy
oplossing gevonde. De Catalyst drivers 5.7 werken wel goed. Direct TV wanneer ik mijn MediaCenter aanzet zonder aangesloten monitor. Oudere drivers zijn te vinden op https://support.ati.com/ics/support/KBList.asp?folderID=507
Pagina: 1