Toon posts:

Lettertype smooth gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment werk ik samen met een designer aan een website.
Deze man heeft de gehele website in photoshop ontworpen en ziet er heel goed uit, alleen gebruikt hij voor alle lettertypes de smooth en strong functie van photoshop.

Voor zover ik kon googlen is het vrijwel onmogelijk om deze lettertype te gaan gebruiken in html. Toch was ik nieuwsgierig of er een optie is of dat er misschien al een functie bestaat dat hij het toch omzet.

De lettertype die hij steeds gebruikt is Verdana, 9px en dan de smooth en strong functie.

Waar ik ook al naar heb zitten zoeken is om zelf een lettertype te ontwerpen en gebruiken(met eot en wraf van microsoft), maar omdat verdana toch vrij standaard is en het alleen om die smooth gaat dacht ik van misschien dat er nog iemand is die hier een oplossing voor weet..

hardstikke bedankt alvast!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Font Smoothing is iets dat op de client ingesteld kan worden, helaas niet vanuit jouw code.

edit: Je kan natuurlijk ook de hele site in Flash zetten..

[ Voor 26% gewijzigd door dominic op 19-10-2005 15:55 ]

Download my music on SoundCloud

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 12:47

André

Analytics dude

Er is maar 1 oplossing en die zit aan de client-kant: clearType aanzetten ;)

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

André schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:04:
Er is maar 1 oplossing en die zit aan de client-kant: clearType aanzetten ;)
Maarja, hoe doe je dat vanuit script? Niet..

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp dus dat dit eigenlijk niet op te lossen is...

Is het een optie om met WEFT van microsoft een eigen lettertype te maken? en deze als .eot bestand mee te geven? Volgens mij is dat een vrij oude oplossing, maar weet niet of dit een optie is.

Ik hoorde nog dat het mogelijk een optie was om het in CSS te gebruiken, maar dit lijkt me onwaarschijnlijk....

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-04 14:19

Salandur

Software Engineer

Als het niet veranderende tekst is op knopjes kan je nog overwegen om de knoppen met tekst en al te versturen, een andere oplossing is er niet. Overigens vind ik dat met smooth en strong de teksten er meestal niet echt op vooruit gaan.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 12:47

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 08:40:
Ik begrijp dus dat dit eigenlijk niet op te lossen is...

Is het een optie om met WEFT van microsoft een eigen lettertype te maken? en deze als .eot bestand mee te geven? Volgens mij is dat een vrij oude oplossing, maar weet niet of dit een optie is.

Ik hoorde nog dat het mogelijk een optie was om het in CSS te gebruiken, maar dit lijkt me onwaarschijnlijk....
Volgens mij is dat ook geen oplossing aangezien je alleen maar een lettertype meegeeft en je dan nog niet kunt bepalen hoe een pc hem laat zien ;)

Waarom niet gewoon een standaard breed ondersteund font?

Verwijderd

kijk eens naar Scalable Inman Flash Replacement; SIFR

Verwijderd

Topicstarter
De reden is dat ik op dit moment in Roemenie zit en het managment hier zit te seiken over het lettertype dat de designer gemaakt heeft. Ze willen die echt gebruiken.........
Ik heb al aangegeven dat het niet echt handig is, maar ze zijn strond eigenwijs. Dus vandaar dat ik nog een poging waag om tot een redelijke oplossing te komen.

Maar als die er niet is......

Verwijderd

Zeg gewoon dat het onmogelijk is. Ongelovelijk zeg, dwing wat respect af. Jij hebt hier toch de ervaring? Als het niet kan, dan kan het niet :)

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-03 11:49

Collaborator

You! Cake or Death?

Onmogelijk is het niet, je zou de text dmv een script om kunnen zetten naar een afbeelding met font smoothing (lijkt me) of je zou de site in Flash kunnen bouwen (liever niet)

Het kan, maar toch ik ze vertellen dat het niet kan, het sux namelijk :P

This space is occupied

Verwijderd

Kan - bijvoorbeeld door dynamisch (met PHP ofzo) elke letter door een image te vervangen, die je eerder hebt gemaakt van elke letter... Verre van ideaal.

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

9 pixels voor text in een website?? Dat is wel erg klein hoor.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Verdana 9 pt met Antialias is niet goed voor je ogen. De god van readability zal er niet blij van worden denk ik. Zeg ook tegen je designer dat hij voortaan de werkelijkheid moet afbeelden en niet een droomwerkelijkheid, scheelt je zoveel problemen.

|{ brrr }] |

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-04 16:54

klaaz

it's me!

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:12:
Kan - bijvoorbeeld door dynamisch (met PHP ofzo) elke letter door een image te vervangen, die je eerder hebt gemaakt van elke letter... Verre van ideaal.
Dan zul je ook nog eens een set van proportioneringsregels moeten opstellen, want deze verschilt per combinatie van letters, en per font. Maar het kan wel.

Verwijderd

Voor paginatitels ed heb ik nog wel es een truc met javascript en images uitgehaald, werkte op zich best netjes. Zolang het alleen een kop op een pagina is kan je je daar aan wagen, als 't meer is zo ik of een hele grote berg euro's vragen of de designer het zelf laten maken: het is immers presentatie en geen bussiness logica ;)
Pagina: 1