Toon posts:

Documenten server sided converten naar PDF

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een klant van mij moet ik een Webapplicatie maken die office documenten (word/excel/powerpoint) kan omzetten in PDF. Klanten moeten dus een word document uploaden en dan moet de converter automatische dit omzetten naar PDF. Hiervoor ben ik dus opzoek naar een PDF converter die server sided werkt. We maken de rest van de webapplicatie in dotnet dus het liefst heb ik ook dat de PDF converter ook in dotnet geschreven is.

Nu heb ik zelf natuurlijk al veel gezocht en er zijn een hele hoop PDF converters maar de meeste werken niet server sided. Ik heb er een gevonden op http://www.activepdf.com en die lijkt me wel goed maar hij is wel erg prijzig.

Dus mij vraag is weet iemand een andere Server sided PDF converter? Of heeft iemand ervaring met de PDF converter van activePDF?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Het kan wat simpeler. Als je Acrobat Distiller installeert (Of en andere PDF-print catcher) op de server en Office ook installeert, kun je via server sided script een Office document naar PDF converten door het document te printen naar het PDF component.

Download my music on SoundCloud

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41
dominic schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:48:
Het kan wat simpeler. Als je Acrobat Distiller installeert (Of en andere PDF-print catcher) op de server en Office ook installeert, kun je via server sided script een Office document naar PDF converten door het document te printen naar het PDF component.
Zolang alles in 1 formaat is werkt dat prima, maar je moet wel vooraf een vastgesteld formaat hebben volgens mij. Die distiller stel je in op een bepaald papierformaat en trekt zich er vervolgens niks van aan of het origineel A4, A3 of A0 is.
Of is er nog iets gewijzigd hierin sinds ik eens naar deze oplossing heb gekeken

Verwijderd

Topicstarter
Sleepie schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:54:
[...]

Zolang alles in 1 formaat is werkt dat prima, maar je moet wel vooraf een vastgesteld formaat hebben volgens mij. Die distiller stel je in op een bepaald papierformaat en trekt zich er vervolgens niks van aan of het origineel A4, A3 of A0 is.
Of is er nog iets gewijzigd hierin sinds ik eens naar deze oplossing heb gekeken
Het moet inderdaad wel mogelijk zijn om verschillende formaten te converteren. Maar wat dominic bedoeld zal denk ik ook wel kunnen alleen het moet mogelijk zijn om direct na het converten de PDF in de browser te laten zien zodat de klant kan kijken of de PDF correct geconverteerd is. Zal dat op deze manier ook kunnen ?

Verwijderd

Is PDFFactory misschien iets?

• pistole
  • Laatst online: 17:04

pistole

Frutter

dat zal geen probleem zijn. Distiller print naar een bestand, dus dat bestand kan je vervolgens aan de browser aanbieden.

Ik frut, dus ik epibreer

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Distiller Server kost minimaal 5000 €.

Dan is ActivePDF toch goedkoper. Je zou naar een Opensource oplossing kunnen kijken.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• pistole
  • Laatst online: 17:04

pistole

Frutter

LuCarD schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:12:

Dan is ActivePDF toch goedkoper. Je zou naar een Opensource oplossing kunnen kijken.
het kan zonder Distiller Server. Of het ook mag dat weet ik zo niet...

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
Nee dit is niks want dit is gewoon een Windows applicatie die dus niet server sided werkt.

Verwijderd

Topicstarter
LuCarD schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:12:

Ken je een Opensource oplossing?

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:31:
[...]

Nee dit is niks want dit is gewoon een Windows applicatie die dus niet server sided werkt.
Als je die applicatie op je server installeert en vervolgens vanuit je webapplicatie dat ding aanroept is 't toch alsnog een serversided applicatie over het geheel genomen (upload->conversie->pdf)?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:46:
Nu heb ik zelf natuurlijk al veel gezocht en er zijn een hele hoop PDF converters maar de meeste werken niet server sided. Ik heb er een gevonden op http://www.activepdf.com en die lijkt me wel goed maar hij is wel erg prijzig.
Je zou eens kunnen kijken of GhostScript icm RedMon niet iets voor je kan betekenen? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:37:
[...]

Je zou eens kunnen kijken of GhostScript icm RedMon niet iets voor je kan betekenen? :)
Wat is dat dan ?

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:32:
[...]

Ken je een Opensource oplossing?
http://sector7g.wurzel6.de/pdfcreator/index_en.htm

Geen ervaring mee... Maar ik weet dat er een aantal oplossingen zijn. Wij hebben zelf voor de ActivePDF toolkit gekozen.

Verwijderd

Topicstarter
LuCarD schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:47:
[...]

http://sector7g.wurzel6.de/pdfcreator/index_en.htm

Geen ervaring mee... Maar ik weet dat er een aantal oplossingen zijn. Wij hebben zelf voor de ActivePDF toolkit gekozen.
Hoe zijn jullie ervaringen met activepdf? Welke applicatie hebben jullie daarvan?

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:50:
[...]

Hoe zijn jullie ervaringen met activepdf? Welke applicatie hebben jullie daarvan?
Werkt erg simpel. We maken gebruik van Toolkit Prof. Edition v.3.5.2. Dat is een oude versie van toolkit, wordt niet meer verkocht. Huidige versie is 4.0. En bij ons worden signed PDF gecreeerd via ASP. Deze worden on-the-fly gecreeerd en aan de gebruikers getoond.

Gebruikers kunnen zo hun bankstatements downloaden, en contract overzichten maken. En zelf nieuwe contracten maken.

[ Voor 4% gewijzigd door LuCarD op 19-10-2005 16:58 ]

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:30

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik heb ooit eens voor een klant een progje aangeschaft waarbij je een word document in een dir dumpte en deze automatisch gevonverteerd werd naar een PDF file. Ik zal even kijken of nog wat kan vinden.

Wat misschien ook wel handig is om zelf iets te scripten. Een progje dat m.b.v. word via de commandline iets uitprint met als printerdriver pdf995 bijvoorbeeld.

Ik weet alleen niet of je met office vanaf de commandline kan printen. (Volgens mij wel..)

Misschien heb je hier of hier wat aan

[ Voor 35% gewijzigd door Standeman op 19-10-2005 17:09 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Misschien is purepage wel wat? www.purepage.com
Kwee nie of dit is wat je bedoelt...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 17:39 ]

Pagina: 1