Excel gedeelde werkmap over WAN

Pagina: 1
Acties:

• Katwijck1
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-04 11:24

Katwijck1

So little time to spend

Topicstarter
Hallo,

Bij ons hier in het bedrijf zijn er diverse vestigingen onderling verbonden met elkaar, zodat dit een WAN vormt.

Nu is het geval dat er 3 personen zijn die met 1 gedeelde excel werkmap werken.
2 van de 3 zitten in dezelfde vestiging als dat de server staat met de excel file.
Deze 2 ondervinden geen problemen.

De laatste benadert deze via de WAN, wat een 64 Kb lijn is.

Nu is het zo, dat als deze persoon het bestand opslaat, hij gerust koffie gaan drinken want dit duurt enorm lang.

Het excel bestand is rond de 1,5 Mb, en staat in een gedeelde map op een Windows NT 4.0 server.

De gebruikte excel versie is excel 2000, het OS betreft Windows 2000 Professional.

Als ik een file van eenzelfde grootte kopieer naar zijn pc via hetzelfde WAN, dan duurt dat nog geen minuut om te verwerken.

Heb deze mogelijkheid al geprobeerd:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;254733

Exploring the island of Tsushima

Verwijderd

Mja, als BI'er in opleiding ga ik me dan afvragen of Excel de meest ideale oplossing is, of dat er misschien een andere oplossing mogelijk is? 1,5MB over je 64kilobit/s WAN pompen is nog geen pretje, ondanks dat het dan sneller gaat ja of nee.

Ik heb geen idee wat voor informatie het betreft, maar kan het document an sich niet anders worden opgelost? :)

• Katwijck1
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-04 11:24

Katwijck1

So little time to spend

Topicstarter
Citrix is een mogelijkheid, maar laten we als het kan achterwege

Exploring the island of Tsushima

Verwijderd

Mja ik zat eigenlijk meer te denken aan iets met een database-opslag indien mogelijk :) Maar dat ligt geheel aan de inhoud van het document.

Voordeel van een dergelijke opzet is dat het gebruik door meerdere gebruikers tegelijk opeens een stuk makkelijker wordt, en dat de data die over je lijn gaat minimaal is :)

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
De gebruiker kan niet op 128kb inbellen of ADSL/kabel overwegen ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '