Wat is er mis wanneer mobo start, maar niet post en piept?

Pagina: 1
Acties:

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Ik heb nu twee moederborden die wel starten (fans gaan draaien), maar er gebeurt verder niks. Er gebeurt niks wanneer er geheugen in zit, maar ook wanneer er niks in zit (dan zou je piepjes moeten horen). Het maakt ook geen verschil wanneer er nou een VGA kaart in zit of niet (ook dan moet je piepjes horen). Enkel wanneer er geen processor in zit, dan start het spul helemaal niet. Maar zodra je er eentje in prikt, gaat de PC wel aan, maar gebeurt er dus niks.

- Voeding is goed
- Bios reset gedaan
- PC speaker doet het :+ (maar dan nog, dan zou er beeld moeten verschijnen).

Waarom hoor ik geen piepjes en komt er geen beeld (indien er VGA kaart in zit)?

Het gaat om een Aopen AX34-U en een Asus P2B 1.10 (beide socket 370).

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:32

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik gok dat er dan iets is met de CPU. Of defect of verkeerd geconfigureerd/overclocked.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Ha, wat je zegt klopt!

Na wat kloten met jumpers heb ik nu een processor werkend op de Asus P2B. Maar hoe zit het dan met dat Aopen moederbord? Want die heeft geen jumpers.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:00

Thandor

SilverStreak

Geen lekkende condensatoren ?
Processoren zelf werken goed ?

Als alle andere onderdelen goed zijn (excl. CPU/RAM) is de kans groot dat de moederborden stuk zijn, normaal gesproken blijft de PC gewoon aan zonder CPU en/of RAM.
Captain Pervert schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:21:
Ha, wat je zegt klopt!

Na wat kloten met jumpers heb ik nu een processor werkend op de Asus P2B. Maar hoe zit het dan met dat Aopen moederbord? Want die heeft geen jumpers.
Heb je de BIOS Reset wel goed uitgevoert ?
Als je de stekker in de voeding laat zitten loop je het risico dat er helemaal niets gebeurt bij een BIOS Reset. Zorg er dus voor dat de stekker uit de PC is en er helemaal geen stroom op de PC staat. (PC een keer aanzetten als de stekker eruit is)

[ Voor 57% gewijzigd door Thandor op 19-10-2005 15:23 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.