Toon posts:

[Laptop] HP NX 6110

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Vanmorgen heb ik het MediaMarkt krantje van Eindhoven ontvangen, waar voorop de volgende laptop met deze specificaties staat, de HP NX 6110:
Processor: Intel Celeron M 360 (1,4 GHz, 1 MB L2 Cache, 400 MHz FSB)
DVD/CD: DVD/CD-ReWriter Combo
Scherm: 15" XGA TFT
Werkgeheugen: 256 MB DDR-RAM
Harde schijf: 40 GB
Videokaart: 64 MB shared
Geluidskaart: Onboard
Netwerkaansluiting: 10/100
Wireless LAN 802.11b/g
Besturingssysteem: Windows XP Home Edition NL

Prijs: €555,-

Waar ga ik het voor gebruiken:
DVD's kijken in de auto op weg naar vakantie, schoolwerk. Niet echt zware dingen dus.

Ik heb nog een aantal vraagjes hierbij:
1) Ik weet bijna zeker dat ik met die DVD/CD-ReWriter Combo DVD's kan kijken, maar ik wil het toch even zeker weten: Het kan toch wel?
2) [Dit kan ik ook even zo op het forum zoeken maarja als ik nu toch bezig ben] Wat houdt XGA in?
3) Kan ik met dat werkgeheugen en die videokaart toch gewoon mooie beelden op het scherm toveren?

De algemene vraag van dit topic:
Is dit een laptop die geschikt is voor DVD's af te spelen met mooie beelden en is het toch wel een fatsoenlijk dingetje?

Bij voorbaat dank,
Dhr. de Jong.

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-02 21:30
Idd leuk dingetje voor weinig geld. Je kan er zeker goed films mee kijken maar spellen spelen kan je er wel mee vergeten. Voor onderweg enzo is het een leuke laptop en zoals ik al zei voor weinig geld vergeleken met de gemiddelde prijs van zo'n laptop ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik dacht ook al 'Wat een lage prijs'! En nee, gamen zal ik er toch niet mee doen, heb hier thuis al iets veel beters, zie specs :). En ik weet ook dat je voor een gaminglaptop al gauw 1500 euro kwijt bent.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:07

Piggen

Lekker bakkie

Ja, je kunt er DVD's mee kijken. Alleen geen DVD's branden (alleen CD's).

Verwijderd

Topicstarter
Branden hoeft ook niet echt.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
XGA komt neer op 1024x768. Zo is SXGA+ 1400x1050. ;)

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Dit is inderdaad een hele leuke laptop voor het geld. Ik denk niet dat je nieuw nog iets goedkoper zal kunnen vinden. Voor dvd's afspelen is dit dingetje meer dan voldoende. Elke nieuwe pc of laptop tegenwoordig kan dat technisch wel aan.
Het werkgeheugen is niet erg ruim maar voor standaard schoolwerk en dvd's kijken genoeg. Bovendien is het meestal niet zo moeilijk of duur om het geheugen uit te breiden naar bijvoorbeeld 512 MB.

Dezelfde laptop staat trouwens ook bij Paradigit in de aanbieding maar dan voor 649 Euro. Dus dit is een behoorlijk goede aanbieding.

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:31
Had het ook zien staan ga er morgen even voor kijken in eindhoven

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-02 08:32

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

schandalig man ik heb er net 599 voor betaald bij de mediamarkt in middelburg

toch wel zo'n 45 euro verschil ........

heeft het nut om terug te gaan en te vertellen dat het in eindhoven een stuk goedkoper is en dat ik het verschil terug kan krijgen ? want het is toch de zelfde winkel/keten ?

[ Voor 44% gewijzigd door BruceLee op 17-11-2005 09:31 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:07

Piggen

Lekker bakkie

Nee, want elke Media Markt is onafhankelijk en bepaalt zijn eigen prijzen. Je kunt alleen het verschil terug krijgen als je hetzelfde notebook binnen een straal van 30KM goedkoper kunt krijgen.

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
BruceLee schreef op donderdag 17 november 2005 @ 09:21:
schandalig man ik heb er net 599 voor betaald bij de mediamarkt in middelburg

toch wel zo'n 45 euro verschil ........

heeft het nut om terug te gaan en te vertellen dat het in eindhoven een stuk goedkoper is en dat ik het verschil terug kan krijgen ? want het is toch de zelfde winkel/keten ?
Bij de Mediamarkt in Eindhoven is ie nu ook 599, vanwege het feit dat de 555 een openingsaanbieding was. (Te laat dus)
Pagina: 1