Toon posts:

Sinds WinXP 64bits werkt internet niet goed.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb korte tijd geleden een Asus A8N mobo gekocht. Hierop draait nu WinXP 64bit. Ik gebruik de NIC van het mobo en de firewall van Nvidia.

Het probleem is dat na een tijdje mijn bittorrent downloads stoppen. Op dat moment werkt browsen ook niet meer. Als ik dan de client uit zet, werkt browsen meestal wel weer aardig. Normale HTTP downloads willen dan alleen nog steeds niet werken. Ook werkt Bittorrent als ik de client weer aanzet nog steeds niet.

Het lijkt wel alsof na een tijdje poorten worden geblokkeerd, want ik krijg opeens allemaal NAT errors. Het kan misschien ook zijn dat er na een tijdje geen nieuwe connecties meer worden gevormd.

Ik heb het idee dat Windows XP 64 bit hier het probleem is. Met WinXP 32bit had ik er namelijk geen last van. Heeft iemand een idee hoe dit verholpen kan worden? Of is dit in ieder geval een bekend probleem? Ik kan namelijk niks vinden met Google.

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:39
Het lijkt erop dat je router crashed, door teveel connecties.

Gebruik je nu een andere bittorent client dan voor de nieuwe pc?

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:54

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Zijn die aplicaties uberhaupt wel compatible met Win64 ?
Deinstalleer je firewall eens kijk of dat beter gaat ?
Gaat er nog wel 2 zijdig pakketjes over je NIC heen als niks het meer zou doen ?
Heb je nog wel een ip adres ?
hesselbeertje schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:14:
Het lijkt erop dat je router crashed, door teveel connecties.

Gebruik je nu een andere bittorent client dan voor de nieuwe pc?
Als dat zou was dan kan hij na het uitzetten van de client nooit weer browsen wat in dit geval wel zo is
bovendien had hij er dan ook last van gehad in win32 ;)

[ Voor 50% gewijzigd door ShadowBumble op 19-10-2005 14:17 . Reden: Even editje wat toegevoegt ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:39
Als dat zou was dan kan hij na het uitzetten van de client nooit weer browsen wat in dit geval wel zo is
bovendien had hij er dan ook last van gehad in win32
inderdaad daar moet ik je gelijk in geven. lezen blijft lastig.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:41
Probeer de nVidia firewall eens te verwijderen. Ik heb geen goeie ervaringen met dat spul. Het zou me niet verbazen dat je daardoor verbindingsproblemen hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nog steeds dezelfde bittorrent client als in Win32. Azureus, in 32bit compatibility mode.

Ik zal de nVidia firewall eens deinstalleren. Het lijkt me alleen niet slim om zonder firewall te zitten. Zal ik de Windows Firewall gebruiken?

De router crasht niet, want als ik reboot, dan werkt alles weer (en dan heb ik niet aan de router gezeten).
Gaat er nog wel 2 zijdig pakketjes over je NIC heen als niks het meer zou doen ?
Heb je nog wel een ip adres ?
Twee dingen die ik niet weet. Hoe check ik het eerste? Het laatste zal ik controleren bij de volgende internet crash.

Nog wat extra info:
MSN logt ook uit als bittorrent raar doet.
Tijdens de crash kan ik toch nog een beetje browsen. Het gaat ontzettend langzaam, en met veel afgebroken pagina's, maar door veel F5 rammen kan ik toch na een minuut wel een pagina tevoorschijn toveren.

edit
Het is zojuist weer gebeurd. Mijn IP-adres bleek te zijn behouden. ipconfig /release en ipconfig /renew deed het ook nog gewoon.
Nu even nVidia Firewall deinstalleren.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 15:15 ]

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:41
Windows XP SP2 zijn eigen firewall is prima hoor.

Verwijderd

Topicstarter
XP firewall staat nu aan. Ik merkte dat de torrents meteen weer begonnen te torrenten toen ik de nVidia firewall had gedeinstalleerd. Ik kijk het nog een tijdje aan, maar het lijkt te zijn opgelost. Bedankt voor de informatie! :)

Geen nVidia firewall meer gebruiken dus.
Pagina: 1