Toon posts:

CF Card Reader; IDE, USB, Firewire Theorie vs Praktijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een snelle card-reader waarbij ik in een zo kort mogelijke tijd m'n Ultra II kan op de hardschijf kan zetten. (liefst interne oplossing, in 5.25 bay)

Mijn systeempje:
  • K8N Master2
  • 2x Opteron 244
  • 4x sata II Samsung, 2 in Raid 0 (speed), 2 in Raid 1 (safety)
Ik weet dat USB 2.0 highspeed theoretisch de snelste is, maar in praktijk (vooral op fotografie sites) is de concensus dat firewire de snelste oplossing is. Waar dat precies door komt weet ik niet, maar ik kan me zo voorstellen dat door het delen van bandbreedtes, bottleneck bussen etc hierop van invloed zijn

Nou zijn er ook IDE oplossingen, zelfs hot-swapable zie bijvoorbeeld deze amtron.( transfer rate = 16.6MB/s)

Mijn vraag is nu:
Is de "verbinding" van deze IDE oplossing naar m'n sata schijf, of eventueel een IDE schijf niet veel "directer" en dus sneller?
Met andere worden maak kun je op deze manier gebruik maken van de volledige bandbreedte en dus netto hogere snelheden halen?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Firewire deeltje 2 haalt geloof 800Mb de sec, theoretisch.
USB2 480 geloof ik, getal kan ook anders zijn, maar iets sneller dan firewire deel 1 als ik het goed heb.
53 dollar voor een card reader vind ik te duur, ondanks dat het ide is, waar je waarschijnlijk het verschil niet mee gaat merken tussen firewire/usb.

Verwijderd

Topicstarter
In gedachten had ik het over firewire 400Mb/s aangezien dat ook op m'n board zit.

Qua prijs heb je gelijk, dit is even een voorbeeld, er zijn ook goedkoper uitvoeringen. Gevoelsmatig lijkt IDE me in praktijk sneller, maar kan iemand dat bevestigen/ontkennen.

gr.
Wilfred