Toon posts:

Vaag muis probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag luitjes,

Ik heb net ubuntu erop gezet en *ook* met deze versie (c.q kernel) heb ik een probleem ( fedora deed het ook).

Wat is het probleem? - ik ben vrolijk aan het muisen met mij USB logitch wheel mouse (die niet stuk is) en dan ga ik even wat typen (een mailtje bijvoorbeeld) en plots reageert me muis niet meer.

Oplossing: rmmod usbhid && modprobe usbhid

Dat werkt, echter - na een willekeurig tijdje doet ie het weer niet. Iemand een oplossing c.q suggestie waarmee ik verder kom?

thx in advance

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Heb je hetzelfde ook met een andere muis?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen andere muis, maar me muis is goed. Ik heb het ook niet gehad met alle kernels namelijk dus er is *iets* wat niet lekker werkt nu met mijn (denk ik) mobo plankje.

Ik heb ACPI ook al uitgezet (grub acpi=off) maar dat wert ook niet.

Verwijderd

Probeer eens een ander USB Slot en Logitech Mouseware drivers

Als het een draadloze muis is moet je je receiver kastje verder weg leggen vanaf je pc en monitor.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 14:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tis gewoon 1tje met een draadje hoor. En logitch mouse software ?? voor linux?

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
heb je niet zo usb -> ps/2 converter?
die dingen werken over het algemeen goed.

Verwijderd

Topicstarter
Euhm, nee maar ik wil het probleem verhelpen niet omzeilen ;-) Er staat ook NIETS in de logs of dmesg of wat dan ook (alleen het laden en herladen van de mods)

Nog meer ideetjes??

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 21:51:
Euhm, nee maar ik wil het probleem verhelpen niet omzeilen ;-) Er staat ook NIETS in de logs of dmesg of wat dan ook (alleen het laden en herladen van de mods)

Nog meer ideetjes??
Recompile je kernel met full HID support ingebakken ipv door een module te laden zoals je nu doet?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
wat staat er eik in je xorg.conf/XFree86-4.conf over je muis?
welke driver gebruik je en welke opties.

ik denk dat je het daar moet zoeken.
zoiezo kun je het proberen met wat DeMoN zegt, dat zou je probleem ook op moeten lossen.
...tenzij je gewoon hele rare drivers/opties gebruikt in je X config.

ik heb dezelfde muis als jij, en die van mij werkt gewoon.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:21:
Ik heb geen andere muis, maar me muis is goed. Ik heb het ook niet gehad met alle kernels namelijk dus er is *iets* wat niet lekker werkt nu met mijn (denk ik) mobo plankje.

Ik heb ACPI ook al uitgezet (grub acpi=off) maar dat wert ook niet.
Misschien een idee om even aan te geven wat voor mobo e.d. het is dan? Want nu zeg je wel: een probleem met mijn mobo-plankje, maar de specs geef je er niet bij :)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1