Toon posts:

[Exchange 2000] Gebruiker aanmaken die alleen mag mailen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien doe ik het wel helemaal verkeerd, maar helaas ben ik niet zo heel erg veel bekend met Exchange, maar goed, misschien kan ik met een paar tips van hier toch weer verder komen.

Ik moet hier een emailadres voor een persoon aanmaken met als voorwaarde dat deze user niet mag inloggen op ons domein en zijn email alleen maar kan lezen door gebruik te maken van webmail.
Nu heb ik in AD een user aangemaakt met daaraan een mailbox gekoppeld. Webmail werkt nu in principe prima, alleen ik moet nog zien te voorkomen dat deze user kan inloggen op ons domein. Maar hoe doe ik dit?

Ik heb al geprobeerd om zijn logintijden te beperken, maar als ik dat doe dan kan de gebruiker ook niet meer inloggen op zijn webmail.

Misschien doe ik het wel helemaal verkeerd hoor, en moet ik heel iets anders doen om mijn doel te bereiken.. help? :)

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:22

mrsar

waar een sar is,is een wodka

weet niet of het werkt,maar een gpo alleen voor die user met daarin "deny logon locally"?

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Alle rechten op het account weg halen.

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 07:07

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

'Log in to' alleen op server zetten, (dit om te zorgen dat de gebruiker wel webmail mag gebruiken) en geen domain admin maken (zorgt ervoor dat de gebruiker niet lokaal in mag loggen)

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Verwijderd

Topicstarter
Als ik log in to alleen op de server aanzet dan werkt de webmail helaas niet, dit had ik al geprobeerd.
Ik heb nu een GPO aangemaakt die alles afschermt

• DDemolition

DDemolition

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:51:
Als ik log in to alleen op de server aanzet dan werkt de webmail helaas niet, dit had ik al geprobeerd.
Dat kan ook, blijkbaar ziet hij als 'log on to' de clientmachine? Dacht bij een login op de webmail als serverlogin wordt gerekend...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zorg dat je user alleen op de OWA/Exchange server kan inloggen (is toch NETBIOS name), en geef verder met security groups geen file rechten?

[ Voor 83% gewijzigd door alt-92 op 22-10-2005 13:52 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DDemolition

DDemolition

BackSlash32 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 13:49:
Zorg dat je user alleen op de OWA/Exchange server kan inloggen (is toch NETBIOS name), en geef verder met security groups geen file rechten?
Dit had de TS al getest :? :
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:51:
Ik heb het zelf niet getest, maar wat Backslash32 zegt klinkt wel het logischste.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kleine correctie van mijn kant.

Inloggen is niet het juiste woord, het gaat om aanmelden.
Immers log je ook niet fysiek in op de server zelf als je vanaf een workstation OWA gebruikt..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1