[Pinnacle 10] geen editscherm+exportfunctie?

Pagina: 1
Acties:

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Topicstarter
Heb na een redelijke lange Studio 8+9 historie met bergen patches toch Studio 10 aangeschaft. HELAAS :X

Met patch 10.1 zijn er wat kleine dingetjes veranderd, maar toch een aantal ergernissen.
-Startupicoon leidt niet direct naar Studio, moet je ander icoontje naar Bureaublad voor slepen
-Mis nog steeds een zelf stoppende opname wanneer bv x-tijd geen beeld meer voorbijkomt (je kunt alleen bij volle bandjes aangeven hoelang ie moet opnemen)
-Extreem kleine knopjes, zeker met de huidige 1280x1024 of groter (niet instelbaar voor zover ik kan zien)

Problemen zijn er echter:
-klik je scraps/fragmenten aan, dan zie je in het previewscherm het eerste frame, afspelen levert het stilstaande beeld of zwart op
-klik je op een ander stukje film, dan gaat het blauwe selectierandje niet altijd mee
-kan nog steeds geen export naar WMV-files (known error) doen, dus previews mailen lukt niet
-exporteren naar schijf lukt niet; vreemd genoeg begint het balkje 'film maken' al te draaien terwijl ik nog een bestandsnaam moet invoeren; na 1 tot 10 seconden nokt ie ermee, en verdwijnt het hoogstens 10 tot 100Kb kleine file'tje alweer

Heb uiteraard de supportsite pinnaclesys.com doorgewroet, maar geen oplossing gevonden. Voor dat zwarte scherm tref je allerlei gepasseerde stations van studio 8/9 aan (hardwarematige acceleratie van je videokaart, resolutie aanpassen) enzovoorts aan... Werkt het bij jou wel voor/na de patch, ideen/suggesties?

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 08:32
RFVR schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:45:
Heb na een redelijke lange Studio 8+9 historie met bergen patches toch Studio 10 aangeschaft. HELAAS :X

Met patch 10.1 zijn er wat kleine dingetjes veranderd, maar toch een aantal ergernissen.
-Startupicoon leidt niet direct naar Studio, moet je ander icoontje naar Bureaublad voor slepen
-Mis nog steeds een zelf stoppende opname wanneer bv x-tijd geen beeld meer voorbijkomt (je kunt alleen bij volle bandjes aangeven hoelang ie moet opnemen)
-Extreem kleine knopjes, zeker met de huidige 1280x1024 of groter (niet instelbaar voor zover ik kan zien)

Problemen zijn er echter:
-klik je scraps/fragmenten aan, dan zie je in het previewscherm het eerste frame, afspelen levert het stilstaande beeld of zwart op
-klik je op een ander stukje film, dan gaat het blauwe selectierandje niet altijd mee
-kan nog steeds geen export naar WMV-files (known error) doen, dus previews mailen lukt niet
-exporteren naar schijf lukt niet; vreemd genoeg begint het balkje 'film maken' al te draaien terwijl ik nog een bestandsnaam moet invoeren; na 1 tot 10 seconden nokt ie ermee, en verdwijnt het hoogstens 10 tot 100Kb kleine file'tje alweer

Heb uiteraard de supportsite pinnaclesys.com doorgewroet, maar geen oplossing gevonden. Voor dat zwarte scherm tref je allerlei gepasseerde stations van studio 8/9 aan (hardwarematige acceleratie van je videokaart, resolutie aanpassen) enzovoorts aan... Werkt het bij jou wel voor/na de patch, ideen/suggesties?
werk ook sinds een week of 3 met studio 10

ik moet zeggen het is kwa snelhied geen verbetering inderdaad maar ik ben op dit moment wel tevreden het werkt goed en nog stabiel ook
wel gebruikt hij erg veel geheugen dus 1024 of meer is geen overbodige luxe
even een paar opmerkingen

zet rederen op de achtergrond uit! dat scheelt heel veel snelheid.

bij mij stopt de opname wel als de film af is dat doet hij al sinds studio 8 denk ik

ook heb ik nooit een zwart scherm kan alle film bestanden gewoon kijken
heb je wel een direct x 9 geschikte videokaart dat is erg belangrijk post anders even je specs dan weten we wat meer

hardware accerelatie aanzetten ja maar zoals ik al eerder zei op achtergrond renderen uit dat scheelt veel ergenis van wachten op reaktie van het programma

exporteren naar bestand doe ik altijd als xvid of divx dat werkt prima

kortom ik ben tevreden en vind het een mooi programma mits je een stevige pc hebt

Ja zou ik ook zeggen

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Topicstarter
Heb op het Pinnacleforum hier en hier een berichtje gezet.

Studio 9 draait dus vrolijk prima, ook op een andere PC (AMD 64 3000+ met onboard VGA; mijnes is Dell P4 3.2Ghz met Nvidia 6800GTO). Maar beide pc's hebben met de recentste videokaartdrivers dus het probleem. DirectX is ook goed, en als je het forum leest, is herinstallatie een optie (geen effect), setting met hardwareproblemen aanpassen (idem). Kreeg ik nou foutmeldingen bij installatie of tijdens het gebruik, dan kun je er wat mee. Maar behalve wat meer opties, betere layout, trage(re) start en deze problemen wordt je er niet vrolijker van.

[ Voor 4% gewijzigd door tweaktubbie op 25-10-2005 17:45 ]

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 08:32
ja ik hoop met jouw dat er snel een 10.2 patch komt die een hoop goed te maken heeft

de oorspronkelijk verscheepte versie 10.0 is echt belachelijk slecht en inderdaad is studio 9.4 stukken sneller stabieler en ga zo maar door
ongelooflijk dat ze dit durven verkopen ik voel me gewoon beta tester

(wippo76 is blij met FTD EN GRABIT waar hij dit progje heeft gedownload om te testen voor hij koopt.)

ik heb nu 1 film gemaakt het is goed gegaan en ben tevreden! maar de volgende film gaat toch echt nog even met 9.4 die ik er nog gewoon op heb staan
maar zodra de problemen met het enorme geheugen gebruik opgelost zijn ga ik direkt over naar 10 want de mogelijkheden vind ik beter en net iets beter werken.
ik heb trouwens een 9800pro met een amd 3200xp.

ik neem aan dat je de rm.exe toegang geeft tot internet
vreemde zaak dit trouwens want als je dus geen internet hebt kun je niet renderen naar een avi bestand heel vreemd allemaal

[ Voor 11% gewijzigd door wippo76 op 25-10-2005 21:18 ]

Ja zou ik ook zeggen