Toon posts:

Onbekende netwerkactiviteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een wireless netwerk (alles Linksys) en het valt me op dat ook als ik geen enkel programma heb draaien dat van internet gebruik maakt er toch voortdurend gemiddeld zo'n 2,5 kB/sec (zowel up als down) netwerk verkeer is. Ik kan maar niet achterhalen wat hiervoor verantwoordelijk is.

Heb uiteraard een up-to-date virusscanner die geen trojans of virussen heeft kunnen vinden, ook spybot heeft geen verdachte dingen kunnen vinden.

Wie weet hoe ik er achter kan komen wat hiervoor verantwoordelijk is? Wellicht een of ander (freeware) tooltje?

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:01

Salandur

Software Engineer

dit verkeer wordt veroorzaakt door broadcasts van andere pc's/server's op het netwerk van je ISP.

edit:
of idd keep alive packetjes zoals lism aangeeft

[ Voor 31% gewijzigd door Salandur op 19-10-2005 13:43 ]

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Verwijderd

Installeer eens een networktraffic-monitor. Thuis gebruik ik NetLimiter (niet freeware, trial te downloaden voor 30 dagen gebruik).

Verwijderd

Waarschijnlijk keep alive pakketjes :z

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

^^ met stupid ,als je wilt zien wat er over op je interface gebeurd kun je altijd een sniffer instaleren. Leer je ook weer wat van! Zelf gebruik ik ethereal

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

ook gehad, je ziet die netwerk-activiteit zeker via DUmeter?

bij mij lag het daar aan, want een aantal andere progsels zagen geen netwerk-verkeer... k gebruik nu netlimiter, nergens last van..

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Verwijderd

Topicstarter
@Dropjeslover : inderdaad, ik gebruik DUmeter. Netlimiter maar eens proberen dan?

Allemaal alvast bedankt voor de info, ik was bang dat er toch ergens een trojan ofzo gevoelige info naar buiten zat te pompen.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
HerbyNL schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:43:
^^ met stupid ,als je wilt zien wat er over op je interface gebeurd kun je altijd een sniffer instaleren. Leer je ook weer wat van! Zelf gebruik ik ethereal
Alleen ff opletten dat die nog (zover ik weet) niet alles zo goed wireless kan als bedraad . . .

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

ik had exact het zelfde probleem.. ook een topic geopend hierzo & alles wat mij werd aangeraden door mede-tweakers (_/-\o_) geprobeerd.

het mocht niet baten, ik heb het zelf in het hoekje "bug in DUmeter" en "er gebeurd niets vreemds -> ongevaarlijk" gepropt. dit omdat het probleem alleen met DUmeter voorkwam, niet met andere programma's. anders zou k natuurlijk wat anders doen -> format c ofzo >:)

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

ChaserBoZ_ schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 18:44:
[...]

Alleen ff opletten dat die nog (zover ik weet) niet alles zo goed wireless kan als bedraad . . .
Mag ik dit even afvinken als onzin? Een sniffer controleert gewoon alles wat over je interface gaat. En draadloos ontvangt precies dezelfde zaken als bekabeld.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-04 20:33
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:55:
@Dropjeslover : inderdaad, ik gebruik DUmeter. Netlimiter maar eens proberen dan?

Allemaal alvast bedankt voor de info, ik was bang dat er toch ergens een trojan ofzo gevoelige info naar buiten zat te pompen.
Met 2,5 kb/sec zeker:P dat is nog langzamer als een telefoonlijn dus niemand lijkt me behoorlijk stug. En bovendien is een normale thuispc helemaal niet interessant voor 'n cracker

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Luukieeee schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 12:54:
[...]

Met 2,5 kb/sec zeker:P dat is nog langzamer als een telefoonlijn dus niemand lijkt me behoorlijk stug. En bovendien is een normale thuispc helemaal niet interessant voor 'n cracker
2,5KB/s is ruim voldoende om surfgedrag en andere gegevens zoals bijvoorbeeld toestaanslagen door te sturen hoor. Juist door het beperkt te houden valt het minder op.

Maar zoals al gezegd kom je daar maar op een manier achter en dat is het installeren van en sniffer alla Ethereal.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-04 20:33
Orion84 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 12:59:
[...]

2,5KB/s is ruim voldoende om surfgedrag en andere gegevens zoals bijvoorbeeld toestaanslagen door te sturen hoor. Juist door het beperkt te houden valt het minder op.

Maar zoals al gezegd kom je daar maar op een manier achter en dat is het installeren van en sniffer alla Ethereal.
En wie wil het surfgedrag van een thuisgebruiker opnemen?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Luukieeee schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:00:
[...]

En wie wil het surfgedrag van een thuisgebruiker opnemen?
Uhm, heel veel bedrijven betalen een hoop geld om heel persoonsgerichte reclame te kunnen sturen in de vorm van popups enzo. Door het bijhouden van je surfgedrag kun je dus popups die door dezelfde spyware worden getoond afstemmen op de interesses van de gebruiker, waardoor het rendement een tikkeltje hoger ligt ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1