Op dit moment host ik een teamspeak servertje op een debian pc, en die geeft wat problemen na een update naar mysql 4.1
Hiervoor had ik 4.0
Het probleem is dat de dbxpress driver /usr/lib/libmysqlclient_r.so.10.0.0
niet goed werkt met Mysql 4.1 en teamspeak. /usr/lib/libmysqlclient_r.so.14.0.0
geeft nog veel meer problemen.
Op het moment gebruik ik 10.0.0
Hiermee kan ik inloggen en heb ik alleen het probleem dat ik bijvoorbeeld een gebruiker geen rechten kan geven op een kanaal.
Uitgebreider teamspeak: probleem
Daar zeggen ze dat het mogelijk aan de sql statements ligt, die zijn niet compatible.
Bijzonder veel verstand heb ik er niet van, maar kan iemand mij vertellen hoe ik dit oplos.
Probleem 1 was dat hij geen servers uit de db kon halen met mysql statement:
select * from ts2_servers;
maar wel met:
select * from ts2_servers WHERE i_server_id > 0;
Alle servers hebben altijd een id van hoger dan 0 dus beide zouden altijd resultaten weergeven. Hoe het dan kan dat hij de met where clausule wel begrijpt en de andere niet is mij een raadsel.
Iemand een idee, evt kan ik ook wel wat andere statements posten, maar denk niet dat het daar aan ligt. eerder de driver zelf.
Edit: Foutmelding bijvoorbeeld:
ERROR,All,CHANNEL,SID: 1 GetChannelAttribs Exception: EDatabaseError.dbExpress Error: Operation Not Supported
Hiervoor had ik 4.0
Het probleem is dat de dbxpress driver /usr/lib/libmysqlclient_r.so.10.0.0
niet goed werkt met Mysql 4.1 en teamspeak. /usr/lib/libmysqlclient_r.so.14.0.0
geeft nog veel meer problemen.
Op het moment gebruik ik 10.0.0
Hiermee kan ik inloggen en heb ik alleen het probleem dat ik bijvoorbeeld een gebruiker geen rechten kan geven op een kanaal.
Uitgebreider teamspeak: probleem
Daar zeggen ze dat het mogelijk aan de sql statements ligt, die zijn niet compatible.
Bijzonder veel verstand heb ik er niet van, maar kan iemand mij vertellen hoe ik dit oplos.
Probleem 1 was dat hij geen servers uit de db kon halen met mysql statement:
select * from ts2_servers;
maar wel met:
select * from ts2_servers WHERE i_server_id > 0;
Alle servers hebben altijd een id van hoger dan 0 dus beide zouden altijd resultaten weergeven. Hoe het dan kan dat hij de met where clausule wel begrijpt en de andere niet is mij een raadsel.
Iemand een idee, evt kan ik ook wel wat andere statements posten, maar denk niet dat het daar aan ligt. eerder de driver zelf.
Edit: Foutmelding bijvoorbeeld:
ERROR,All,CHANNEL,SID: 1 GetChannelAttribs Exception: EDatabaseError.dbExpress Error: Operation Not Supported
[ Voor 6% gewijzigd door siepeltjuh op 19-10-2005 13:33 ]
Can`t live without the mods