[debian] mysql 4.1 db express

Pagina: 1
Acties:

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Op dit moment host ik een teamspeak servertje op een debian pc, en die geeft wat problemen na een update naar mysql 4.1
Hiervoor had ik 4.0

Het probleem is dat de dbxpress driver /usr/lib/libmysqlclient_r.so.10.0.0
niet goed werkt met Mysql 4.1 en teamspeak. /usr/lib/libmysqlclient_r.so.14.0.0
geeft nog veel meer problemen.

Op het moment gebruik ik 10.0.0
Hiermee kan ik inloggen en heb ik alleen het probleem dat ik bijvoorbeeld een gebruiker geen rechten kan geven op een kanaal.
Uitgebreider teamspeak: probleem

Daar zeggen ze dat het mogelijk aan de sql statements ligt, die zijn niet compatible.
Bijzonder veel verstand heb ik er niet van, maar kan iemand mij vertellen hoe ik dit oplos.

Probleem 1 was dat hij geen servers uit de db kon halen met mysql statement:
select * from ts2_servers;
maar wel met:
select * from ts2_servers WHERE i_server_id > 0;

Alle servers hebben altijd een id van hoger dan 0 dus beide zouden altijd resultaten weergeven. Hoe het dan kan dat hij de met where clausule wel begrijpt en de andere niet is mij een raadsel.

Iemand een idee, evt kan ik ook wel wat andere statements posten, maar denk niet dat het daar aan ligt. eerder de driver zelf.

Edit: Foutmelding bijvoorbeeld:
ERROR,All,CHANNEL,SID: 1 GetChannelAttribs Exception: EDatabaseError.dbExpress Error: Operation Not Supported

[ Voor 6% gewijzigd door siepeltjuh op 19-10-2005 13:33 ]

Can`t live without the mods

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Voor zover ik weet moet je de oude authenticatie methodes aanzetten in mysql 4.1 om met oude clients te kunnen connecten. Vervolgens kan je gewoon met de libmysql10 library teamspeak blijven gebruiken.

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-01 10:44
Jup dat werkt indedaad. Het kan heel simpel:
code:
1
old_passwords   = 1

in je my.cnf

Facebook :: Twitter :: PSN

• siepeltjuh
  • Niet online
standaard staat hij al op old_passswords = 1

Ik krijg deze melding in mijn teamspeka.log

03-11-05 02:21:16,ERROR,Info,server, EDatabaseError: dbExpress Error: Operation Not Supported

• siepeltjuh
  • Niet online
Mocht iemand via de search hier komen, of er toch in geinterreseerd zijn, het is me gelukt.

Op http://forum.goteamspeak.com/showthread.php?t=26982 Kun je wat meer info vinden.

Het gaat met teamspeka echt NERGENS over. Programma word niet meer geupdate, en aangezien debian al mysql 4.1 gebruikt, is het niet meer mogelijk TS2 te gebruiken, totdat je wat aanpast.

Het gaat erom dat mysql_passwords op 1 staat in je config file.

Je moet 2 SQL bestanden wijzigen (op de een of andere manier werkt het wel als de SQL statement op 1 regels staat 8)7 )

Gebruikers aanmaken, via de command line in mysql, blijkbaar vind phpmyadmin de nieuwe manier van gebruikers aanmaken nog niet helemaal leuk. (althans met de huidige versie)

Ook moet je een 3.x client lib gebruiken libmysqlclient_r.so.10.0.0 in de zelde dir als TS drukken voorkomt ook een hoop gelazer.

Nu maar duimen, dat een volgende update van mysql niet weer voor meer gedonder zorgt. Teamspeak 3 zal aangezien hij nu al 4 jaar in ontwikkeling is toch niet meer komen, ondanks dat de 'developer' zegt dat hij er dagelijks aan werkt. En maar cashen die gast. :r