Sysprep minisetup blijft rebooten

Pagina: 1
Acties:

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 18:06
Na oneindig veel problemen met Ghost icm Windows 2003 en onze HP DL360 servers, ben ik gaan kijken naar ADS (Automated Deployment Service) van Microsoft.

ADS Controller: Windows 2003 Enterprise Edition (geen SP1)
Client/Target: HP DL360, Windows 2003 Standard (geen SP1), Citrix XPa

De reden dat er geen SP1 op draait is Citrix...die hebben hun zaakjes niet op orde icm SP1.

In eerste instantie ziet het er heel goed uit en werkt het soepeltjes.

Alleen loop ik nu tegen één probleem op en dat is de minisetup van sysprep. Ik loop tegen dit probleem aan nadat de gesysprepte machine voor het eerst rebootte. De minisetup vraagt voor de productkey en het local administrator password, deze voer ik in en meteen daarna reboot de server. Start opnieuw op en ik krijg weer dezelfde minisetup, voer dezelfde gegevens in (welke correct zijn) en de server reboot weer...en zo gaat het door.

Hierna heb ik geprobeert om de machine aan de hand van het geprepte image, deze server opnieuw te installeren maar dan automated mbv ADS. Het ADS script werkt perfect, disk wordt gepartioneerd, image gekopieerd, sysprep variabelen worden ingevuld etc. Server reboot, sysprep voert de informatie automatisch in, heel kort verschijnt het venster om de CAL's te definieren en dan reboot de server weer...over and over again.

Dit is de inhoud van sysprep.inf (variabelen tussen ^^ worden door ADS ingevuld):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
;SetupMgrTag
[Unattended]
    OemSkipEula=Yes
    InstallFilesPath=C:\sysprep\i386
    TargetPath=\WINDOWS

[GuiUnattended]
    AdminPassword=^ADMINPASSWORD^
    EncryptedAdminPassword=NO
    OEMSkipRegional=1
    OEMDuplicatorstring=sysprep-id
    TimeZone=4
    OemSkipWelcome=1

[UserData]
    FullName="ADS"
    OrgName="Microsoft"
    ComputerName=^ADS_COMPUTER_NAME^
    ProductKey=^ADS_WINDOWS_PRODUCT_KEY^

[LicenseFilePrintData]
    AutoMode=PerSeat

[Identification]
    JoinDomain=^ADS_JOIN_DOMAIN^
    DomainAdmin=^ADS_DOMAIN_USERNAME^
    DomainAdminPassword=^ADS_DOMAIN_PASSWORD^

[Networking]
    InstallDefaultComponents=Yes

[TapiLocation]
    CountryCode=1
    Dialing=Tone
    AreaCode=425

[Branding]
    BrandIEUsingUnattended=Yes

[Proxy]
    Proxy_Enable=0
    Use_Same_Proxy=0

[sysprepcleanup]

Ik heb al oa op google en technet gezocht maar ik kon niets vinden over known issues met booten en de minisetup.
Is er iemand die meer ervaring heeft met sysprep en een tip heeft waar ik ergens zou kunnen zoeken om dit probleem op te lossen?

Update: Ik heb op een Dell forum een vergelijkbaar probleem gevonden, daar bleek het probleem in ACPI en non-ACPI te zitten. Ik ga nu even de BIOS updaten... update van de BIOS heeft het probleem niet verholpen.

---

Een update:

We (support partner en ik) hebben behoorlijk wat dingen uitgezocht. Ook een aantal vergelijkbare situaties gevonden. Zo zijn er mensen die dit probleem op hebben kunnen lossen door een fdisk /mbr uit te voeren (wij hebben fdisk /mbr maar ook fixmbr in RC geprobeert, geen resultaat). Verder zijn er veel vergelijkbare situaties geweest waar ACPI en andere hardware het probleem de oorzaak leek te zijn, dit is allemaal niet van toepassing bij ons.

Uiteindelijk maar besloten op te stoppen met zoeken en sysprep verder te testen (kale Windows 2003 install, syspreppen en capturen)... Het houd een keer op met zoeken naar zo'n probleem en dan is het misschien verstandiger om opnieuw te installeren. Ik hoop alleen niet dat we hetzelfde probleem bij een productie server krijgen (vandaar de tests).

Case closed, zonder succes.

[ Voor 32% gewijzigd door Abom op 25-10-2005 20:07 ]