Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Proces modedvdtitle.exe gebruikt 99 % cpu*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag tweakers,

sinds pas gebeurt er iets geks op me computer,het is volgens mij een of ander spywere
heb veel geprobeerd maar is me niet geluk.

het probleem: als me computers is opgestart en ik zit een half uur op het internet begint me porcessor lawaai te maken,,,echt heel hard is niet om aan te horen,,dus als ik naar me processenlijst ga en dan zie ik dat een kut bestand 99% van me cpu in beslag neemt het bestand heet: modedvdtitle.exe ik weet niet wat bestand is google herkend hem ook niet heb overal gezocht.en als ik naar de tabblad presentatie ga,,dat is gewoon niet leuk om te zien dan klopt er gewoon iets niet.

het bestand zorgt er voor dat me hele pc traag wordt en het internet en me netwerk.

wat ik toen heb gedaan bij de processen lijst ik liet het bestand modedvdtitle.exe zijn proces beeindigen.

Me hele pc werd werd weer stil alles liep weer lekker alles gaat weer snel.

maar na een half uur open het bestand weer zich zelf en dit blijft hij steeds maar doen.

dus ben naar regedit gegaan had het bestand daar op gezocht,
tot mijn verbazing stond het bestand in de map search assistant
dus dat vond ik zeer vaag dus heb het hele bestand verwijders en de map.

toen ging alles oke dus dat bestand opende zich zelf niet maar,,,maar de volgende dag weer wel.

wie kan mij helpen. het is een hele verhaal.

ik heb p4 2,8ghz windows xp er op,,heb norton antivirus de nieuwe versie, en hitmanpro op me pc.

Verwijderd

Welke browser gebruik je? Waarschijnlijk IE, met spyware. Als je FF zou gaan gebruiken, heb je dit probleem niet meer denk ik... Spyware uit IE halen heb ik al eens bij iemand geprobeerd, is me toen ook niet gelukt.

Beetje onduidelijke topictitel trouwens..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 13:03 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Scan je pc eens met hijackthis :)
En download eens Process Explorer van Systernals, daarmee kan je zien vanaf waar dat programmaatje start.
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:02:
Welke browser gebruik je? Waarschijnlijk IE, met spyware. Als je FF zou gaan gebruiken, heb je dit probleem niet meer denk ik... Spyware uit IE halen heb ik al eens bij iemand geprobeerd, is me toen ook niet gelukt.

Beetje onduidelijke topictitel trouwens..
kul eerste klas. Waarom nou meteen met FF aankomen :? Daar vraagt hij toch helemaal niet om?

[ Voor 63% gewijzigd door Outerspace op 19-10-2005 13:04 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:02:
Welke browser gebruik je? Waarschijnlijk IE, met spyware. Als je FF zou gaan gebruiken, heb je dit probleem niet meer denk ik...
maar dat is geen oplossing voor het probleem ;)
Spyware uit IE halen heb ik al eens bij iemand geprobeerd, is me toen ook niet gelukt.
wat niet wil zeggen dat andere dat ook niet zouden kunnen :o
Genoeg tooltjes om die zooi te verwijderen. Zoek maar eens in Beveiliging & Virussen

Verwijderd

Hij krijgt het probleem toch als hij gaat internetten? En in zijn register staat iets over search assistant? Ik heb al een paar keer geprobeerd IE spyware vrij te krijgen, wat mij niet gelukt is. Vandaar de tip om te kijken of hij bij FF hetzelfde probleem heeft. Ik weet ook wel dat niet iedereen het kan waarderen als je dat direct zegt, maar ik vond het wel een goede tip in dit geval.

@Erkens: ik vind het wel een oplossing, maar ik ben ook nogal laks ingesteld.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 13:07 ]

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Heb je al eens hitman pro of microsoft antispyware over je pc laten lopen?

Doe ook even een gratis antivirusscan ofzo bij (housecall/trendmicro)

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Het klinkt inderdaad als spyware.

De tip van Hijackthis is een goede, maar je kunt ook eerst even scannen met adaware en/of spybot search & destroy. De meeste spyware raak je daar doorgaans wel mee kwijt.

Firefox gebruiken zou een idee kunnen zijn voor de toekomst. Je bent dan in ieder geval wat minder vatbaar voor spyware.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Race Eend schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:09:
Heb je al eens hitman pro of microsoft antispyware over je pc laten lopen?

Doe ook even een gratis antivirusscan ofzo bij (housecall/trendmicro)
Hij noemt in zijn startpost dat ie hitman pro heeft gedraaid...

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-11 08:04

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Kijk met Autoruns eens of dit proces automatisch met Windows wordt meegestart. Zo ja, zet hem daar eens uit. Probeer ook tijdens het verwijderen eens Filemon te draaien. Wordt er na het verwijderen opeens een programma gestart wat een nieuwe exe neerzet waar jij hem net hebt verwijderd? :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik pas even de topictitel aan, "processen" zegt niet zo veel, en ik verplaats je topic even naar Beveiliging & Virussen, omdat dit niks met je besturingssysteem zelf temaken heeft :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-11 22:30
Meeste is hierboven al genoemd, maar nog eens op een rijtje:
- Upload die modedvdtitle.exe eens @ http://virusscan.jotti.org en kijk eens wat de analyse aangeeft
- Scan (in de veilige modus) nog eens op virussen en spyware
- Heb je trouwens een firewall aanstaan?
- Kijk ook eens welke programma's er allemaal opstarten

Verwijderd

Topicstarter
heey tweakers,
bedank voor jullie tips,had er wat aan gehad als ik niet met me regedit had geknoeid,

vooral dat programma Process Explorer van Systernals en autoruns dat zijn wel goeie tools,
je kon echt alles zien van waar het bestand process werd opgestart.

dat adware en hitman en hijackthis had dat allang geprobeerd was niet gelukt,

dus hoe ik het had opgelost was gewoon eigenlijk heel simpel.ik zag dat het process alleen opstart bij mij acount en niet als system,dus heb me account ,verwijderd en een nieuwe account gemaakt

nu is het opgelost,

O ja,dat process wat opstart zat in het map loveboat dus was zeker een spywere,maar kon >:) het bestand niet verwijderen.
Pagina: 1