Toon posts:

upc digital tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit hie met een "probleem" want het is namelijk zo: door verhuizing moet ik op het nieuwe adres natuurlijk ook televisie hebben. dit wil mijn vader d.m.v. upc doen. maar als ik kijk op de site van UPC: www.upc.nl dan zie ik dat je alleen tv digital kan kiezen en dan een extra pakket.

Alleen is het punt, dat ik niet weet wat digital tv nou inhoud!? is dat gewoon door een coax/cai kabel? want ik zie wel dat je er een of andere "mediabox" bij krijgt!?

wie o wie kan mij uitleggen wat dit inhoud?

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:05

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Je krijgt sowieso het standaard analoge televisiesignaal binnen in de woning. Maar tevens krijg je daarnaast een decoder van UPC, de mediabox, waarop in digitaal formaat 43 tvzenders + meer binnenstromen in je huis.
Deze kun je gewoon via Scart aansluiten op je TV, je kunt hem zelfs ook nog gewoon in de doos laten zitten.
Waarschijnlijk kun je, als je belt met UPC Sales, nog gewone kabeltelevisie zonder decoder aanvragen :)

[ Voor 34% gewijzigd door HaaZ op 19-10-2005 12:44 ]

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Topicstarter
maar het gaat wel gewoon via een "normale" coax/cai kabel? want die komt bij ons de meterkast binnen en vanaf daar gaat ie onder de grond naar de huiskamer. en vanaf meterkast naar 1e verd.+zolder!

Alvast bedankt!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ja dat gaat gewoon via je normale kabel.
je sluit de normale kabel aan op die mediabox en daar vandaan gaat ie naar je tv.
dus als je hem aansluit op het punt in je woonkamer kan je je tv daarop aan sluiten.
je krijgt ook nog gewoon een analoge signaal en die kan je gebruiken voor boven dus.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Ja, sowieso gaat het analoge signaal nog door je coax heen, maar ook het digitale signaal voor de decoder gaat door de meeste kabels. Wanneer je gebruik maakt van televisieversterkers of slechte kwaliteit bekabeling of goedkope signaalplitters kan dat wel problemen voor een decoder opleveren.

Zie trouwens ook UPC digital TV uitlevering

In eerste instantie zouden alle kabel-TV klanten van UPC een decoder krijgen (incl. prijsverhoging op een gegeven moment), maar van die methode zijn ze afgestapt. Nu is het op aanvraag van de klant dat er een decoder uitgeleverd wordt.

Echter zou het best zo kunnen zijn dat nieuwe klanten niet meer de mogelijkheid hebben voor alleen het analoge signaal, zodat op die manier digitale tv meer de standaard gaat worden. Maar dat zou je misschien het beste na kunnen vragen bij UPC

[ Voor 40% gewijzigd door HaaZ op 19-10-2005 12:56 ]

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Topicstarter
want nu is bij ons de situatie eigenlijk zo zonder die mediabox. kan je die mediabox gewoon er zo tussen"hangen" :) ? http://www.geocities.com/rvwmovies/mediabox.jpg

Verwijderd

Die mediabox gaat vanaf de coax rechtstreeks naar je tv via een scartverbinding (en dan is het probleem meteen duidelijk: meerdere tv's digitaal aansluiten gaat niet, want dan moet je een extra mediabox hebben)

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Overigens heb je voor 3 of 4 tv's geen versterker nodig als je een kwalitatieve splitter gebruikt. Verstekers zijn dan eigenlijk nutteloze stroomverspillers..

Verwijderd

HaaZ schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:50:
Overigens heb je voor 3 of 4 tv's geen versterker nodig als je een kwalitatieve splitter gebruikt. Verstekers zijn dan eigenlijk nutteloze stroomverspillers..
Dat is erg simpel gezegd, het hangt af van de lengte en kwaliteit van de kabels.

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:52:
[...]

Dat is erg simpel gezegd, het hangt af van de lengte en kwaliteit van de kabels.
Hm, in mijn hoofd heb ik dat er ook bij getypt, maar blijkbaar is dat niet gebeurd. Maar je hebt gelijk, veelal dat laatste van die 2 of een combinatie van beide. En daarbij moet je ook niet de connectoren van de kabels vergeten.

Verwijderd

Topicstarter
HaaZ schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:50:
de kwaliteit van de splitter is geen probleem. want het is heel duur spul en aangelegd door onze electricien. en daarbij zit nog een splitter van goede kwaliteit. (en het is onzin dat je geen versterker nodig hebt als je een goede splittergebruikt!) maar dan heb je dus 4 van die mediaboxen nodig :( !?

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:43
@TS: Als je gewoon analoge TV wilt: (De UPC site doet niet echt aan functionele URL's)
Op UPC.nl: Klik TV,
Klik onder die hele grote UPC digitalvoor iedereen reutel op
> Meer informatie over het Standaardpakket Radio en TV
En dan op tarieven.
(Ze zijn er niet echt trots op lijkt het :P)

Verwijderd

Topicstarter
onkl schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:31:
@TS: Als je gewoon analoge TV wilt: (De UPC site doet niet echt aan functionele URL's)
Op UPC.nl: Klik TV,
Klik onder die hele grote UPC digitalvoor iedereen reutel op
> Meer informatie over het Standaardpakket Radio en TV
En dan op tarieven.
(Ze zijn er niet echt trots op lijkt het :P)
EINDELIJK! iemand die het weet! :> dankje! _/-\o_
Pagina: 1