Toon posts:

PLANET SLECHT VOOR VASTE KLANTEN

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al 4jaar een ADSL comfort Abon en kreeg toen die tijd een SpeedTouch Home modem bij mijn abonnement waarbij je alleen zonder problemen met 1 Pc tegelijk kon gebruiken.

Nu lees ik voor nieuwe Comfort Abonnees:

- 6Mb / 768Kb Snelheid voor nieuwe Abonnees i.p.v. de 3Mb / 768Kb voor vaste gebruikers die mogen nog lekker even wachten tot het ze uitkomt denk ik.

- Gratis SpeedTouch Multi Pc modem voor nieuwe Abonnees.

Dus ik dacht ok ik heb toen een hoop geld betaald voor die oude SpeedTouch Home ik zou het wel terecht vinden als trouwe vaste abonnee om ook zo'n Gratis Multi PC Modem te Ontvangen met als argument ik kan niet zonder problemen met meerdere Pc's internetten

PLant gebled maar niks hoor niets te regelen ze kunnen de oude modem niet aan KPN terug geven moet ik mijn Abonnement Afzeggen en een nieuwe aanvragen omdat voor elkaar te krijgen toch klanten zat denk ik wat maakt er 1 meer of minder nu uit.

Ik voel mij als Vaste klant van Planet behoorlijk slecht behandeld en vind Planet totaal niet Flexibel.

Ben ik nou in mijn recht of slaat dit nergens op?

Waar kan ik met mijn klachten heen behalve bij planet dan daar is niks mee te beginnen?

Ze vergeten wel dat ze door vaste klanten zoals ik groot zijn geworden.

Ben Echt Pissed!!!!!!!!! :(

Verwijderd

Waarom koop je dan niet gewoon een router? Kun je ook meerdere pc's aansluiten, zonder een nieuwe modem te hoeven kopen/bestellen.

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-02 12:59

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

offtopic:
Wanneer beslist jouw gedachtengang of een woord met een hoofdletter begint of niet?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Dit is niet iets wat alleen Planet doet, bijna iedereen doet dit.
Kan je zelf anders niet een routertje kopen, dingen kosten niet veel meer tegenwoordig.

Een topictitel in hooftletters wordt hier niet echt gewaardeerd volgens mij.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Wat weerhoud Jouw er Van om weg Te gaan?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Otacon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:31
volgens mij ben jij geen "vaste klant" maar een abbonee, scheelt nogal wat!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:51
apNia schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:07:
offtopic:
Wanneer beslist jouw gedachtengang of een woord met een hoofdletter begint of niet?
offtopic:
't Zelfde geld voor je nickname.. ;)

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-02 15:18
Ik zou echt niet weten waarom ze jou zomaar een multi-pc modem zouden geven...
Die aanbieding is om nieuwe klanten binnen te krijgen. Zo werkt dat nou eenmaal.

Punctuality is the politeness of kings

• marijn1987
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-02 08:32
over die snelheid, nieuwe klanten krijgen ook niet direct de nieuwe snelheid, dat gebeurt pas als KPN de snelheidsverhoging heeft doorgevoerd.ook vaste klanten krijgen dan 6mbit

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-02 17:14
pfffffffffff wat een onzin zeg.. Je bent geen koning!

Wil je een nieuwe modem, dan koop je die toch

[sarcastische mode aan]
Goh meneer bmw dealer, heb 5 jaar terug deze mooie M3 gekocht, maar deze voldoet niet meer aan me eisen en geef me maar een M5 terug gratis.. Omruilen :) Ik ben wel je klant he!
[/sarcastische mode uit]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:15

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:06:

Ben ik nou in mijn recht of slaat dit nergens op?
Omdat je het zelf vraagt: het slaat nergens op imho. Dat jij eerder geen gratis modem hebt gekregen wil natuurlijk niet zeggen dat je daar alsnog recht op zou hebben. Jij deed gewoon niet mee aan die actie. Lijkt me eigenlijk een vrij duidelijk verhaal.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-02 11:07

DaWaN

'r you wicked ??

dreamscape schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:09:
Ik zou echt niet weten waarom ze jou zomaar een multi-pc modem zouden geven...
Die aanbieding is om nieuwe klanten binnen te krijgen. Zo werkt dat nou eenmaal.
Idd, alleen voor nieuwe klanten. Jouw hebben ze al een modem gegeven. Planet is sinterklaas niet, en zo een topic openen is helemaal niet logisch...

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik ga toch ook niet terug naar KPN Telecom en eisen dat zij mijn oude Sony Ericsson K700i omruilen voor een nieuwe Sony Ericsson K750i omdat mijn huidige abonnement nu in de aanbieding is? :?

Je gedachtengang is op z'n minst krom :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:40

Hertog

Aut bibat, aut abeat

DaWaN schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:11:
[...]

Idd, alleen voor nieuwe klanten. Jouw hebben ze al een modem gegeven. Planet is sinterklaas niet, en zo een topic openen is helemaal niet logisch...
Toch kan ik me wel ergens vinden in de redenatie van de TS. Als hij naar een andere provider zou gaan zou het tenslotte voor hem voordeliger zijn, dan krijgt hij wel een gratis modem. Dus doet Planet, los van de vraag of ze nou Sinterklaas zijn of niet, niet veel aan klantenbinding.

Het voorbeeld hierboven van de BMW is niet bepaald vergelijkbaar, je koopt daar immers een product, terwijl je hier een abonnement neemt op een dienst. Maar als ik nu een nieuw mobiele telefoon-abonnement aanvraag zou ik een nieuwe telefoon krijgen, die beter is dan mijn huidige. Omdat mijn provider niet wil dat ik bij een andere aanbieder een nieuw abonnement aansluit, geven ze mij ook zo'n nieuwe telefoon bij contractverlenging.

In het geval van TS kun je zeggen dat Planet hem benadeeld ten opzichte van nieuwe klanten: hij kan geen gebruik maken van alle functionaliteit van zijn abonnement, namelijk niet van de hogere snelheden en de mogelijkheid met meerdere pc's te internetten, iets wat een nieuwe gebruiker die hetzelfde bedrag per maand betaalt wel kan.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Dragon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 15:34
En ik heb even gekeken in zn postlog:
Even wat specs:

CPU : AMD Ath64 3200+
Mem : 1Gb Corsair PC3200
VGA : ATI 9800XT
OS : WinXp Sp2 met all Updates en Hofixes geen Firewall aan.
Router : Draytec Vigor 2200E Firmw 2.3.11
Modem : Alcatel SpeedTouch Home
Waarom heb je dan een nieuwe nodig?

[ Voor 3% gewijzigd door Dragon op 19-10-2005 12:18 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:43

Haan

dotnetter

Eensch met reacties hierboven.

En wat al gezegd is, koop voor een paar tientjes een router, dan kan je zoveel pc's aan dat modem hangen als je maar wilt 8)7.
verder is je verhaal vrij lastig te lezen..

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
The-Dragon schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:17:
En ik heb even gekeken in zn postlog:

[...]

Waarom heb je dan een nieuwe nodig?
draytek maakt een pptp naar het modem :) en dat is wat onhandig.

A wise man's life is based around fuck you

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-02 21:24

PromWarMachine

Forsaken Archer

Wat een gezeur. Ik heb sinds 8 januari 2001 een abonnement bij Planet en heb ook dat oerlelijke groene USB-modem gekregen. Twee jaar geleden heb ik er zelf een router en een switch aangehangen, omdat het uit de voegen ging groeien.

Als je zo nodig een gratis router wilt, zeg je op bij Planet en ga je fijn een nieuwe provider zoeken. Dan ben je nieuwe klant en krijg een gratis router, yay! Happy you.

Succes enzo.

Dividend for Starters

• apNia

apNia

Zemskii schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:09:
[...]
offtopic:
't Zelfde geld voor je nickname.. ;)
offtopic:
als je apnia 180 graden draait staat er geen einde.. lang verhaal, zal ik je niet mee vervelen.. maar tis niet zomaar ;)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zwelgje schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:22:
[...]

draytek maakt een pptp naar het modem :) en dat is wat onhandig.
ik heb zelf met die setup toch behoorlijk lang kunnen werken (ST510 / 2200E) , maar helaas kon de 2200 de 8/1mbit niet aan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Weet wat die hoop van die gratis routers regelmatig wille vast lopen, ze gaan helemaal over hun nek waneer je bitorrent, edonky of andere p2p software gebruikt.
Je kan dan beter inversteren in een goede router.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:40

Hertog

Aut bibat, aut abeat

apNia schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:23:
[...]

offtopic:
als je apnia 180 graden draait staat er geen einde.. lang verhaal, zal ik je niet mee vervelen.. maar tis niet zomaar ;)
offtopic:
We hebben de tijd en zijn nieuwsgierig :P

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06-2025
toch heeft TS zeker een punt, en vaak worden vaste klanten niet betrokken in abonnementstarief verlagingen en dat soort zaken..

- Maar je maakt wel wat mee! -

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:00

ThunderNet

Flits!

Deviator79 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:25:
toch heeft TS zeker een punt, en vaak worden vaste klanten niet betrokken in abonnementstarief verlagingen en dat soort zaken..
nee :( en maar 3x een snelheidsverhoging, schandalig!
[/sacarsme]

De TS kan beter nog een keertje goed nadenken of wat hij precies wil? Zo'n multi-pc modem? Bestel dan een multi-pc modem bij de KPN, JA daar moet je dan voor betalen, jammer dan. Had je maar moeten wachten tot je een abbonement afsloot

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-02 22:13

Brons

Fail!

Ik ben al heel erg lang klant van Planet, sinds WOL overgenomen is door Planet (10+ jaar, kan dat?). En ik krijg ook geen gratis spullen. Beetje onzinnig allemaal.

Verwijderd

Topicstarter
Hertog schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:17:
[...]

Toch kan ik me wel ergens vinden in de redenatie van de TS. Als hij naar een andere provider zou gaan zou het tenslotte voor hem voordeliger zijn, dan krijgt hij wel een gratis modem. Dus doet Planet, los van de vraag of ze nou Sinterklaas zijn of niet, niet veel aan klantenbinding.

Het voorbeeld hierboven van de BMW is niet bepaald vergelijkbaar, je koopt daar immers een product, terwijl je hier een abonnement neemt op een dienst. Maar als ik nu een nieuw mobiele telefoon-abonnement aanvraag zou ik een nieuwe telefoon krijgen, die beter is dan mijn huidige. Omdat mijn provider niet wil dat ik bij een andere aanbieder een nieuw abonnement aansluit, geven ze mij ook zo'n nieuwe telefoon bij contractverlenging.

In het geval van TS kun je zeggen dat Planet hem benadeeld ten opzichte van nieuwe klanten: hij kan geen gebruik maken van alle functionaliteit van zijn abonnement, namelijk niet van de hogere snelheden en de mogelijkheid met meerdere pc's te internetten, iets wat een nieuwe gebruiker die hetzelfde bedrag per maand betaalt wel kan.
Aha! Toch Iemand die mij begrijpt

Inderdaad dat is wat ik bedoel:

1. dat ik toen ik nieuwe abbonnee werdt voor mij mijn Modem gewoon hebt moeten dokken geen korting wel Gratis monteur heel fijn

2 Ik nog steeds het probleem heb dat ik niet met meerdere Pc op het internet kan waar ze toen geen oplossing voor hadden en

3 Om wel een nieuw Multi Pc modem te Krijgen moet ik mijn Abonnement afzeggen waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Als mijn Telefoon Abon na 1 of 2 jaar verloopt wat ADSL niet van toepassing is krijg ik bij een nieuw abbonnement ook een nieuwe Telefoon zouden ze voor ADSL abbonnees ook moeten doen.

Dus als die oude modem door bijvoorbeeld ADSL2+ of een snelheisverhoging niet meer voldoet koop ik gewoon weer een nieuwe modem? O-)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:15

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hertog schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:17:
[...]

Ellke provider die ik ken werkt op deze manier. Het is gewoon te duur en waarschijnlijk niet interessant genoeg om oude gebruikers ook elke keer in elke actie mee te laten doen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Deviator79 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:25:
|De TS heeft destijds meegedaan aan een actie.. Feit dat zijn modem nu niet meer aan de hededaagse technologie voldoet kan hij absoluut _niet_ op planet gaan verhalen. evt. een vorm van coulance (modem met korting) dat zou er evt. wél mogen zijn, maar de provider is het niet verplicht en staat volkomen in zijn recht als hij zegt; dikke vinger, koop er maar een.
Feit dat de TS nu om een gratis en voor niks nieuw modem gaat zeuren, dat is ook erg krom en in mijn ogen echt typerend voor de gemiddelde hollander. Het moet gratis, anders is het gewoon een kloteservice...
Ja, ik zit op een callcenter en ik krijg ze dagelijks aan de lijn.
Destijds een camera gekocht, daar zat een kaart van 256MB bij, tegenwoordig krijg je rer standaard 512Bij. Kan ik die 256 omruilen voor de 512.

TS moet niet miepen, de kosten van het telefoneren lekker uit gaan sparen, op de fiets stappen en een zo goedkoop mogelijke routen op de kop gaan tikken. Tevens moet je bij jezelf ook nagaan wie hier onredelijk is.. De provder.. of de TS...

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:28
Het is toch gewoon een welkomskado? Je krijgt het eenmalig en daarmee klaar.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• edwardVdV
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:45

edwardVdV

I shall say this only once!

TS: je verhaal raakt Kant Noch Wal. Je hebt, zoals ThunderNet al subtiel aangaf, 3x een gratis snelheidsverhoging gekregen. Als je al zo lang klant bent dan weet je dat jij de oude prijs nog betaalt... Ik ken zat providers die nog wat kunnen leren van Planet.

Count your blessings. Stabiel ADSL, 99.99% uptime, redelijk goede helpdesk, lage pings, geen opgelegde port closures, geen caps op bepaalde poorten... come on!

Knockwurst.

• apNia

apNia

Hertog schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:25:
[...]

offtopic:
We hebben de tijd en zijn nieuwsgierig :P
offtopic:
kortgezegd ooit in een paddotrip op bed gelegen met een vriend (ja haha homo lolol) en een kaart die boven ons hing stond eiNde op, maar was voor ons ondersteboven natuurlijk .. toen zag ik daar apN!a in.. wat we tzt heel vet vonden en wel DE uitvinding van de eeuw was... toen is dat m'n nick geworden

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
apNia schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:36:
[...]

offtopic:
kortgezegd ooit in een paddotrip op bed gelegen met een vriend (ja haha homo lolol) en een kaart die boven ons hing stond eiNde op, maar was voor ons ondersteboven natuurlijk .. toen zag ik daar apN!a in.. wat we tzt heel vet vonden en wel DE uitvinding van de eeuw was... toen is dat m'n nick geworden
briljant. :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Bor de Wollef schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:11:
[...]

Omdat je het zelf vraagt: het slaat nergens op imho. Dat jij eerder geen gratis modem hebt gekregen wil natuurlijk niet zeggen dat je daar alsnog recht op zou hebben. Jij deed gewoon niet mee aan die actie. Lijkt me eigenlijk een vrij duidelijk verhaal.
Mij ook ja: dit topic heeft geen nut zo in IT. Denk volgende keer alsjeblieft ff na over je titel ook: zo schreeuwerig schiet echt niet op :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.