[php5]Error sessions op windows 2003 server

Pagina: 1
Acties:

• Jochemmol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2014
Ik ben bezig met een applicatie. Nu maak ik gebruik van sessions.

Ik heb een index.php waarin een bestand wordt geinclude en daarin wordt een header verzonden met daarin session_start().

Dit doe ik boven in de index.php

Nu moet er ingelogd worden in de index.php. Dus wordt als de gebruiker ingelogd is in het eerste scriptje test.php weer session_start() gedaan.

Ook in de header. Dus het moet werken.

Nu zelf test ik op Windows XP en daar werkt dat gewoon. maar nu run ik hem op windows server 2003 en daar geeft hij opmerkingen en stopt hij met uitvoeren van het script

hij zegt dit:

NOTICE A session had already been started -ignoring session_start() in index.php line 6

Dus hij geeft een opmerking dat er al een session is gestart. Nu weet ik dat ik errors weergeven uit kan zetten. Maar hij voert het script niet verder uit dus heb ik daar niks aan nu |:(

nu staat op php.net

Note: As of PHP 4.3.3, calling session_start() while the session has already been started will result in an error of level E_NOTICE. Also, the second session start will simply be ignored.

Dus hij negeerd hem gewoon. Maar hij voert het script niet verder uit 8)7

Maar ik snap niet waarom hij nu wel de error geeft en op XP niet. Als ik session_start in test.php uitzet dan doet hij het wel. (logisch) maar daarmee verhelp ik het gevolg maar ik zoek het probleem zodat ik dat kan oplossen. Ik moet altijd een session kunnen starten. Dit moet toch kunnen zolang ik de header niet heb verzonden?

[ Voor 11% gewijzigd door Jochemmol op 19-10-2005 12:02 ]

Jochemmol

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Waarschijnlijk heb je session.auto_start in je php.ini aan staan. En zo niet, dan start je de sessie inderdaad al ergens anders.