Op zoek naar Video-in kaart

Pagina: 1
Acties:

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik wil waarschijnlijk een VGA kaartje kopen waarmee ik het beeld van een andere PC kan capturen. Nu heb ik de vraag, welk soort kabel gebruik je hier voor? S-Video of Composite, of kan het allebei? Ik ben nogal nieuw op dit gebied, dus vandaar. Het liefst heb ik een VGA kaart met de performance van een 9600, en natuurlijk AGP. Heeft iemand ervaringen op dit gebied? Overigens heb ik de FAQ gelezen, maar ben ik niet veel over dit onderwerp tegen gekomen.

Verwijderd

X800 ViVo (Video in Video out) , en dat gaat per Svideo of Composiet naar binnen ;)

• Lawrentium
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:47:
X800 ViVo (Video in Video out) , en dat gaat per Svideo of Composiet naar binnen ;)
X800 is net iets te snel/duur, en ten 2e heb ik geen PCI-X slot tot m'n beschikking op die PC. Zijn er trouwens voor/nadelen tussen SVideo en Composiet?

Verwijderd

Mijn asus is trouwens ook gewoon AGP hoor :)

Ja, Bij composiet gaat alles op 1 draadje, wat nogal nadelig is in kwaliteit.

Bij Svideo word het 1 en ander gesplitst, waardoor je tov een composiet betere kwaliteit hebt.

In dit stukje De grote tv-out FAQ staat overigens iets meer uitgelegd over Svideo.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 11:54 ]

• Lawrentium
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:52:
Mijn asus is trouwens ook gewoon AGP hoor :)

Ja, Bij composiet gaat alles op 1 draadje, wat nogal nadelig is in kwaliteit.

Bij Svideo word het 1 en ander gesplitst, waardoor je tov een composiet betere kwaliteit hebt.

In dit stukje De grote tv-out FAQ staat overigens iets meer uitgelegd over Svideo.
Ah, die FAQ had ik gemist :D _/-\o_

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 16:52
wat denk je van iedere ati all in wonder (heb een 9800se aiw, prestaties ongeveer als 9600pro (en met softmod zelfs als 9800pro). is nog wel her en der te vinden denk ik... anders op marktplaats of bij Vraag en Aanbod op t.net

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:20

sapphire

Die-hard pruts0r

Lawrentium schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:51:
[...]

X800 is net iets te snel/duur, en ten 2e heb ik geen PCI-X slot tot m'n beschikking op die PC. Zijn er trouwens voor/nadelen tussen SVideo en Composiet?
jammer dat je geen PCI-e hebt anders had je mijn X800 Vivo maybe kunnen kopen :P

Gabriël AM5

• Lawrentium
Hmm nu heb ik na het lezen van de FAQ nog een vraag. Als ik Svideo gebruik, kan ik dan gewoon met 1 kabeltje de ene PC met de andere direct verbinden? En heb ik daar bijvoorbeeld een speciale x-cable voor nodig?

Verwijderd

sapphire schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:01:
[...]

jammer dat je geen PCI-e hebt anders had je mijn X800 Vivo maybe kunnen kopen :P
hehe :P

De agp's zijn er nog wel : X800 XT/ViVo bij alternate voor 269 euro !?

• Lawrentium
sapphire schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:01:
[...]

Zeker jammer, anders hadden we waarschijnlijk wel wat af kunnen spreken voor een nette prijs.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Paradigit heeft nu de 9600AIW kaart (400Mhz core, 400Mhz mem). Ook video in, 169 euro geloof ik, weet ik niet zeker.

De meeste mensen deugen!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:20

sapphire

Die-hard pruts0r

vanaf morgen 89€ :) kreeg net de folder binnen ;)

Gabriël AM5

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ow hij is inderdaad in de actie voor de herfst, wordt weer leuk aan de balie :) .

De meeste mensen deugen!

Pagina: 1