Toon posts:

Call of Duty gameserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort ben ik aan het proberen een eigen Call of Duty gameserver te hosten.
Ik heb hiervoor een port op mijn router open gezet. (mijn router is een 'Vigor 2200 E' van Draytek)
Eveneens heb ik de firewall op deze uitgeschakeld.
Vervolgens breng ik de gameserver online en probeer er op te connecten, dit werkt.
Daarna heb ik geprobeerd via een andere PC binnen mijn netwerk op de gameserver te connecten, met succes.

Helaas is het niet mogenlijk om iemand buiten mijn netwerk te laten connecten, eveneens is mijn IP niet te pingen.
Komt dit doordat er wellicht nóg een firewall op mijn router aanstaat? of dat deze niet op de juiste marnier uitgeschakeld is?
Wie kan me helpen? Alvast bedankt!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Is het niet mogelijk om voor 1 lan-ip (in dit geval die van de server) even alle poorten open te gooien in de router? Dan weet je of het aan de router ligt of niet.

Via DMZ, zoals dat hieronder al gezegd wordt.

Succes!

[ Voor 24% gewijzigd door Laurens op 19-10-2005 11:29 ]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Heb je deze faq al eens door genomen over het portforwaren?
Want het lijkt erop alsof dat niet goed gegaan is.
Het Grote Poortmappingsverhaal

En je topic staat verkeerd. :)

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-04 13:42

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Heb je alle benodigde porten laten forwarden naar je interne machine? Misschien kun je de server in de DMZ zetten.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

• Berik
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-12-2023
Het ongaat me alleen wat dit topic in CME doet, NT lijkt me een betere plek. Denk ook dat je daar meer/betere antwoorden zal krijgen.
Vraag ff een topic-move aan bij een van de modjes.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 15:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Mmm, een poort, da's toch een pootje van een FET? Als CM&E'er kan ik je vertellen dat je die open zet door er een spanning op te zetten :)

Schopje naar NT dus :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:53

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat je niet kan pingen komt doordat die 2200E (en overige Drayteks) dat standaard uitschakelen. DMZ inschakelen is riskant, maar dan weet je 100% zeker dat alles achter je router helemaal werkt.

Je zegt trouwens "een port", heeft zo'n server niet meerdere poorten nodig? (UDP danwel TCP)

Edit: vergeet ik helemaal, draytek is slechts een router. Heb je je modem voor je adsl ook volledig openstaan? (adsl->modem->draytek->pc's neem ik aan?)

[ Voor 24% gewijzigd door SinergyX op 19-10-2005 12:20 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Sinergy schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:02:
Je zegt trouwens "een port", heeft zo'n server niet meerdere poorten nodig? (UDP danwel TCP)
Geen idee, naar mijn weten alleen TCP.
Sinergy schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:02:
Edit: vergeet ik helemaal, draytek is slechts een router. Heb je je modem voor je adsl ook volledig openstaan? (adsl->modem->draytek->pc's neem ik aan?)
Ja

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
28900 to 28970 - TCP and UDP

20500 to 20510 - TCP and UDP

20600 to 20610 - TCP and UDP

27900 - TCP and UDP

http://www.olddogvt.net/cod-firewall/

[ Voor 16% gewijzigd door ShellGhost op 19-10-2005 13:37 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:53

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

vind via google:
Yes, you need to open 3 port numbers if you want to host a game. They are: 28960 (UDP/TCP)-both, 20500 (UDP), 20510 (TCP). But if you just want to be able to join a game without hosting then you just need to open the 28960 (UDP/TCP). This should work for you! Good luck!

edit: hou die van shell maar aan ;)

OT: dit is mischien nog leuk script? :P

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 19-10-2005 13:38 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Sinergy schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:37:
vind via google:
Yes, you need to open 3 port numbers if you want to host a game. They are: 28960 (UDP/TCP)-both, 20500 (UDP), 20510 (TCP). But if you just want to be able to join a game without hosting then you just need to open the 28960 (UDP/TCP). This should work for you! Good luck!

edit: hou die van shell maar aan ;)

OT: dit is mischien nog leuk script? :P
Het is gelukt hoor! gehost met 28960 TCP. 1 slot :)
Hartstikke bedankt allemaal!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 14:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of jullie hier ook verstand van hebben maar:

> Ik heb een CFG bestand gemaakt met het programma CoD Server CFG Creator 1.1 hoe zet ik het .cfg bestand dat hier vervolgens uit komt rollen op mijn server?

> Hoe zorg ik dat mijn server in de gameserverslijst komt? Zodat andere mensen slechts met één klik op de knop kunnen joinen? moet mijn server dan dedicated (of zo) worden, en hoe doe ik dat precies?

> Ik wil graag dat mijn server gebruik gaat maken van het anti-cheat programma punkbuster.
Als ik bij het opstarten van mijn server dit op enable zet knikkerd de Punkbuster me er direct uit...
Komt dit omdat ik een verouderde versie heb? En waar is de vernieuwing dan te downloaden?
Pagina: 1