OpenSSL & PHP5 Onder Windows

Pagina: 1
Acties:

• Darius
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:57
Laatst moest ik voor een klant een webapp maken waarin ik een openssl verbinding moest leggen met een externe server. Echter omdat hij php op windows draaide was het niet mogelijk (fsockopen ondersteunt schijnbaar geen ssl:// dan omdat openssl niet statisch gecompiled is in de windows binaries).

Nu heb ik dus begrepen dat dit opgelost kan worden door een "gehackte" binary te downloaden en installeren. Waar ik ook aan zat te denken is PHP gewoon upgraden naar versie 5 (draait nu 4.4 op).

Mijn vraag is dus, is de bovengenoemde probleem in 5 opgelost (Dus ssl in fsockopen kunnen gebruiken onder windows) ?

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Note to Win32 Users: In order to enable this module on a Windows environment, you must copy libeay32.dll from the DLL folder of the PHP/Win32 binary package to the SYSTEM32 folder of your windows machine. (Ex: C:\WINNT\SYSTEM32 or C:\WINDOWS\SYSTEM32)
PHP Manual over openSSL.
Het zou dus gewoon moeten werken net als onder linux wanneer je de bestanden op de juiste plek hebt staan.

Wat betreft een gehackte versie; Je kan het proberen, maar kan je dan niet beter gewoon direct zelf PHP compilen?

[ Voor 30% gewijzigd door GX op 19-10-2005 11:10 ]

• Darius
Ja, OpenSSL zit er wel op, maar door de manier waarop php4 gebouwd is kun je het niet met fsockopen onder windows gebruiken: http://bugs.php.net/bug.php?id=20014&edit=2. Het volgende wordt echter wel gemeld:
A new infrastructure for dealing with this issue is being implemented in
php5. It will therefore not be fixed by bundling openssl in the php4
build. Could even be illegal in some countries.
Aldus mijn vraag, werkt dit wel in php5 onder windows?

• Darius
OK. Het werkt dus wel in PHP5

[ Voor 10% gewijzigd door Darius op 19-10-2005 12:39 . Reden: URL goed linken ]