We hebben op mijn werk hier 18 HP Laserjets, types 4000(T/TN),4050(T/TN),4100(T/TN) en 4200N aan het netwerk hangen met meerdere papierbakken (ivm gebruik brief, vervolg en blanco papier) welke al een tijdje niet echt lief meer zijn. Ze zijn allen gekoppeld aan een Windows 2000 Server welke dmv een KIX script de connectie naar de werkplekken legt. Op deze printserver staan de modellen ingesteld met de nieuwste (point/printingbundle) drivers van HP.
Het gebeurd nu random dat de bakken op de werkplekken verdwijnen waardoor het niet meer mogelijk is om te landscape te printen of uit andere bakken te kiezen. De printers staan dan op standaard (ze onthouden alleen het formaat, A4), de bakken (afhankelijk van het model, bijvoorbeeld een TN met 1 extra 500vel bak) verdwijnen en het printermodel staat op HP LJ4x serie. Hoe dit kan is me totaal een raadsel, het probleem is gekomen sinds de Printserver gecrashed is vanwege een hardwareprobleem. Nadat deze gerepareerd was is deze opnieuw geinstalleerd en geconfigureerd met dezelfde printers (geimporteerd dmv PrintMig3.1) en dezelfde instellingen.
Gebruikers hebben geen rechten om de printers aan te passen op de server of lokaal. Het vreemde is dat het probleem niet permanent is. Een voorbeeld; 's Ochtends om 9 uur werkt alles, om half 10 zijn de bakken spoorloos, om 10 uur geen problemen, om 1 uur 's middags zijn de bakken weer weg... Nu zijn we na heel veel proberen en testen er achter gekomen dat een herstart van de lokale spooler de bakken weer terugzet maar ook deze oplossing is maar tijdelijk. Ik word er onderhand knettergek van
Wat hebben we o.a. geprobeerd;
- installatie testserver; zelfde problemen
- installatie werkstation dmv uitrol met Ghost; zelfde problemen
- schone Windows 2000 Pro install; zelfde problemen
- installatie met Microsoft 2000 drivers; beperkte instellingen, niet het gewenste resultaat, geen bakprobleem (driver kent deze optie niet)
- installatie met oudere HP drivers; geen effect
- verwijderen van registry keys en drivers lokaal + nieuw user profile; geen effect
- poorten wisselen met printers die er minder last van hebben (het is niet echt modelafhankelijk...); weinig verbetering
- upgrade firmware JetDirect kaarten
- printers resetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw configureren
- direct op printers printen (zonder de server); probleem blijft...
Ik weet het niet meer
Het lijkt er op dat het in de lokale werkplek' spooler zit, als ik op de server kijk staan de instellingen goed, lokaal precies hetzelfde. Heb voor de test even alle printers van de printserver toegevoegd aan mijn werkstation, alle instellingen staan zoals ze zouden moeten staan.
Windows 2000 Professional SP4 werkplekken (HP of Compaq machines)
Windows 2000 Server SP4 (Proliant 2500)
Hoop dat iemand iets weet
Het gebeurd nu random dat de bakken op de werkplekken verdwijnen waardoor het niet meer mogelijk is om te landscape te printen of uit andere bakken te kiezen. De printers staan dan op standaard (ze onthouden alleen het formaat, A4), de bakken (afhankelijk van het model, bijvoorbeeld een TN met 1 extra 500vel bak) verdwijnen en het printermodel staat op HP LJ4x serie. Hoe dit kan is me totaal een raadsel, het probleem is gekomen sinds de Printserver gecrashed is vanwege een hardwareprobleem. Nadat deze gerepareerd was is deze opnieuw geinstalleerd en geconfigureerd met dezelfde printers (geimporteerd dmv PrintMig3.1) en dezelfde instellingen.
Gebruikers hebben geen rechten om de printers aan te passen op de server of lokaal. Het vreemde is dat het probleem niet permanent is. Een voorbeeld; 's Ochtends om 9 uur werkt alles, om half 10 zijn de bakken spoorloos, om 10 uur geen problemen, om 1 uur 's middags zijn de bakken weer weg... Nu zijn we na heel veel proberen en testen er achter gekomen dat een herstart van de lokale spooler de bakken weer terugzet maar ook deze oplossing is maar tijdelijk. Ik word er onderhand knettergek van
Wat hebben we o.a. geprobeerd;
- installatie testserver; zelfde problemen
- installatie werkstation dmv uitrol met Ghost; zelfde problemen
- schone Windows 2000 Pro install; zelfde problemen
- installatie met Microsoft 2000 drivers; beperkte instellingen, niet het gewenste resultaat, geen bakprobleem (driver kent deze optie niet)
- installatie met oudere HP drivers; geen effect
- verwijderen van registry keys en drivers lokaal + nieuw user profile; geen effect
- poorten wisselen met printers die er minder last van hebben (het is niet echt modelafhankelijk...); weinig verbetering
- upgrade firmware JetDirect kaarten
- printers resetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw configureren
- direct op printers printen (zonder de server); probleem blijft...
Ik weet het niet meer
Windows 2000 Professional SP4 werkplekken (HP of Compaq machines)
Windows 2000 Server SP4 (Proliant 2500)
Hoop dat iemand iets weet
Whoop!