DVD recorder kopen

Pagina: 1
Acties:

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-04 14:37
Ik ben van plan op een dvd recorder te gaan halen als ik m'n loon binnen heb. Dan hoef ik tenminste niks meer te missen op tv :D Ik weet zelf eigenlijk vrij weinig af van die apparaten, ik neig zelf alleen beetje naar Philips toe, maar ik weet niet waarom :s

Ik heb uiteraard ook een paar eisen:-
- Er moet een HD in zitten (80 of 160GB is goed denk)
- Hij moet lege Philips DVD+R's ondersteunen (lijkt logisch dat dat werkt, maar mijn broertje heeft dus al een Philips DVD recorder van (een van de eerste modellen) maar die pakt dus die dvd+r niet van het eigen merk :S)
- Divx ondersteuning is een pre, maar geen echte eis, zou alleen wel handig zijn. Meeste wat ik download is toch DVD.
- Bediening zo simpel mogelijk en hij moet een beetje vlot zijn met bladeren door menu's en dergelijke
- Het afspelen in andere dvd spelers moet ook fatsoenlijk gaan, dvd's die uit die van m'n broertje komen draaien haperend op m'n dvd speler en pc!

En dan vroeg ik me ook nog af hoe het zit met digitale tv. Ik heb namelijk digitale televisie op m'n kamer v an TV home (van essent). Ik heb dus zo'n decoder die via Scart weer beeld stuurt naar de tv. Hoe kan ik dan digitale tv opnemen met die dvd recorder? Ik neem aan dat daar meestal wel een Scart-in aansluiting in zit? En hoe zit het dan met opnemen? Want ik neem aan dat die niet kan tunen zoals ie dat kan als ie op kabel is aangesloten en dat die decoder dus van tevoren al op het juiste kanaal moet staan om het op te kunnen nemen?

Zou een Philips een goeie koop zijn (vooral die guide lijkt me heel handig!)? Of zouden er andere/betere merken/toestellen zijn?
En alles uiteraard voor een zo laaaaaaaag mogelijk prijs ;)

Thanks!!!

[ Voor 3% gewijzigd door rob1985 op 19-10-2005 10:27 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-04 13:55

SeatRider

Hips don't lie

Ik kan je de Sony HX710 heel erg aanraden. Ik heb hem nu een week of vier en nog steeds lyrisch erover. Loopt ergens op GoT al een draadje over, moet je ff zoeken.

Die kan ook goed werken in combinatie met externe decoders, wat je kunt instellen is dat ie automatisch gaat opnemen zodra ie beeld ontvangt via een scart aansluiting. Dus dan programmeer je alleen de decoder en de recorder volgt automatisch (slave stand).

[ Voor 45% gewijzigd door SeatRider op 19-10-2005 10:39 . Reden: Toevoeging ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 23:26

seninha

god's right foot

Ga lekker bij Media Mark langs. Daar zag ik de LG RH-7500 staan. Dir ondersteunt DVD+R/RW en heeft de mogellijkheid om Divx af te spelen (met ondertiteling)

Je kan hier op GOT nog een topic over vinden. Men schijnt erg tevreden te zijn.

Hij staat trouwens bij Media voor €299

iRacing Profile Flickr

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat ik me kan herinneren van een jaar terug toen ik nog met die dingen werkte was dat Philips echt irritant werkte, absoluut niet intuïtief. Ik weet niet hoe dat nu zit, dus misschien praat ik onzin ;) Pioneer vond ik altijd een van de toppers, net als Sony: de meeste klanten snapten meteen hoe het moest werken en ze hadden ook nog 's een erg goede opnamekwaliteit. LG maakte destijds al betere, logischer werkende HD recorders dan Philips.

Kortom: ik zou voor een Pioneer of een Sony gaan.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Ik zou je ook een Sony aanbevelen bijvoorbeeld de 710 wat ook een goede is is de Panasonic DMR-EH 50 en in low budget is er nog de Lite-on

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die Panasonics werden idd door What HiFi als beste gereviewed in het DVD recorder segment. Onder de HD recorders won de JVC DR-MH30 het geloof ik. Ook een fijn apparaat trouwens, 'k heb de DR-MH10 gehad en die had erg goede kwaliteit opnames. DVD-RAM (heeft de Panasonic ook) was ook erg fijn werken.

Ik vond die Panasonics alleen zo lelijk van uiterlijk :X

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

robvanpraat schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:26:

En dan vroeg ik me ook nog af hoe het zit met digitale tv. Ik heb namelijk digitale televisie op m'n kamer v an TV home (van essent). Ik heb dus zo'n decoder die via Scart weer beeld stuurt naar de tv. Hoe kan ik dan digitale tv opnemen met die dvd recorder? Ik neem aan dat daar meestal wel een Scart-in aansluiting in zit? En hoe zit het dan met opnemen? Want ik neem aan dat die niet kan tunen zoals ie dat kan als ie op kabel is aangesloten en dat die decoder dus van tevoren al op het juiste kanaal moet staan om het op te kunnen nemen?
Klopt, je decoder moet op het juiste kanaal staan terwijl je opneemt.
Je kunt dus niet gebruik maken van dingen als Showview, kan een nadeel zijn.
Van KPN digitale tv weet ik dat ze zelf HDD-recorders verkopen, met een ingebouwde decoder.
Als zoiets ook voor TV Home beschikbaar is, is dat natuurlijk heel handig.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1