[Ben er niet echt zeker van dat dit het goede forum is]
Ik wil een HTPC samenstellen met de volgende onderdelen:
Moederbord: AOpen i915GMm HFS : http://www.aopen.nl/Products/mb/i915GMm-HFS.htm
Processor:Pentium M750
Geheugen: 2 x DDR|| 1024
Hardisk: 250 GB
TV-Kaart: WinTV-PVR-500 MCE-Kit
Optical: DVD brander.
Voor de rest geen extra videokaart op het moment. Of is het verstandig om dit wel te doen?
De gedachte bij dit systeem is dat het allemaal zo stil mogelijk moet zijn en zo weinig energie moet vreten. Hij gaat primair HTPC spelen en als persoonlijke file en webserver.
De grootste vragen zijn:
- Welke voeding heb ik nodig? (hoeveel watt, en merk)
- Welke tower/desktop kast is hier goed voor? En kast me een mooie lcd scherm hoeft van mij niet.
Uiteraard wil ik ook graag weten wat de stiltse HD en DVD brander is .. maar dat is ook terug te vinden in andere topics van Tweakers.
Misschien hebben jullie ideeën ervaringen. Ik heb ondertussen al zo veel kasten gezien dat ik er helemaal gek van wordt.
Stilte stilte en nog meer stilte is wat ik wil!
Ik wil een HTPC samenstellen met de volgende onderdelen:
Moederbord: AOpen i915GMm HFS : http://www.aopen.nl/Products/mb/i915GMm-HFS.htm
Processor:Pentium M750
Geheugen: 2 x DDR|| 1024
Hardisk: 250 GB
TV-Kaart: WinTV-PVR-500 MCE-Kit
Optical: DVD brander.
Voor de rest geen extra videokaart op het moment. Of is het verstandig om dit wel te doen?
De gedachte bij dit systeem is dat het allemaal zo stil mogelijk moet zijn en zo weinig energie moet vreten. Hij gaat primair HTPC spelen en als persoonlijke file en webserver.
De grootste vragen zijn:
- Welke voeding heb ik nodig? (hoeveel watt, en merk)
- Welke tower/desktop kast is hier goed voor? En kast me een mooie lcd scherm hoeft van mij niet.
Uiteraard wil ik ook graag weten wat de stiltse HD en DVD brander is .. maar dat is ook terug te vinden in andere topics van Tweakers.
Misschien hebben jullie ideeën ervaringen. Ik heb ondertussen al zo veel kasten gezien dat ik er helemaal gek van wordt.
Stilte stilte en nog meer stilte is wat ik wil!
[ Voor 3% gewijzigd door vinnux op 19-10-2005 09:58 ]