AMD64 3200+ constant 64C

Pagina: 1
Acties:

• Dragon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 15:34
Ik heb gisteren nieuwe cooling geinstalleerd op mijn CPU en VGA en nu werkt de computer wel maar geeft constant 64C aan. Als ik zo snel mogelijk naar de bios setup ga is die 64C. En als ik daar zeg een tiental seconden wacht is die nog 64C en er zit geen enkele schommeling in. In de buurt van de CPU wordt het absoluut niet heet, volgens mij enkel iets warm.

Normaal zou ik denken aan koelpasta fout of iets dergelijks maar aangezien de temp constant is betwijfel ik het. Het is een AMD64 3200+@2000MHz socket 754 op een MSI K8T Neo FIS2R. Voorheen nooit problemen gehad met boxed cooler (35(idle)-45C(stressed)).

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:41
Misschien is de sensor kapot. Wat gebeurt er als je hem volledig stressed? Draait de fan overigens wel?

• Dragon
Het is watercooling en het water stroomt mooi ja. Ik zat zelf inderdaad ook te denken aan de sensor, waar zit die sensor eigenlijk? Onder geen geval schommelt de CPU temp ook maar iets, wat die ook doet.

[ Voor 22% gewijzigd door Dragon op 19-10-2005 10:08 ]

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:57
Misschien domme vraag: Maar heeft je WC een sensor? Wordt het water warmer?

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:31
Als hij niet schommelt ( ook niet als hij stressed is ) dan is je sensor bijna zeker kapot.

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:47
Ik dacht dat die tegenwoordig in de AMD64 zelf zat gebakken? Of vaak zit hij ook onder de socket ofzo. 64 is sowieso een verdacht getal natuurlijk als je het over computers hebt, dus ik zou ook aan de sensor twijfelen.. :D

• Dragon
Nee helaas (nog) geen sensor voor het water. Al heb ik wel het idee dat het iets opwarmt (moeilijk te bepalen eigenlijk), ik durf mn CPU ook niet te lang aan te hebben nu (ik heb geen geld voor een nieuwe CPU atm :().

Edit: dus gewoon als ik thuis ben pomp uitzetten en dan heel even laten draaien en zelf voelen of de heatsink warmer wordt?

[ Voor 23% gewijzigd door Dragon op 19-10-2005 10:14 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:41
Wat geeft Speedfan bij temp3 aan? Dat is de sensor die in de chip gebakken zit. Hoop voor je dat die nog wel wisselt van temperatuur. Let op: bij die temp moet je nog wat graden bij optellen. Bij mij is dat 15 graden. Ik had een progje waarmee je dat kon bekijken, maar ik weet niet meer hoe dat heet (de optie heet iig offset temperature of iets dergelijks).

• Dragon
Wat ik ga doen is kijken of de heatsink warm wordt, zo ja dan ga ik windows starten en speedfan opstarten. (Ik ben helaas niet thuis)

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
ik zou toch de heatsink overnieuw aanbrengen. En heb je de nieuwste bios al op je mobo geflasht?

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• Dragon
Ik voel me nu toch eigenlijk erg noob, een simpele bios load defaults en het was weer goed :o

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-02 21:47

DefLite

Why so serious?

lol lkkre oplossing maarja het werkt >:)
Pagina: 1