Wireless netwerk met USB-modem

Pagina: 1
Acties:

• Re-FleX_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-05-2025
Hallo ! :)

Ik heb al een poosje een probleem met mijn netwerk bijv:

IP conflicten [logisch want mijn netwerkkaart en mijn accespoint zijn bijna hetzelfde geconfiged], netwerk valt telkens weg.
Ik maak gebruik van de volgende hardware:

1 x Speedtouch 330 [USB] :r
1 x Sweex Wireless Broadband Router 11 Mbps
1 x Cross Kabel
1 x netwerk kaart

Het is op de volgende manier aangesloten:

USB modem aan mijn computer.
van de netwerk kaart van mijn computer naar de router [cross kabel]

Config:
Computer [ Netwerkkaart ] - IP 192.168.2.1 Subnetmask 255.255.255.0 StandaardGateway 192.168.2.1
Accespoint - Heeft hetzelfde als de netwerkkaart anders werkt het niet :S

Kortom ik heb al van alles geprobeerd ik kom er gwoon niet uit.
Toen ik heb kocht heeft het een tijdje stabiel gewerkt toen heb ik m opnieuw geconfiged en vanaf dat moment werkt het :r

[ Voor 59% gewijzigd door Re-FleX_NL op 19-10-2005 09:42 ]

Verwijderd

Hoe is alles aangesloten? Hoe ingesteld? Wat werkt er niet goed? Wanneer heb je het probleem? Heeft het goed gewerkt? Wat heb je al geprobeerd?

Verwijderd

Wat jij moet hebben is een modem/router combinatie. Dan kan je van die USB Speedtouch af en hoeft je computer er niet meer tussen te staan.

Oh, en verzin in het vervolg graag een duidelijke titel en niet zomaar een steekwoord wat je te binnen schiet.

Verwijderd

Oh mijn hemel.

Je hebt dus dit:
Je PC heeft op de NIC 192.168.2.1 met als GW 192.168.2.1
Dat is al fout: je NIC moet geen default gateway want op dat netwerk ga je niet naar buiten. Alleen je USB modem moet een default gateway.
Vervolgens duw je een Xkabel in je Sweex (das pas :r ) AP. Aan de upload kant?
Het AP geef je vervolgens hetzelfde IP als je PC. Dit werkt dus sowieso niet.

Wat je zou kunnen doen als je niet een wireless router met ingebouwd modem wilt kopen is het volgende:
Het AP geef je IP adres 192.168.3.1 aan de LAN kant en 192.168.2.2 aan de WAN kant.
Je kabeltje moet van de NIC op de PC (192.168.2.1) naar de WAN poort op je AP (192.168.2.2)
Je NIc in je PC moet sowieso geen default gateway krijgen.
Je deelt op je PC op één of andere manier je internet.
Je zet de Windows firewall AAN op je usb modem en UIT op je interne NIC. (Doe dit aub niet andersom...) nog beter is gebruik maken van iets als ZoneAlarm ofzo.

Als je AP geen upload of WAN poort heeft moet ie IP adres 192.168.2.2 krijgen op de LAN kant en moet de kabel inderdaad als Xkabel in een LAN poortje. Verder zie hierboven.

In geen geval moeten twe devices op een netwerk OOIT hetzelfde IP adres. Als je hierop uitzonderingen kunt verzinnen ben je dusdanig thuis in TCP/IP networking dat je hier geen vragen hebt over je thuisnetwerk :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 12:12 ]