[WiFi] Satalite Pro 4600 vind geen AP's met built-in WLAN

Pagina: 1
Acties:

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:11
Ik zit hier op me stage en me collega heeft een Toshiba Satalite Pro 4600 met ingebouwde WLAN. Deze laptop heeft het probleem dat hij gewoon geen accesspoints vind.

Op deze laptop zit Windows XP SP2.

Wat ik al geprobeerd heb:
-Router beveliging en alles eraf en kanaal tussen de 1 en 11 gekozen
-Andere router
-Andere wlan adapter (was USB ding en toen werkt alles wel)
-Antenne controleren dat hij bevestigt is
-Andere drivers (waren volgens mij voor 2000 maar was het enigste wat te vinden was)

Wat zou het kunnen zijn?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 22:07

mvds

Totally awesome!

- In de bios is het WLAN gedeelte uitgeschakeld
- Het is een bedrijfslaptop en de systeembeheerder heeft WLAN uitgezet in het registry
- Je moet een toetsencombi indrukken om WLAN te activeren

Noem maar wat...

• XoReP
Dat eerste was het eerste waar ik naar had gekeken ;) Dat 2e lijkt me onwaarschijnlijk aangezien hier maar 2 vaste werknemers zijn en hij volgens mij de baas is en zelf ook het systeembeheer doet ;)

Welke toetsecombi zou dat dan zijn? Ik heb iets gelezen van Fn+F8 maar wanneer zou je dat bijvoorbeeld moetne intoetsen. Dat is namelijk geprobeerd tijdens het opstarten (waar je normaal de toets in druk om naar de BIOS te gaan en in Windows maar dat moocht allemaal niet baten).

• mvds

mvds

Totally awesome!

Mag je doen wanneer je daar zin in hebt ;) Dus gewoon wachten tot Windows helemaal is opgestart, en dan die toetsencombi, en dan kan het nog even duren voor ie AP's gaat zien. Bij mijn laptop (Dell) is het geloof ik ook Fn F8 ofzo ja. En dan gaat er een WiFi indicator branden ten teken dat de WiFi aan staat.

[edit] In je bios moet je soms ook aanzetten dat je de WiFi via een toetsencombi aan en uit kan zetten.

En om welk type WiFi gaat het eigenlijk? Welk merk/type?

[ Voor 23% gewijzigd door mvds op 19-10-2005 09:59 . Reden: toevoeging ]

• XoReP
Toshiba MiniPCI WLAN. Het lampje aan de zijkant van de laptop brand trouwens wel (schakelaartje staat ook op on daar).

• mvds

mvds

Totally awesome!

De AP's in de buurt, die broadcasten wel hun SSID? Doen ze dat niet, dan zal je ze idd ook niet zien.

• XoReP
Dat staat aan en is te zien met andere wireless dongle.

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-04 20:56
en de wlan kaart wordt wel herkend door windows (lees: de drivers staan erop) ?

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• XoReP
Ja, standaard door SP2 al.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Het beste is toch nog de drivers te installeren die bij het kaartje zaten hoor :)
Pagina: 1