Toon posts:

[XP] [IE] Umlauts in IE

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ha,

Ik ben hier bij een bedrijf, en daar werken ook duitsers. Nu komen de duitsers met het probleem dat ze in internet explorer geen umlauts zien. Ik heb net op google gezocht, maar zo te zien is hier weinig over te vinden, en op GOT staat er ook niet veel over... Hopenlijk weten jullie een doeltreffende oplossing?

Verwijderd

Ligt het niet aan de codering van de pagina?

Verwijderd

Topicstarter
Hij zei dat elke duitse pagina dit heeft..

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:14

TeeDee

CQB 241

Ligt het niet aan de codering van de pagina?
Wat zien ze dan voor een teken?

[ Voor 34% gewijzigd door TeeDee op 19-10-2005 10:04 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
Rare combinaties zoals A~ ofzo..in plaats van een u met umlaut..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En jij ziet dit ook?

Verder, vragen over IE zijn beter op z'n plek in Software Algemeen, ik verplaats je topic eventjes :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:26

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Gaat het om één specifiek pagina, of is het op alle pagina's het geval?

is het ook op andere gedeeltes van het systeem zo (windows explorer gebruikt dezelfde engine nl.)

oftewel, ietwat méér informatie kan behulpzaam zijn om het probleem op te lossen (of in eerste instantie te traceren wààr het probleem zich precies bevind)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft een duits language pack geinstalleerd voor windows. Windows heeft geen problemene met de umlauts, maar internet explorer wel. Het is niet een aparte pagina, maar alle internetpaginas waar umlauts in staan worden niet goed weergegeven. een voorbeeld waar umlauts in gebruikt worden, is www.google.de.

Een collega van mij zei zit het niet in de unicore. Maar wat dat is weet ik niet, hooguit een keer van gehoord, maar meer ook niet. Verder weet niemand hoe dit op te lossen hier in het bedrijf en toch wil onze duitse collega dit graag werkende hebben. Ik hoop dat iemand een oplossing heeft. ik hoor het wel.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:26

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:20:
Hij heeft een duits language pack geinstalleerd voor windows.
Een duitse language pack?

Duitsland valt gewoon onder ISO Latin1, dat is precies dezelfde characterset als nederlands en/of engels en daarvoor hoef je niks extra's te installeren ....?
Ik zou eerder vermoeden dat iemand een grapje (of iets minder leuks) met hem uitgehaald heeft en hij iets anders geinstalleerd heeft dan een 'duitse language pack' ....

Ik zou eerder denken aan system restore, tot voor het moment dat de problemen optraden (deinstall van die language pack?) en controleer eens _wat_ hij daar precies aan het installeren was ...

[ Voor 17% gewijzigd door RM-rf op 19-10-2005 17:03 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 12:45
Als ik in IE encoding op Auto Select zet krijg ik ook rare tekens. Van Auto Select afhalen en een refresh lost het probleem weer op. Controleer dus even of deze aanstaat.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De MUI voor Windows installed? Welke taal staat er in IE ingesteld?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Tis opgelost..raar maar waar, zonder dat hij wat gedaan heeft, ik hoorde dat er meer las van hadden en dit nu opeens allemaal weg is...waarschijnijk dus iets van een update overheen gegaan van de SUS server, anders zou ik het niet kunne verklaren.

Toch bedankt iedereen voor de reacties ;)
Pagina: 1