Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

onbeperkt internet op telefoon (GSM)

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Zo na kabel beginnen de gsm aanbieders ook eens eindelijk met onbeperkt internet,

nu ja onbeperkt,
oke je hebt de volgende smaken volgens http://www.bellen.nl (kies internet --> mobiel internetten)
1) 1gb ( o.a. vodafone :r mijn provider)
2) fair use policy (oke beetje vaag dus)
3) onbeperkt _/-\o_ _/-\o_

leuke hiervan is dat je met een GPRS/UTMS netwerk kaartje los kan gaan.

Zelf adviseer ik je om bv via Remote Desktop van windows (moet je wel ff goed instellen)
verbinding te maken met de pc bij jou thuis. teminste als je optie 1 of 2 hebt bij 3 uiterraard ook mogelijk.

Zelf vind ik de prijzen nogal hoog, ten opzichte van andere flat-fee internet abbo's
Het goedkoopste ongeveer 30 euro per maand (orange)
Telfort = 35 euro per maand
T-mobie is ongeveer 60 euro per maand
Vodafone en KPN zijn het duurst met ongeveer 90 euro per maand.

Daarbij komt ook nog dat je als je niet bij de aanbieder zit je waarschijnlijk buiten de boot vist.
en ik vraag me af of ze met dat in combo kunnen doen met je huidge gsm abbonement (technisch mogelijk uitterraard)

Wat denken jullie ervan ? zou je het nemen? en Waarom?

Tja vanalles

• suske-wiske
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-12-2024
T-Mobile is nu onbeperkt voor € 9,50 _/-\o_

>:) Ik heb er deze maand zo'n 50Mb doorheen.....

http://www.t-mobile.nl/t-...ket_internet_tarieven.asp

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:27

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Tja, je moet het uberhaupt wel nodig hebben natuurlijk, zinnig of niet :P. Ik gebruik het sinds 2 maanden (zinnig) en ik vind het echt een uitkomst.

Ik heb gekozen voor mobiel internet via Telfort. Ik ben zelf woon- en werkachtig in het oosten van het land, omgeving Zwolle. UMTS dekking is er binnen Zwolle wel, maar in de regio toch zeer beperkt. Je valt dan terug op het ineens wel erg trage GPRS en dat i.c.m. een 75 euro KPN/Vodafone UMTS abonnement vond ik het niet waard.

Nee, dan het Telfort EDGE gebeuren, wat ik i.c.m. een Sierra Wireless 775 in m'n laptop gebruik. Ik ben aangenaam verrast over dit produkt. Met snelheden van 20kByte down gemiddeld, waar ik ook ben, is prettig werken. En dat tegen een tarief van 35 euro per maand _/-\o_ . Het is geen ADSL, maar een stuk comfortabeler dan het trage GPRS of telkens gepruts met open of dure commerciele WLAN's, die je dan ook nog maar in de buurt moet hebben. Nu is het laptop aan, KPPP 'inbellen' naar *99# er daar is je internet. Met een limiet van 1GB zit je comfortabel (niks FUP, boven 1GB schijnt het bikkelhard 5 euro per MB te zijn 8)7 )

Overigens vind ik de vergelijking die je probeert te trekken met onbeperkt internet via de kabel moeilijk te maken: De mobiele infrastructuur is gewoon veel duurder, en loopt nagenoeg altijd achter de vaste verbindingen aan. ADSL2+ wordt uitgerold, Chello biedt inmiddels 20mbit. Dat duurt nog wel even wil je dat een beetje landelijk dekkend beschikbaar hebben via een mobiele techniek. De prijzen zijn dus ook niet 1:1 te vergelijken. Ook de kwaliteit niet, een gamer ofzo wordt hoe dan ook niet blij van Internet via GPRS/EDGE/UMTS ;)

Technisch is het idd mogelijk om aan elke postpaid abonnementsvorm een internet-achtig iets te hangen. Sommige aanbieders bieden dat ook. Ligt ook weer aan je gebruik natuurlijk. Het internetten en bellen met een klant, gelijktijdig, was een voorwaarde en ik heb dus een los abonnement voor m'n internet. Spraak zou voorrang moeten krijgen op Internet via GPRS/EDGE, maar ook daar schort het wel eens aan (beller krijgt ingesprekstoon als ie je probeert te bellen en jij internet), gelijktijdig gebruik is in Nederland niet ondersteund iirc.

/Edit
suske-wiske schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 03:45:
T-Mobile is nu onbeperkt voor € 9,50 _/-\o_

>:) Ik heb er deze maand zo'n 50Mb doorheen.....

http://www.t-mobile.nl/t-...ket_internet_tarieven.asp
Yup, mooi tarief, mindere snelheid ;)
Is dat trouwens nog steeds met uitsluitend hun MDA's mogelijk, of 'mag' het inmiddels met elk toestel?
/showmode
--KPPPLogview September 2005: 743MB -- :Y) ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Maestro op 19-10-2005 03:53 ]

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
dat je het niet 1:1 kan vergelijken met adsl/kabel dat is iets wat ik toch wel vind dat het moet kunnen oke kwa snelheid maar het is wel vrij duur in vergelijking :(

Tja vanalles

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-11 17:32
Wat ik me nou al een tijdje afvraag, is of je ook daadwerkelijk volledige toegang krijgt tot internet, of dat het via een zgn. proxy verloopt. Als ik UMTS zou nemen, dan wil ik wel gebruik kunnen maken van elke port en niet enkel de standaard poorten voor mail, www etc. Het abo van Telfort is wel erg aantrekkelijk, maar kan je deze ook nemen als je met je GSM bij een andere provider zit? (KPN). Dit laatste heb ik overigens nog niet goed naar geinformeerd, maar ik dacht, laat ik deze vraag er maar meteen bijzetten ;)

Een hele zooooi

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 21:31
Maestro schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 03:49:
Tja, je moet het uberhaupt wel nodig hebben natuurlijk, zinnig of niet :P. Ik gebruik het sinds 2 maanden (zinnig) en ik vind het echt een uitkomst.

Ik heb gekozen voor mobiel internet via Telfort. Ik ben zelf woon- en werkachtig in het oosten van het land, omgeving Zwolle. UMTS dekking is er binnen Zwolle wel, maar in de regio toch zeer beperkt. Je valt dan terug op het ineens wel erg trage GPRS en dat i.c.m. een 75 euro KPN/Vodafone UMTS abonnement vond ik het niet waard.

Nee, dan het Telfort EDGE gebeuren, wat ik i.c.m. een Sierra Wireless 775 in m'n laptop gebruik. Ik ben aangenaam verrast over dit produkt. Met snelheden van 20kByte down gemiddeld, waar ik ook ben, is prettig werken. En dat tegen een tarief van 35 euro per maand _/-\o_ . Het is geen ADSL, maar een stuk comfortabeler dan het trage GPRS of telkens gepruts met open of dure commerciele WLAN's, die je dan ook nog maar in de buurt moet hebben. Nu is het laptop aan, KPPP 'inbellen' naar *99# er daar is je internet. Met een limiet van 1GB zit je comfortabel (niks FUP, boven 1GB schijnt het bikkelhard 5 euro per MB te zijn 8)7 )

Overigens vind ik de vergelijking die je probeert te trekken met onbeperkt internet via de kabel moeilijk te maken: De mobiele infrastructuur is gewoon veel duurder, en loopt nagenoeg altijd achter de vaste verbindingen aan. ADSL2+ wordt uitgerold, Chello biedt inmiddels 20mbit. Dat duurt nog wel even wil je dat een beetje landelijk dekkend beschikbaar hebben via een mobiele techniek. De prijzen zijn dus ook niet 1:1 te vergelijken. Ook de kwaliteit niet, een gamer ofzo wordt hoe dan ook niet blij van Internet via GPRS/EDGE/UMTS ;)

Technisch is het idd mogelijk om aan elke postpaid abonnementsvorm een internet-achtig iets te hangen. Sommige aanbieders bieden dat ook. Ligt ook weer aan je gebruik natuurlijk. Het internetten en bellen met een klant, gelijktijdig, was een voorwaarde en ik heb dus een los abonnement voor m'n internet. Spraak zou voorrang moeten krijgen op Internet via GPRS/EDGE, maar ook daar schort het wel eens aan (beller krijgt ingesprekstoon als ie je probeert te bellen en jij internet), gelijktijdig gebruik is in Nederland niet ondersteund iirc.

/Edit

[...]

Yup, mooi tarief, mindere snelheid ;)
Is dat trouwens nog steeds met uitsluitend hun MDA's mogelijk, of 'mag' het inmiddels met elk toestel?
/showmode
--KPPPLogview September 2005: 743MB -- :Y) ;)
'Bij gebruik van Pocket Internet Totaal in combinatie met UMTS is de snelheid beperkt tot maximaal 64 Kb/sec upstream en downstream.'

vind ik nie langzaam voor een telefoon

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 22:21

@r!k

It is I, Leclerq

superpolm schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 13:49:
[...]

'Bij gebruik van Pocket Internet Totaal in combinatie met UMTS is de snelheid beperkt tot maximaal 64 Kb/sec upstream en downstream.'

vind ik nie langzaam voor een telefoon
Niet langzaam? dat is isdn enkel kanaalssnelheid man. Gprs met EDGE en zeker Umts kan echt een stuk sneller

Een hele rij microsoft certificeringen.

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 21:31
ErikH schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 13:53:
[...]

Niet langzaam? dat is isdn enkel kanaalssnelheid man. Gprs met EDGE en zeker Umts kan echt een stuk sneller
tis ook maar 9,95. ik verw8 niet dat je dvds van 4gig gaat downloaden met je mobiel

Verwijderd

superpolm schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 14:21:
[...]

tis ook maar 9,95. ik verw8 niet dat je dvds van 4gig gaat downloaden met je mobiel
*kick*
Stel nou dat ik een T-mobile 50 abo heb (wat ik heb)
Kan ik daar dan al inmiddels dat onpeberkt internet abbonement nemen van 10 euro ?
icm met een D750i toestel (T-mobile branded..)
ik had gister al even naar hun gebelt maar er was daar niks over te zeggen icm met testen die ze aan het doen waren..
maar aangezien ik dat ook al in begin oktober te horen kreeg was ik benieuwd of iemand er hier wat meer over weet ?
ik heb trouwens al wel gelezen dat je dan een MDA icm met een 150 abonnement moet hebben maar is dat niet te regelen met hun voor mij (misschien beetje slijmen dat ik al sinds de tijd van Ben er op zit.. ?)

Dan zou het mooi zijn als ik dan dus filmpjes kon downloaden naar mijn toestel en kon afspelen (natuurlijk geen 4,7 gig dvd kwaliteit..)
of natuurlijk een laptop verbinden met je gsm via Bluetooth en dan huppakee op IRC in de trein enzovoort ?
Pagina: 1