Toon posts:

HIS X850XT ICEQ2 koeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,
Ik heb sinds een paar weken een HIS X850XT ICEQ2. http://germany.hisdigital.../x800agp_iceqii_s_500.jpg.
Het idee van de iceq2 systeem is dat er vanuit de kast koude lucht langs het koelblok wordt geblazen. Wat mij opviel is dat het meer andersom is, ik voel niks uit de pci sleuf worden geblazen. Wat me toen opviel is dat, in het geval van de foto, de fan met de klok mee draait. Ik heb nog nooit een fan zo zien draaien, en vroeg me af of dit hoort, en of bij mensen die ook dit systeem hebben, de fan ook deze richting op gaat.
Alvast bedankt,
Joost

Ps. de foto is van een x800xt, maar het koelsysteem is exact hetzelfde, kon alleen niet snel een betere qualtiteit foto vinden.

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11-2025
het is een artic silencer alleen dan in een andere kleur en zo.
die blaast de lucht in de kast naar buiten.

op de artic site staat een verhaal in de faq hier over.

[ Voor 24% gewijzigd door ikman op 19-10-2005 08:26 ]

• Sjeepee
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:35
Is het niet zo dat het fannetje gewoon heel langzaam draait, waardoor je geen lucht voelt stromen :?

Tijdens de POST van je systeem draait hij even op "volle" toeren -> voel je dan ook niets?

Love Hardware!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 19:41
zit je stekkertje niet verkeerd om? GND op 12V en VCC op 0V??

edit: @ hierboven, het probleem is niet dat hij geen lucht voelt, het probleem is dat de fan de verkeerde kant op draait, ff z`n TS lezen en plaatje bekijken ;)

[ Voor 60% gewijzigd door -ErikE- op 19-10-2005 09:07 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

zelfs als je de stekker omdraait gaat ie iet de andere kant opdraien lijkt me, de motor
van de fan kan maar 1 kant uit.

[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 19-10-2005 09:13 ]

Gabriël AM5

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
sapphire schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 09:13:
zelfs als je de stekker omdraait gaat ie iet de andere kant opdraien lijkt me, de motor
van de fan kan maar 1 kant uit.
Dat niet alleen, waarschijnlijk past het stekkertjes er maar op 1 manier in.

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01 11:54
Zet in Atitool je fanspeed eens op 100%. Als hij niet al te veel rpm maakt voel je idd zo goed als geen lucht achter uit kast komen.

Verwijderd

ik heb die silencer ook, alleen dan de versie voor de 9800pro, deze zuigt koude lucht van buiten en blaast het de kast in dus voel is in je kast ipv er buiten

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-02 16:13
Volgens mij zuigt hij lucht die zich in de kast bevind en blaast deze naar buiten.
Tenminste, dat is mijn interpretatie van DHES, Direct Heat Exhaust System.

Ik heb een ATI Silencer op m`n X600XT zitten, en inderdaad, deze draait met de klok mee. Even vergelijken met m`n andere Fans en ik kom tot de conclusie dat deze tegen de klok in draaien. Ook buiten de kast voel ik geen "warme" lucht (GPU is in Everest nog geen 35graden). In de kast, als ik een notitiebriefje voor de fan houd, word deze naar de fan toegetrokken, en niet weggeblazen, en dus was mijn interpretatie van DHES goed :).

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met ATI Tool de fan speed op 100% en nu voel ik echt duidelijk dat de lucht van buiten de kast naar binnen wordt geblazen. Op de website van HIS staat:

IceQ cooling technology
The IceQ cooling system draws cool air from inside the case and exhausts warm air outwards. This prevents the fan from recycling warm air to cool the VPU, which increases cooling performance and lower the air temperature inside the case significantly.

Ik ga nu even een e-mail sturen naar HIS kijken wat zij erover zeggen.

Verwijderd

Als ik het plaatje zo es bekijk dan moet de fan met de klok meedraaien om lucht over het koelblok te "persen". De lucht zou dan via het koelblok naar buiten moeten stromen.

Ik heb zelf een ATI silencer en daarbij leek het ook of het niet goed werkte.
Toen ik echter de fan speed ff op 100% had gezet en een aansteker bij de outtake had gehouden bleek echter dat het wel degelijk heel goed werkte :Y)

Controleer het dus even met een aansteker; je kunt dan perfect zien welke kant de lucht op geblazen of eventueel gezogen wordt.
Pagina: 1