[2000] Communicatie filemaker ICMP loopt fout*

Pagina: 1
Acties:

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 18:57
Ik heb een probleem met Windows 2000 Server (SP4/up-to-date) en Windows 2000 pro clients. Ik kan geen verbinding maken met poort 5003. Dit is een poort welke gebruikt wordt door Filemaker.

De poort staat volgens netstat -a op LISTENING als de software draait wat mij goed lijkt. Ik krijg echter geen verbinding met de software (normaal gesproken krijg je een lijstje met openstaande bestanden te zien) Als ik echter op een Windows 2000 pro client een bestand open is dit wel vanaf de server te bereiken.

De server is tevens DNS/domeincontroller enzovoorts. RRAS staat uit. Ik heb met Ethereal een testje gedaan. Daar komen resultaten waaruit het lijkt dat het fout gaat bij een ICMP request van de server naar de client. Daar staat: "Port unreachable" bij namelijk. Het lijkt dus dat de server toch wel reageert maar dit niet op de client geregistreerd wordt?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Titel fixed, kan je die poort wel telnetten?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Port unreachable -> Geblokkeerd. Check of je op de server en clients een firewall hebt draaien.

Forget your fears...
...and want to know more...

• djluc
Er draait geen door mij geinstalleerde firewall software. Ik heb net een nieuwe RIS image geinstalleerd zodat ik sowieso een schoon systeem heb en het werkt nog steeds niet met dezelfde melding. In Windows 2000 zit sowieso verder niet een firewall zoals XP dat wel heeft.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Maar kKan je die poort telnetten? En heb je packetfilters aanstaan?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mischien tcp/ip filtering aangezet op de server (properties tcp/ip), of maak je gebruik van ipsec :?

kan je de server wel pingen? aangezien de foutmelding betrekking heeft op icmp...

en geen actieve netwerkcomponenten welke mogelijk traffic zouden kunnen tegenhouden?

[ Voor 20% gewijzigd door Zwelgje op 19-10-2005 09:17 ]

A wise man's life is based around fuck you

• djluc
Even wat antwoorden:
-telnet: van client naar server en andersom krijg ik een melding dat de host niet beschikbaar is. Zowel op poort 5003 als 23 (standaard telnet poort.)
-tcp/ip filtering staat op beide systemen uit
-pingen gaat 100% ok
-er draait verder geen speciale software op de beide systemen.
-met packetfilters bedoelen jullie tcp/ip filtering neem ik aan? Zoja, zie boven.

• Zwelgje
heeft het wel altijd gewerkt :? of installeer je het pakket vers op die server :?

er staat me ook vaag bij dat er in /etc/services wat moet staan (%systemroot\system32\drivers\etc)

kun je daar eens kijken? (desnoods het laatste gedeelte posten)

[ Voor 52% gewijzigd door Zwelgje op 19-10-2005 09:58 ]

• djluc
Zwelgje schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 09:52:
heeft het wel altijd gewerkt :? of installeer je het pakket vers op die server :?
Vers op de server. Uiteraard heb ik het al een keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

• Zwelgje
welke versie van de software :? 5? 6? 7? 8?

http://filemaker.custhelp...WdlPTI*&p_li=&p_topview=1

staat een vermelding van die services file (wel voor de oude versie, maar goed ik weet niet welke versie je hebt)

• djluc
Super bedankt! Daar was ik dus echt nooit op gekomen!

Voor de volledigheid, de search enzovoorts. Hoe krijg je Filemaker werkend op een Windows 2000 server:
De volgende regels moet je toevoegen aan het bestand [root/c:] /winnt/system32/drivers/etc/services
code:
1
2
filemaker        5003/tcp                           #Filemaker
filemaker        5003/udp                           #Filemaker
Pagina: 1