hardware:
1,5 gig ddr mem --> pagefile uit
1amd xp 2800+
1ati x800xt pe agp 8x
1maxtor 120 gig (1 partitie)
1western digital 80 gig (4 parities waarvan 1 partitie voor windowsxp pro)
2 dvd spelers waarvan één dvd brander
1realtek netwerkkaart
1sblive! 5.1 geluidskaart
Software:
office xp
msn 7.0
spydoctor
mcafee virusscanner
dx9.0c
alle drivers en scanners up to date
Probleem:
Sinds kort krijg ik de volgende foutmeldingen wanneer ik mappen probeer te openen of deze probeer te verkennen:
---------------------------
explorer.exe - Toepassingsfout
De instructie op 0x00f3e9dc verwijst naar geheugen op 0x00000000. De lees- of schrijfbewerking ("written") op het geheugen is mislukt.
Klik op OK om het programma te beëindigen.
Klik op Annuleren om fouten op te sporen in het programma
OK Annuleren
De instructie op 0x01dce9dc verwijst naar geheugen op 0x00000000. De lees- of schrijfbewerking ("written") op het geheugen is mislukt.
OK Annuleren
Explorer herstart hierna automatisch.
Geschiedenis en het ontstaan van het probleem:
Na het opkomen van dit probleem kon ik een tijd lang kon ik een andere windows account gebruiken maar die kampt sinds vandaag ook met dit probleem. Dit merkte ik toen ik tijdens fifa even alt tab (task switching) gebruikte om een foto via msn te versturen. Bij het opstarten van de verkenner kreeg ik 1 van de 2 hierboven aangegeven foutmeldingen.
Een aantal feiten op rij:
-Alle games en programmas werken perfect (dus geen performance loss/ glitches / of vastlopers).
-internet explorer start niet meer. na dubbelklik verschijnt deze in taakbeheer heel ff en verdwijnt meteen weer zonder enige foutmelding (ook niet in het toepassings logboek hierover). ik werk nu via opera (3rd party browser) --> internet (netwerk) is dus in tact.
-browsen kan ik via de browse progjes van 3rden (bijv klikken op "bestand openen" in word). en zo start ik opera (browser) nu.
-alles werkt eigenlijk behalve --> mappen openen verkennen en alles wat daar bij hoort (bijv. configuratiescherm).
-in veilige modus bestaat het probleem niet
-msconfig diagnostisch opstarten werkt --> probleem blijft
-na het aanmaken van een nieuw windowsaccount bestaat het probleem nog steeds
-systeem stabiel.. ook qua tempraturen
-windows update lukt niet... in veilige modus niet wegens het installeren zelf... in normale modus omdat iexplore niet werkt.
-na de toepassingsfout verschijnt het volgende "informatie" berricht in het toepassings logboek:
bron windows logon
Bron: Windowslogon gebeurtenis:id1002
De shell is onverwacht beëindigd en Explorer.exe is opnieuw gestart. Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Ik heb hier niets bruikbaars over kunnen vinden op het internet (bij bijv eventid.com).
-Ik heb de windows xp bestanden gecontrolleerd via "sfc /scannow". Niets is hersteld wat wijst op géén beschadegingen
-heb alle updates voor internetexplorer handmatig geinstalleerd. geen succes.
-heb registersettings van iexplore teruggezet naar de orginele situatie.
-heb verschillende mal/spyware/virusscanners gedraaid zonder succes.
-alle niet kritieke hardware eruit gehaald --> geen effect.
Ik zit totaal in de problemen. Helemaal met de hoeveelheid verslagen die ik nog moet schrijven. Kan iemand mij hieruit helpen. Windows opnieuw installeren is het laatste wat ik wil ivm. gebrek aan tijd.
Alvast dank!
1,5 gig ddr mem --> pagefile uit
1amd xp 2800+
1ati x800xt pe agp 8x
1maxtor 120 gig (1 partitie)
1western digital 80 gig (4 parities waarvan 1 partitie voor windowsxp pro)
2 dvd spelers waarvan één dvd brander
1realtek netwerkkaart
1sblive! 5.1 geluidskaart
Software:
office xp
msn 7.0
spydoctor
mcafee virusscanner
dx9.0c
alle drivers en scanners up to date
Probleem:
Sinds kort krijg ik de volgende foutmeldingen wanneer ik mappen probeer te openen of deze probeer te verkennen:
De instructie op 0x00f3e9dc verwijst naar geheugen op 0x00000000. De lees- of schrijfbewerking ("written") op het geheugen is mislukt.
OK Annuleren
De instructie op 0x01dce9dc verwijst naar geheugen op 0x00000000. De lees- of schrijfbewerking ("written") op het geheugen is mislukt.
OK Annuleren
Explorer herstart hierna automatisch.
Geschiedenis en het ontstaan van het probleem:
Na het opkomen van dit probleem kon ik een tijd lang kon ik een andere windows account gebruiken maar die kampt sinds vandaag ook met dit probleem. Dit merkte ik toen ik tijdens fifa even alt tab (task switching) gebruikte om een foto via msn te versturen. Bij het opstarten van de verkenner kreeg ik 1 van de 2 hierboven aangegeven foutmeldingen.
Een aantal feiten op rij:
-Alle games en programmas werken perfect (dus geen performance loss/ glitches / of vastlopers).
-internet explorer start niet meer. na dubbelklik verschijnt deze in taakbeheer heel ff en verdwijnt meteen weer zonder enige foutmelding (ook niet in het toepassings logboek hierover). ik werk nu via opera (3rd party browser) --> internet (netwerk) is dus in tact.
-browsen kan ik via de browse progjes van 3rden (bijv klikken op "bestand openen" in word). en zo start ik opera (browser) nu.
-alles werkt eigenlijk behalve --> mappen openen verkennen en alles wat daar bij hoort (bijv. configuratiescherm).
-in veilige modus bestaat het probleem niet
-msconfig diagnostisch opstarten werkt --> probleem blijft
-na het aanmaken van een nieuw windowsaccount bestaat het probleem nog steeds
-systeem stabiel.. ook qua tempraturen
-windows update lukt niet... in veilige modus niet wegens het installeren zelf... in normale modus omdat iexplore niet werkt.
-na de toepassingsfout verschijnt het volgende "informatie" berricht in het toepassings logboek:
bron windows logon
Bron: Windowslogon gebeurtenis:id1002
De shell is onverwacht beëindigd en Explorer.exe is opnieuw gestart. Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Ik heb hier niets bruikbaars over kunnen vinden op het internet (bij bijv eventid.com).
-Ik heb de windows xp bestanden gecontrolleerd via "sfc /scannow". Niets is hersteld wat wijst op géén beschadegingen
-heb alle updates voor internetexplorer handmatig geinstalleerd. geen succes.
-heb registersettings van iexplore teruggezet naar de orginele situatie.
-heb verschillende mal/spyware/virusscanners gedraaid zonder succes.
-alle niet kritieke hardware eruit gehaald --> geen effect.
Ik zit totaal in de problemen. Helemaal met de hoeveelheid verslagen die ik nog moet schrijven. Kan iemand mij hieruit helpen. Windows opnieuw installeren is het laatste wat ik wil ivm. gebrek aan tijd.
Alvast dank!
[ Voor 17% gewijzigd door Faisalovic op 19-10-2005 01:56 ]