Beschadigd blok in apparaat..

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Draven
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-01 23:35

Draven

It wasn't me

Topicstarter
Ik had laatst een tijd last van het probleem dat mijn toetsenbord en muis opeens vastliepen, windows draaide gewoon keurig verder, maar toetsenbord en muis reageerden totaal niet meer, en enige oplossing was een reboot. Ik heb vorige week toen deze twee dingen vervangen (muis en toetsenbord) en het probleem leek opgelost, tot vandaag.

Ik hoorde van m'n zusje dat ze het vandaag dus weer had, en begon hierna even te kijken of er deze keer wel wat in de logboeken erover stond.. hierbij kwam ik dus deze error ik denk wel 30x na elkaar tegen:
Beschadigd blok in apparaat /device/harddisk2/D.

Nu ben ik de avond verder gegaan met het zoeken naar het probleem en zette hierbij lekker een mp3tje op om toch nog een beetje ontspanning te hebben tussendoor en toen stuitte ik dus op het volgende probleem:
Op het moment dat ik een toets aansla op mijn toetsenbord, hapert mijn muziek. En aangezien ik een redelijk aantal toetsen per minuut aansla kan je al nagaan, het is net alsof m'n muziek word afgespeelt in slowmotion, stop ik met typen gaat het allemaal weer perfect.

Nu is dus mijn vraag aan jullie of dit allemaal te maken heeft met het feit dat mijn hdd naar de knoppen is (volgens die foutmelding) en zoja, naar welke harde schijf moet ik kijken voor de fout, aangezien ik er meerdere in heb hangen..
Als iemand een ander idee heeft wat dit kan zijn laat het dan graag horen, want ik kom een beetje op een dood spoor.
Specs:
Pentium 4- 3.0 MHz
Asus P4U800-X
Hdd 80 gig
Hdd 120 gig
1535 MB ddr sdram RAM geheugen

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03 15:13

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Welke hardeschijf de error geeft geef je zelf al aan.
"/device/harddisk2/D."

Dit lijkt me harddisk 2. Met daarop partitie D ?

Koppel anders even die harddisk los en kijk wat het systeem dan doet.
Dan weet je al of het aan die schijf ligt ja of nee.

[ Voor 15% gewijzigd door Ultraman op 19-10-2005 00:44 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Draven

Draven

It wasn't me

Topicstarter
Tot zover was het mij in principe ook al duidelijk, alhoewel een bevestiging altijd mooi is meegenomen. ;) Maar kan de defecte harde schijf in verband staan met het rare gedrag van het muis en toetsenbord?

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Dat muis en toetsenbord probleem is wel vreemd ja (hoe zijn ze aangesloten? usb of ps/2, probeer iig de andere mogelijkheid eens)
Het kan iig heel goed dat heel windows blijft hangen door een hangende schijf, maar dat alles doordraait en je muis en toetsenbord het niet meer doen is wel vreemd.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:13
Die mp3tjes, van welke schijf komen die? Run anders even chkdsk op beide schijven (er vanuit gaande dat het er 2 zijn..)

• Draven

Draven

It wasn't me

Topicstarter
Chkdisk had ik al gedraaid, en die merkt geen fouten op.. dat is de reden waarom ik t niet helemaal snap. Beide zijn ps/2 aangesloten.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers :)

De foutmelding spreekt voor zich. Neem OM FAQ / Beleid » Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot? eens door om het probleem te troubleshooten :)

• Draven

Draven

It wasn't me

Topicstarter
Ok, even een kleine update..
De error van de harde schijf heb ik helemaal niet meer gezien, muis en tb zijn nog niet vastgelopen alleen nu blijft er nog een ding over:
Op het moment dat ik begin met typen begint de muziek te haperen, en wat mij sinds net opviel is dat de muis dus ook begint te haperen. Ik heb al drivers geupdate, andere muis en tb geprobeerd, maar niks lijkt te helpen. Waar kan ik dit probleem gaan zoeken? Is het m'n mobo, werkgeheugen, toch de harde schijf? Ik snap er op dit punt echt helemaal nix meer van. Computer heeft nog nooit zo vaag gedaan |:(
Als ik het toetsenbord niet aanraak gaat alles goed en loopt het perfect, maar zodra ik de toetsen aanraak begint alles te vertragen..

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Als ik jou was zou ik eens een usb toetsenbord en muis proberen, die willen zeer regelmatig helpen bij dit soort problemen, af en toe storen de ps/2 poorten van het moederbord gewoon een beetje, ik heb het ook weleens meegemaakt bij een computer dat het geval begon te hangen zodra je de muis bewoog, werkt niet zo prettig ;)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Draven

Draven

It wasn't me

Topicstarter
Ik heb op het moment opnieuw lan geinstalleerd op m'n moederbord via een update op de asus site, dit lijkt tot nog toe te helpen. Dus ik hou hoop dat hij deze keer het blijft doen, en dat ie niet opnieuw begint te etteren :)

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 18:50

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Had toevallig vandaag (bijna) hetzelfde.
Krijg hetzelfde in het logboek. Af en toe, als ik veel dingen tegelijk doe, moet ik een seconde of 2 wachten voordat ik verder kan. Heb zelf het idee dat het mijn voeding is, want die begint dan raar te piepen... 8)7

Specs:
Asus P4P800e dlx
2x maxtor 120 raid0
400 watt noname voeding

[ Voor 16% gewijzigd door DDemolition op 19-10-2005 22:03 ]

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

het lijkt erop dat bij elke aanslag de pc iets moet doen.

Ik zou eens gaan kijken of je geen keylogger of andere malware op de pc hebt staan

adaware any1 ?

• Draven

Draven

It wasn't me

Topicstarter
Nee geen adaware of virussen, daar had ik gelijk al op gescand :) Maar het werkt nu nog steeds met de nieuwe installatie van lan.

Pagina: 1