mijn Linksys WAG354G gateway maakt geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

• shizzniz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09-2023
Heeej allemaal...

Ik heb een paar dagen geleden een "Linksys WAG354G" aangeschaft. In het begin liep alles goed. Tot ik hem wilde gaan confugireren. Ik heb alle gegeven nog op gevraagt bij mijn provider. (Wanadoo ADSL-Lite) en deze ingesteld in het modem.

Encapsulation = RFC 2364 PPPoA
Multiplexing = VC
VPI = 8
VCI = 48

En vervolgens mij user name en password.

Tot mijn verbazing wil het modem geen verbinding maken. Hij probeert het wel steeds maar kom er als het ware niet doorheen. Ook heb ik al gekeken of mijn kabel niet te lang was dus ben ik in de ik gezellig in de meterkast gaan zitten en heb ik hem net na de splitter aangesloten, ook toen geen resultaat.

Voorheen gebruikte ik een Alcatel SpreedTouch 330 usb modem en dat werkte allemaal prima. ook als ik nu de kabel daar in trug stop heb ik direct verbinding.

Ik heb alle supports al gebeld. (hulde aan linksys support prima geholpen) (en KPN zou je haast boycotten maar goed)

Wie kan mij helpen (krijg er hoofdpijn van :P)

Groetjes,

Willem

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-02 16:14
Heb je uberhaupt wel signaal van de centrale zeg maar?
Er moet zoiezo een led branden als de modem op je lijn zit aangesloten, volgens mij staat er 'internet' bij
En dan gaat dus het lampje van dsl knipperen en heb je als het goed is even later verbinding.

offtopic:
hoe is jou wireless signaal van dat ding? het valt bij mij nogal tegen..

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

• shizzniz
Het lampje van de Dsl knippert wel eens in de 20 seconden, dat klopt ook wel dat tie verbinding probeert t maken maar het knipperen word maar niet constant branden. En het internet lampje gaat daarom ook niet aan.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:50

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

De instellingen die je geeft gelden wel alleen als je op het KPN netwerk zit. Ben je niet overgegaan naar hun eigen wanadoo netwerk?

In de linksys zit een logoptie, en daar kan je vinden wat er mis gaat. Het zou kunnen dat je naam/wachtwoord combi niet helemaal klopt.

• shizzniz
ja daar heb ik ook naar gekeken en ik zat ook wel gewoon nog op KPN netwerk.

Maar het is al opgelost...

ik heb hem vandaag trug gebracht naar de media markt en netjes mn geld trug gehad.

Ik ga eerst nog maar eens rustig uitzoeken hoe t nou zit allemaal bij mij in de meterkast.

iig bedankt.

groetjes willem

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:48

Beyond

Dussssss.......

Als je kijkt bij Status dan kun je daar ook voor connect kiezen.
Stond hij bij jouw op disconnect?

Tevens staat er bij Basic Setup standaard: Connect on demand en die moet je zetten op:
Keep Alive: Redial Period

Ik had ook eerst last dat ik (via de wizard) geen connectie kon krijgen met het internet.

Al het goeie.......

Verwijderd

Heb hetzelfde ding- maar krijg je nu wel of geen centrale sync? Wel erg belangrijk zegmaar .. wireless signaal is prima met het ding trouwens, heb er een externe antenne aangehangen (kan als je klepje aan de zijkant openmaakt =) )

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 18:46:
Heb hetzelfde ding- maar krijg je nu wel of geen centrale sync? Wel erg belangrijk zegmaar .. wireless signaal is prima met het ding trouwens, heb er een externe antenne aangehangen (kan als je klepje aan de zijkant openmaakt =) )
offtopic:
Ikzelf heb deze ook, werkt perfect trouwens, alleen wireless ben ik ook niet helemaal tevreden mee.
Welke externe antenne heb jij eraan hangen (merk type)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Mystic2010
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-12-2025
Ik heb dus hetzelfde probleem als de topicstarter, alleen dan met Wanadoo ADSL Family.
Het probleem ligt niet in de settings, aangezien deze gewoon kloppen. Maar wanneer ie het DSL signaal probeert 'vast te leggen' wil het vaak niet lukken, het lampje knippert dan vaak, maar komt er niet door zoals eerder aangegeven. Lukt het eindelijk een keer, dan houdt het de lijn niet lang vast. Varierend van 20 seconden tot een half uur. Wat het nog leuker maakt, is dat een vriend van me zijn WAG54G leende om te checken of het aan het apparaat ligt of de lijn (ben op kamers gaan wonen, vorige bewoner heeft zijn modem meegenomen, ook een linksys wag54g) en dit apparaat de lijn gewoon wel in 1x pakt, en ik tot nu toe zonder problemen al ruim een half uur erop aan het internetten ben.
Beyond schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 18:43:
Als je kijkt bij Status dan kun je daar ook voor connect kiezen.
Stond hij bij jouw op disconnect?

Tevens staat er bij Basic Setup standaard: Connect on demand en die moet je zetten op:
Keep Alive: Redial Period

Ik had ook eerst last dat ik (via de wizard) geen connectie kon krijgen met het internet.
Dit zie ik dus op geen enkele plek onder Status in de webconfig.
Wel kwam ik erachter dat het 'Keep Alive: Redial Period' alleen via de Setup CD te bereiken is. Ik neem aan dat je daar 20 secs ingesteld laat?

Als iemand wat weet, laat het me weten, want ik begin te neigen naar het halen van een nieuwe modem. :(

overigens betreft het hier nog een 4mb adsl family abo, en nog geen 20mb abo

[ Voor 4% gewijzigd door Mystic2010 op 23-11-2005 12:42 ]

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-02 12:07

DeFeCt

je wéét toch

Ook hier hetzelfde probleem..

Net terug van de HCC (leuk zo met de trein) en toch nog maar ff routertje installeren en testen. Wizard krijgt geen verbinding met internet, lampje op linksys brandt wel en ik post dit nu ook via de linksys. Kortom, er is verbinding, wizard zegt van niet en 192.168.1.1 geeft wel een login box maar accepteert admin admin niet als wachtwoord / password... clueless, iemand?

Flickr

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Probeer eens alleen admin als password, geen username.
Zo werkte het eerst op mijn linksys wireless router.

• G-NiLES
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07-2025
Ik heb hetzellfde probleem bij iemand.

DSL lampje blijft constant branden, DSL status geeft ook aan dat er een adsl-lijn is ( op 12mbit :S ) terwijl het een lite-abonnement is, maargoed.

verbinden wil maar niet lukken. Ik heb hem ook al 4uur uit gehad ( voor mac-adres reset ), maar lukt nog steeds niet.
Het vreemde is dat als ik het oude modem, zon speedtouch dingetje, terug zet, er OOK geen verbinding is... zou kunnen liggen aan mac-adres, maar om nou telkens 4 uur te gaan wachten.

Weet iemand hier al een oplossing voor?

[ Voor 99% gewijzigd door G-NiLES op 20-01-2006 11:58 ]

• G-NiLES
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07-2025
Ik heb het inmiddels opgelost
wat blijkt nu
als je een ander modem aansluit(wat geschikt is voor adsl2+), en je laat het oude modem een paar uurtjes uit voor dat je het nieuwe aansluit, wordt je automatisch Wanadoo Family en veranderen de instellingen.

Verbindingsprotocol

RFC1483 LLC
VPI / VCI

8 / 35

Werkte direct.
Pagina: 1