[Sweex lb000020] Edimax BR-6104 firmware?

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb een Sweex lb000020 router en dat is kortweg gezegd een ***ding. Omdat een firmware-update de mankementen aan het ding misschien zou kunnen verhelpen ben ik hiernaar op zoek gegaan. Op de site van Sweex zijn geen firmware-updates meer te vinden (staat ook explicitiet dat deze router niet meer geüpdatet wordt). Alleen voor de nieuwere (00021) zijn nog updates, maar deze is niet bruikbaar voor mijn router.

Nu heb ik eens rondgezocht en ik kom af en toe posts tegen dat deze router gelijk is aan de Edimax BR-6104. Dit wordt alleen nergens duidelijk gezegd... alleen af en toe tussen neus en lippen door ;) waardoor ik nog niet overtuigd ben. Ik lees nergens dat het ook echt werkt.

Mijn vraag is dus ook of iemand mij met zekerheid kan zeggen dat deze firmware (http://www.edimax.nl/download/firmware/BR-6104V059a.zip van http://www.edimax.nl/html/english/frames/b-download.htm) gaat werken op mijn sweex lb000020 router? Ik ben ook al wel aan het kijken naar een betere router, maar ik wil eerst nog even een firmware-update proberen. Het zou alleen zonde zijn als ik het ding nu sloop door er een verkeerde firmware in te flashen. Vandaar de vraag. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 18-10-2005 23:19 ]

Verwijderd

Er is / was een behoorlijke groep bezig hier op GoT met het hacken van deze twee routers :) zie ook

Routerhacking
Routerhacking - Deel 2

Je moet daar even zoeken, het enige wat er tussen de firmwares aan verschil zat (waardoor de router de andere firmware niet flashte) waren een aantal hex-codes aan het begin van de file van de firmware :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Enige wat ik daar kan vinden is:
Ik heb een Sweex LB000020, kan ik dit ook allemaal?
Nee, deze router is heel anders opgebouwd, de processor daarin heeft bijvoorbeeld geen MMU waardoor het niet zomaar mogelijk is om Linux te draaien.
:(

Verwijderd

sorry, binnen nog geen minuut vind ik in het genoemde topic:

Sprite_tm in "Routerhacking"

Daar staat de hint, voor de rest moet je wat prutsen, net zoals altijd met het hacken van zaken :)

Hooooooooooooo je hebt de 020 , totally my bad. Nee dat gaat niet werken, daar zit een totaal ander board in. Ik ging er van uit dat je al had uitgezocht dat de hardware hetzelfde was 8)7

Totally my bad, sorry :) Mocht je overigens een router vinden met hetzelfde board, wat nog wél onderhouden wordt: het truckje blijft waarschijnlijk hetzelfde, het begin van de image geeft aan voor welke router hij bedoeld is :)

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 11:00 ]