[JSP] Hoe automatisch velden invullen?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008

• Dr. Lektro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-04 19:29
Wanneer ik moet inloggen kom ik op een jsp-pagina met daarop 3 in te vullen velden: gebruikersnaam, paswoord en taal. Hierna dien ik op verzenden te klikken en ben ik ingelogd.

Nu is mijn vraag, hoe kan ik dit automatisch laten gebeuren?

Ken niets van programmeren maar ben wel bereid veel zoekwerk te verrichten.

hints zijn welkom, dank u

Verwijderd

Verkeerde volgorde, eerst zoeken en dan pas een topic openen :) Heb je zelf al een beetje gezocht? Het is niet de bedoeling dat wij voor jou gaan programmeren :).
Modbreak:Of je nu gelijk hebt of niet: laat het modereren maar aan moderators over.

[ Voor 22% gewijzigd door NMe op 19-10-2005 20:41 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dat kan je doen door de juiste post/get data te versturen en de response daarvan op te vangen en te gebruiken.

Dit kan je met een hoop verschillende programmeertalen doen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan ook gewoon in je browser 'wachtwoorden onthouden' aanzetten, of begrijp ik je verkeerd.

Verwijderd

Dr. Lektro schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:40:
Wanneer ik moet inloggen kom ik op een jsp-pagina met daarop 3 in te vullen velden: gebruikersnaam, paswoord en taal. Hierna dien ik op verzenden te klikken en ben ik ingelogd.

Nu is mijn vraag, hoe kan ik dit automatisch laten gebeuren?

hints zijn welkom, dank u
j_security_check en een realm instellen in je application server? Je hebt dan user credentials die je kan gebruiken om de taal uit de database te gaan halen.

Andere optie, je bent op het verkeerde forum :)

Verwijderd

Wil jij dat jouw browser automatisch velden van een andere website invult?
Of wil je dat de browser van andere mensen op jouw site de velden alvast invult wanneer er al eens is ingelogd op die pc?
Dat zou je kunnen bereiken door middel van een cookie.
Telkens wanneer men op "verzenden" drukt ga jij 3 cookies schrijven met javascript bijvoorbeeld., 1 voor de gebruikersnaam, 1 voor het wachtwoord en 1 voor de taal.
Zodra men de inlogpagina oproept ga jij deze cookies inlezen (als ze bestaan) en naar het goede veld schrijven. Zoiets zou moeten werken.
HTML:
1
<input type="text" class="style1" value="haalInhoudCookieOp(naamVanHetCookie);" >

Je moet natuurlijk zelf de functie haalInhoudCookieOp() en het wegschrijven naar de cookie even maken.
Dit kan in javascript heel goed, maar PHP is natuurlijk nog leuker, ook omdat je dan het hele cookie gebeuren niet laat zien aan de gebruiker.

ps. pas op met het wachtwoord, dit is dan voor (bijna) iedereen uit te lezen!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 19:31 . Reden: taalkeuze aangegeven ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dr. Lektro schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:40:
Zoals Boland hierboven al zei is dit inderdaad nogal de verkeerde volgorde. Je hoort eerst wat zoekwerk te verrichten, en pas daarna kun je een topic openen als je een concrete vraag hebt.

Je topic is, zoals je misschien al merkt aan de replies, nogal vaag. Bovendien mis ik je eigen inzet: wat heb je al gezocht/gevonden? Wat heb je geprobeerd? Wat werkte er niet aan? Kortom: P&W FAQ - De "quickstart". :)

Ik stel voor dat je eerst eens wat meer gaat zoeken over het onderwerp. Je geeft aan geen programmeerkennis te hebben: leer dus eerst programmeren (al dan niet in JSP). Pas daarna kun je überhaupt een poging doen om iets hiermee te doen.

Als je tegen een concreet probleem aanloopt, dan kun je hier gerust een nieuw topic openen. Maar dit topic is gewoonweg te vaag en eigenlijk alleen maar op te vatten als een scriptrequest. Bovendien moet je er met de zoekwoorden die hierboven gegeven zijn ook wel uit kunnen komen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.