FTP instellen via sitecom router

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• Kogando
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07-2025

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
Ik ben bezig met het opzetten van een FTP server maar het wil niet lukken. Hier even mijn de benodigde gegevens:

PC
Windows XP Pro
Serv-U (ftp server)
LeechFTP (client)

Router
Sitecom WL-122

Ik heb in Serv-U mijn internet IP (83.85.179.131) ingevuld, account aangemaakt en de server gestart. Hierop heb ik in het 'virtual server' menu van de router poort 21 doorgelinkt (TCP&UDP) naar mijn LAN IP (192.168.1.150), ook poort 21.

De firewall op de router staat uit, en die van Windows XP ook.

Maar als ik, of iemand probeert in te loggen zegt LeechFTP dit:

~ Connecting...
! Socket Error: no connection
~ Could not login to 83.85.179.131
~ Disconnected

Wat kan er fout zijn?

Citeerde hij de halve wereldbevolking..

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Eigenlijk een classic, maar goed. Je hebt op zich prima gewerkt, en elke FTP client welke werkt via Active Mode zou nu ook prima moeten kunnen inloggen en up- of downloaden. Als je client echter Passive Mode gebruikt (wat default is bij veel clients), zul je op je router nog wat extra poorten moeten openen (5 stuks oid) voor de inkomende verbindingen die de client tijdens Passive Mode initïeert. Deze poortjes moet je dan ook in ServU instellen, anders gaat ServU zelf poortjes (random) kiezen en die staan dan weer niet open op je router; ServU mag alleen die poorten kiezen die jij op je router hebt open staan voor Passive mode (welke poorten maakt niet uit, maar ik raad een hoge range aan, dus bv 10500 - 10505).

Succes :P

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Je moet in ServU 192.168.1.150 instellen en niet je externe ip. Of gewoon "All available" oid.

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:42

GVR

En intern moet je ook op je interne ip connecten

Verwijderd

Freaky Gabbur schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 07:09:
En intern moet je ook op je interne ip connecten
Op je interne IP werkt het ook prima.

Verwijderd

Het Grote Poortmappingsverhaal

Die al eens doorgenomen?